גבאי ממארגני כנס הגבאים: אם העיר לא מתנהלת פירושו שאין מישהו שיכול לנהל שם

שום תשדיר בחירות לא יכול להיות כנה ואמיתי יותר מאשר להשמיע קול בשמו וברגשותיו בשידור חי. גבאי קהילה מדבר על התנהלות העיר, על הניתוק הגמור בין ההנהגה לבין התושבים וקובע חד משמעית: אבוטבול לא מסוגל לנהל עיר גדולה

תחנת רדיו חרדית קול ברמה
תחנת רדיו חרדית קול ברמה

תכנית האקטואליה של רדיו קול ברמה הביאה ביום ראשון בערב ריאיון עם גבאי בית כנסת ליטאי שאומר בשמו ובקולו ובשמו המפורש כי העיר הזו לא מנוהלת. הרב יצחק בוגרד, יש מי שאומר גבאי חשוב, ויש מי שאומר גבאי מן השורה. זה לא משנה את התוכן הקשה בריאיון הזה.

הריאיון מציג נכוחה מה שכבר כתבנו וחזרנו וכתבנו, בית שמש אינה מתנהלת לטובת תושביה. הריאיון מטיל דופי חמור ביותר במנהלי העיר , אבוטבול ושות'. שם את בעיית התושבים במרכז ומחדד את המסר שההנהגה הנוכחית לא מילאה יעדה ותפקידה וצריכה ללכת.

למי שפספס את הריאיון, הנה הוא כאן בשבילכם.

שאלה: אוקי מה הסיפור?

תבוא עכשיו לבית שמש ותראה שאין לנו מקווה, ובונים עוד שכונה בלי מקווה, ועוד שכונה בלי מקווה. אין דברים כאלו בשום עיר, לשים פה כסף בשביל מקווה זה הזוי ובבית שמש אין מקווה

הייתה לנו תקווה, התקווה הזאת התאכזבה, לא כך צריכה להתנהל עיר גדולה הולכת

שאלה: מקווה אין לכל הקהילות או רק לקהילה הליטאית?

אני מכיר שלוש שכונות שבהן אין מקווה, ברמה ג'1, כשהגענו לגור לא היה מקווה, אברכים שילמו מכספם לבנות מקווה ואחר כך, אחרי שנים, בנו מקווה. ועכשיו ג'2 התחיל איכלוס ואין אפילו התחלת בנייה וכן בשכונת המשקפיים. אבל זה רק, אני חייב לציין שכל דבר שאני מזכיר הוא לא כל התמונה, זה סימן לכך שהעיר מתנהלת כולה על הכל מתנהל בצורה של אנשים שלא יכולים לנהל עיר גדולה.

מראיין: אתה מתכוון לראש העיר אבוטבול שלדעתכם הוא לא יכול לנהל? או גם על נציגים אחרים במועצה?

אם העיר לא מתנהלת פירושו שאין מישהו שיכול לנהל שם, אני לא יודע מי, וזה לא מעניין אותי גם. זו העבודה של ההנהלה הם צריכים לעשות פה איזה מהפך, אולי ישראל פורוש, אתה יודע מה

מראיין: אין לכם התנגדות להביא את ישראל פורוש?

איזו אהבה תהיה לו ברחוב, תלך תסתובב ותשאל

מראיין: אין לכם בעיה עם מישהוא מוצנח?

אנחנו מחכים למישהו מוצלח, תביא את "פורוש?" לא אכפת לנו. מישהו שיודע לנהל עיר גדולה

מראיין: הסיפור הוא מקוואות או שהסיפור הוא תמונה כללית שאומרת באו מים עד נפש?

אני אעבור לנושאים הבאים – בבית הקברות יש הלנת מתים מחוסר ניהול, יש שיכורים שמשתוללים בין הקברות בלילות שהייתה החלטת ועדה לסדר את העיניין זה לא סודר, המפקחת על הבלניות במקוואות היא לא שומרת תורה ומצוות, בלשכת רישום הנישואים, יש רק לשכה אחת שלא פונה למגזר החרדי, יושבת שם אישה גלוית ראש, הפיקוח על העירובים בעיר נעשה על ידי הרב דוידוביץ ללא תקן וללא משכורת מסודרת הוא נחשב רק יועץ חיצוני אחרי שנים שהוא עבד גם בלי זה.

מראיין: מוסדות לימוד יש לכם? גני ילדים?

גני ילדים בחצרות ובעזרות נשים של בתי כנסת, אני כמובן לא מדבר על החלקים האחרים בעיר ששייכים לצד הנכון, שהוא לא דגל התורה והוא לא שלומי אמונים, ששמה הכל נהדר.

מראיין: אתה מתכוון לש"ס?

ש"ס, גם לגור ולבעלז

מראיין: אתה אומר ש"ס וגור מסודרים, הליטאים ושלומי אמונים מקופחים?

כן. הייתה תכנית חומש לסדר לנו כיתות, וכל הכיתות שהיו צריכות להיות בשכונות שעכשיו נבנו ונבנות, הכול הלך להשביח נכסי נדלן בעיר הוותיקה של החסידויות שיש להן הרבה יותר כיתות ממה שהם משתמשים בפועל.

בבית קברות המועצה הדתית החליטו להכניס לקבור שם גם מי ששרת בצבא ולא שמר שבת, כך יוצא שאם מישהו נפטר חלילה בבית שמש אז הוא צריך לשלם 40,000 ₪ על קבורה בירושלים.

מראיין: יש גם אנשים חרדים יראים ושלמים ששרתו בצבא, אבל לא שמר שבת, זו הבעיה!

יש חוק שזה במקום שומר שבת

מראיין: אני רוצה לשאול אותך אם בכל אופן תתקבל החלטה וגדולי ישראל יסמכו את ידיהם עליה, על תמיכה באבוטבול לקדנציה נוספת, איך ינהג הציבור?

בבית שמש יש כמה סוגים, יש את האמריקאים, שהציווי של גדולי ישראל הוא לא בראש מעייניהם והם אומרים הכי ברור שאפשר, שהדבר היחיד שמעניין אותם זה פתרון.

מראיין: אולי הם יצביעו לעליזה בלוך?

מציע שעליזה בלוך תציל אותם. וזו באמת בדיחה עצובה, כי אנחנו באמת מה זה משנה לנו, מי שלא יכול לנהל או מי שלא יכולה לנהל

מראיין: אז מה אתם תעשו? אתם הציבור שכן סר למרותם של גדולי ישראל, אתם תאלצו להצביע אבוטבול.

אנחנו קודם כל משמיעים את הזעקה ובסוף אנחנו נעשה את מה שגדולי ישראל יגידו אחרי שיהיה לנו ברור שהם שמעו את הזעקה שלנו ואני חייב לציין עוד נושא בוער שאין כדוגמתו. כל הזמן האיכלוס פה בקצב גדל והולך, הולכות להגיע לפה 10,000 משפחות ונכון לעכשיו כבר יש מאות או אלפי נשים יושבות בבית, אף אחד לא דאג לתעסוקה בעיר, אני כבר לא מדבר על נשות אברכים שהן המפרנסות היחידות שפשוט הקופות קורסות תחת הנטל. אין שום עיר חרדית כזאת

רושמים לי מאזינים תוך כדי – משה אבוטבול עם כישלון בניהול העיר עם עבירה, משה אבוטבול כבר מזמן היה צריך להיות בחקירת משטרה, אנחנו כמובן לא מזדהים עם הדברים האלו

אנחנו לא תוקפים אישית אף אחד, משה אבוטבול אדם טוב, אני לא מאמין שהוא יכול לנהל עיר גדולה ואני לא מאמין שיש מישהו שכן מאמין בו.

טוב, נמשיך לעקוב אחרי העניינים האלו, הרב יצחק בוגרד, גבאי בעיר, בית כנסת מארגן כינוס הקהילות תודה רבה לך

תודה גם לך

נושאים: דגל התורה, רדיו קול ברמה, משה אבוטבול
תחנת רדיו חרדית קול ברמה
תחנת רדיו חרדית קול ברמה
תחנת רדיו חרדית קול ברמה
תחנת רדיו חרדית קול ברמה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: