גם בחוק הפיקדון בית שמש יוצאת מאוחר למסע

לפני כחודשיים אספו ברשויות את כלובי אצירת הבקבוקים, עתה מפרסמת עיריית בית שמש קול קורא המבקש לפנותם מהחצרות. ומה התחלופה? גם בזה יש עדיין עיכובים.

כלובי אצירת בקבוקים
כלובי אצירת בקבוקים

חוק הפיקדון הורחב כבר בתחילת דצמבר 2021, ובשעה שבערים גדולות אחרות כבר פינו מחצרותיהם את כלובי אצירת הבקבוקים למחזור ותושבים קיבלו הודעות מסודרות כיצד ומה לעשות בבקבוקים הריקים הגדולים, בבית שמש הכל לוט בערפל. כלובי האצירה עדיין פזורים ותושבים (כולל עבדכם ) ממשיך להשליך לתוך הכלובים בקבוקים ריקים.

יותר משנה חלפה מאז נתבשרנו על יישום החוק הפיקדון, ואצלנו לא נערכו לכך. חודשיים חלפו מאז החלו ברשויות לאסוף את כלובי האיסוף – האצירה לבקבוקים. בית שמש יוצאת מאוחר למסע דומה. רק עתה מפרסמת העירייה קול קורא, המבקש הצעות לפיני כלובי האצירה מרחבי העיר. הקול קורא גם מגביל בזמן את הזוכה לפינוי הכלובים מרחבי העיר. וגם התחלופה לכלובים עדיין לא מצויה לשירות תושבי בית שמש. התחלופה אגב אינה באחריות העירייה, אלא באחריות רשתות השיווק הגדולות, אשר צריכות להציב מכונות איסוף אוטומטיות בתחומן. נכון לעכשיו אין או שלא ראינו מכונות כאלה מוצבות בתחומי המרכולים הגדולים.

אגב, מישהו חשב על חנויות המכולת הקטנות שגם הן מספקות בקבוקי שתייה לא מעטה לציבור? היכן הם יאספו את הבקבוקים המוחזרים?

וחזרה לקול קורא: "עיריית בית שמש מבקשת לקבל הצעות לפינוי 250 כלובי אצירה המיועדים למכלי פלסטיק ופינוי משטחי בטון עליהם מונחים כלובי האצירה מכל רחבי העיר. כלובי האצירה יועברו לבעלות המציע ואת משטחי הבטון יהא על המציע לפנות לאתר שהעירייה תספק (בתחומי העיר (הכלובים יועברו לבעלות המציע במצבם. על המציע לפנות את משטחי הבטון בו זמנית לאתר שיוקצה לאחסנתם. המציע מתחייב לפנות את כל כלובי האצירה וזאת עד ליום 31.01.22" מתוך הקול קורא המפורסם באתר העירייה.

ועוד, אין כל הודעה מצד מינהל התפעול כיצד לנהוג בימים הבאים או בעתיד הרחוק. במשרד לאיכות הסביבה מתבססים על קמפיין פרסום שעתיד לצאת כמסע הסברה לציבור. האם העיריה 'תתרום' חלקה למסע ההסברה שבסופו של יום יוסיף לנראות החזותית של העיר.

נושאים: המשרד הגנת הסביבה, מיחזור, בית שמש
כלובי אצירת בקבוקים
כלובי אצירת בקבוקים
כלובי אצירת בקבוקים
כלובי אצירת בקבוקים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: