בשבוע הבא בית שמש חוזרת לדיון דחוף בוועדת לקידום האישה

הדיון בכנסת, יוזמת ח"כ עודד פורר, יעסוק בהחלטת מועצת עיריית בית שמש בביטול שמות פרטיים של נשים משמות רחובות

ח"כ עודד פורר צילום דוברות הכנסת יצחק הררי
ח"כ עודד פורר צילום דוברות הכנסת יצחק הררי

הופעה של ראש רשות מקומית בפני וועדה בכנסת אינו עניין יוצא דופן, כבר היו תקדימים לא מעטים. אבל כשראש רשות היא אישה, תצטרך להופיע בפני וועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, להסביר החלטה מבדילה זה יוצא דופן, זה אפילו תקדימי.

בית שמש כבר הייתה שם בוועדה, בעידן אחר, בימי משה אבוטבול. אז נראה טבעי, ראש רשות חרדית נדרש להגן על מציאות הזויה בה נשים הודרו מרחובות העיר. הפעם זה שונה, אישה תצטרך להגן על החלטתה ההזויה להדיר שמות פרטיים משמות רחובות הנושאים שם אישה. בירושלים זה מצוי, בזיכרון יעקב בלב ליבה של שכונה חרדית מצויים רחובות על שם נשים, בבית שמש, לא ישא שם רחוב שם פרטי של אשה ואם כן אז בצנעה יתירה.

עליזה בלוך, עלולה להיות האישה הננזפת הראשונה בידי וועדה שנועדה להגן על קידום האישה, והיא בהחלטתה כראש רשות מסכימה להבדיל שמות נשים במרחב הציבורי.

בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי עדיין לא קיבלו הודעה רשמית על שיבוץ הנושא בסדר יום, וכינוסה בכלל מותנה בסובב קורונה, ובכל זאת, יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר, (ישראל ביתנו) הוציא הודעה מיוחדת בנושא שמות הנשים שלא יעטרו שמות רחובות בנווה שמיר בבית שמש. (חדשות קרן אור בית שמש, (23.8.20)

ח"כ עודד פורר כאמור הוציא הודעה בז הלשון: "בעקבות ההסדר שנכפה על ידי הנציגות החרדית במועצת עיריית בית שמש, שבמסגרתו, ברחובות הקרויים על שמות נשים, יושמט שמן הפרטי ויצוין שם משפחתן בלבד, הודיע ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, כי יקיים דיון מיוחד בנושא:

"אפילו בשיא משבר הקורונה, יש כאלה שמה שמעסיק אותם זה להדיר נשים. חנה סנש, שרה אהרונסון, אנה פרנק, כבר לא מספיק טובות בשביל שיוזכרו בשמן הפרטי ברחובות העיר בית-שמש ויוזכרו רק בשמות המשפחה. ההחלטה ההזויה בעיר שהפרידה בין המינים במדרכות, כעת דואגת להדרת נשים משמות הרחובות. בשבוע הבא אכנס את הוועדה לקידום מעמד האישה לדיון דחוף כדי להעביר מסר ברור לכל מי שידו בהחלטה ההזויה הזו - עד כאן!""

עד כאן גם הודעתו.

מן הסתם, עליזה בלוך מלווה בסגנה משה שיטרית יזומנו לוועדה לכנסת, להסביר ההחלטה שהתקבלה.

נושאים: בית שמש, עליזה בלוך, כ עודד פורר, וועדה לקידום מעמד האישה
ח"כ עודד פורר צילום דוברות הכנסת יצחק הררי
ח"כ עודד פורר צילום דוברות הכנסת יצחק הררי
ח"כ עודד פורר צילום דוברות הכנסת יצחק הררי
ח"כ עודד פורר צילום דוברות הכנסת יצחק הררי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: