גרפיטי בחפציבה: ציונים ארורים הסוף שלכם קרוב

כתובות גרפיטי בשכונות חרדיות הפכו למוצג קבוע. הנוסח השתנה, הפעם כולל איום על חיי ציוניים. זהירות- לא תזיק. וגם המחיקון לא שמיש כי אין כוח אדם.

אחת מכתובות השנאה
אחת מכתובות השנאה

קירות שכונת חפציבה 'זכו' לרענון, לא מבצע ניקיון, לא גינון לפני שנת שמיטה, ולא טיפוח חצרות. כתובות גרפיטי כמעט אין סופיות נמרחו בכל השכונה, כמעט בכל קיר מצוי פנוי. ואנחנו לא מדברים על הכתובות שהפכו 'ללגיטימיות' כמו: בת ישראל, הקפידי על לבוש צנוע.

הפעם הרחיקו לכת והמציאו נוסחים חדשים שהועתקו משכונות אחרות, הפעם מקללים ומגדפים את הבאים לשכונתם. "ציונים ארורים, הסוף שלכם קרוב". אהבת שכנים מסוג חדש אותה מטפחים שכנינו מחפציבה. אם יש שכן 'טוב' כזה למה צריך את זכריה זביידי?

אותיות ענק בצבע אדום בולט לכל עין. או "ציוני לא יהודי". במקומות רבים חידשו את הרפרטואר מורחי הגרפיטי בציטוטים חדשים המוכרים ממאה שערים: "פאה- חצאית קצרה (אמצע) התפשטות ברה"ר (ברשות הרבים) שווה פריצות חמורה.

התרגלנו כבר לנוסח שכונה חרדית הכניסה אך ורק בלבוש צנוע, בצמתים, בגדרות האבן מול המרכולים, בפאתי מגרשי המשחקים השכונתיים.

מה זה? מה הגועל הנפש הזה? מי יודע כמה עגמת נפש וצער מיותר גורמים אותם משחיתים, איך יכולים המשחיתים האלה לעמוד לפני בורא עולם ולבקש סליחה?

נניח מחר יקום יהודי ציוני ויכתוב על קירות רחובות בשכונתו: חרדים לא בשכונתנו. היתה קמה מיד זעקה מהצד החרדי על גזענות, על שנאה, על רדיפה. ומה עושים אותה מנהיגות חרדית במקרה של חפציבה? אלם!!! אפילו לא גינוי, אפילו רב אחד מגדולי התורה הרבים בשכונה לא פועל ולא יוצא נגד הטינופת הזו. אין קריאה מוסמכת מסמכויות רבניות לחדול ממעשי השנאה האלה.

גם עיריית בית שמש כנראה כבר התייאשה מלמחוק את הכותבות האלה שפוגעות בשמה של העיר. מתקן הסרת הכתובות שנרכש לא בשימוש. למה? כי ין כוח אדם מספיק. וגם אם היה בשימוש, צריך הרי כמה כאלה שיעבדו במקביל, וגם הם לא ימחקו את החרפה הזו.

נושאים: עירייה, בית שמש, חרדים, גרפיטי
אחת מכתובות השנאה
אחת מכתובות השנאה
אחת מכתובות השנאה
אחת מכתובות השנאה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: