בעשור האחרון החלה בנייתן של 7355 יח"ד בכל בית שמש

החלום הישראלי לבית פרטי עם גינה הולך ומתרחק. מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בעשור האחרון חלה צניחה חדה בשיעור התחלות הבניה של צמודי קרקע

אחד מהפרוייקטים צמודי קרקע
אחד מהפרוייקטים צמודי קרקע

הישובים הבולטים ביותר בבניה של בתים צמודי קרקע היו גם ברבעון הראשון של 2017 הישובים הישראליים ביהודה ושומרון. בקרב הערים הגדולות בישראל בולטת ירושלים, שבה החלו להיבנות ברבעון הראשון של 2017 כמות של 77 יחידות דיור צמודות קרקע, ראשון לציון שברבעון הראשון של 2017 החלו להיבנות בה 53 יחידות דיור צמודות קרקע, חדרה וכפר סבא.

סך התחלות הבניה בבית שמש בעשור האחרון, בין השנים 2007 ועד 2017 בעיר מתפרסמות היום בסקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הסקר מדווח על בנייתן של 7355 יח"ד בכל בית שמש. בשנה האחרונה החלה בנייתן של 154 יח"ד. אלה הנתונים אותם מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באשר להתחלות בנייה בכל רחבי הארץ והמספרות גם התחלות

ועוד נתון חשוב מתפרסם באותו סקר, בבית שמש חלה ירידה בשיעור התחלות בניית צמודי הקרקע ל-3% בלבד מסך ההתחלות ברבעון הראשון (4 יח"ד). בבית שמש נבנו בממוצע 7% מהתחלות הבניה כצמודי קרקע בעשור האחרון. השנה רק 2.5% מהתחלות הבנייה הן צמודי קרקע ובמספר רק 4 יח"ד כאלה יש בכל המאגר.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אינה מפרטת את הבנייה לחרדים מול הבנייה לציבור הכללי, אפשר לסכם כי בבית שמש נבנו בעשור האחרון כ-10% מכלל הדירות לציבור הכללי בעוד כל היתר לציבור החרדי. בבית שמש נבנו הפרויקטים הבאים: שערי העיר, פרוייקט הרובע, צמרת העיר (ליד מכבי אש) מגדלי ב. יאיר (סמטת ויצ"ו) ופרוייקט רמת נריה.

שמחה גרידינגר, יו"ר ובעלים של קבוצת נתיב פיתוח נדל"ן המקימה פרויקט של 56 קוטג'ים בבית שמש מציין כי "הפרויקט תוכנן במקור בהתאמה לאוכלוסיה האנגלו סקסית שמעוניינת בבתים צמודי קרקע כמו שהם מכירים בארה"ב. לכן תכננו קוטג'ים שייבנו בסטנדרט אמריקאי ויכללו למשל מטבח עם יציאה לגינה, סלון ענק, קומת מרתף, יחידות הורים גדולות ועליית גג - כולם מאפיינים מובהקים של בית אמריקאי. מכיוון שבעיר אין כמעט צמודי קרקע, אנחנו רואים שהפרויקט מושך גם משפרי דיור מהעיר עצמה".

נושאים: בית שמש, צמודי קרקע, למס, חלום ישראלי
אחד מהפרוייקטים צמודי קרקע
אחד מהפרוייקטים צמודי קרקע
אחד מהפרוייקטים צמודי קרקע
אחד מהפרוייקטים צמודי קרקע
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: