בסה"כ דיון על צו ארנונה והקצבות מפעל הפיס

מה שבדרך כלל עובד תוך דקות, אתמול עורר את חברי מועצת העיר לדיון חסר סיכוי, שינוי צו ארנונה, החלטה על אופי תברים, ובעיקר מי ייתן אישור לבנית ספריה ברמב"ש.

מליאה מן המין
מליאה מן המין

מליאת מועצת העיר שהתכנסה אתמול למרתון ישיבות, הוכיחה כי הלכידות המבוקשת ברצון לבנות כאן עיר אחת, רחוקה מלהגשים את עצמה. תגידו תודה, שמשנט חסך אתמול מכם את המראות באי העברת שידור חי. את הקולות תוכלו, לאלה שמעוניינים בקטעים סדנטאפיסטים מזוכיסטים להקשיב להם, אם הדברים מובנים מתוך ההקלטה שהעירייה מצרפת לפרוטוקוליה בשקיפות המידע. וואלאק, היה מעניין!!

וואו. זה מספר חודשים שלא הגעתי למליאת מועצת העיר, אחרי הצטרפות דגל לקואליציה, אבד החן והטעם לשמוע חברי מועצה מתווכחים/מתעמתים/ מתלקחים/ מתייפייפים/ האחד עם השני או האחד על חשבון השני. אתמול, להערכתי זה היה השיא בקדנציה של בלוך. לפחות על פי נקודת ראייתי. וכמה ישיבות ניהלה בלוך בסה"כ? שבע? שמונה? וואו גדול.

כולם דיברו עם כולם, הדיון לא היה ענייני, אחד נכנס לתוך דברי חברו, כל אחד צעק מתי שבא לו, המיקרופונים עבדו במקביל. לא פעם קמו נבחרים ועזבו את האולם להסתודד בצד, כאשר הישיבה מתנהלת. נבחרים עזבו את המליאה בשעה שחברם נימק שאילתא, נושאים שאינם על סדר היום מועלים למרות עומס וזמן דחוק. ואם נוסיף הערה לגבי ההערכות, אזי הוכח שוב בפעם המי יודע כמה, עיריית בית שמש לא נערכת במועד לנושאים שבטיפולה. שלא לדבר שסדר היום שוב שונה יומיים לפני המליאה ונוספו לו עוד פרטים לדיון...

צו ארנונה, ברור וידוע שהוא חייב להיות מאושר עד חודש יוני. מתי עלה לסדר היום לפני חברי מועצת העיר? ב-21 לחודש!!! עשרה ימים לסיום המועד להגשתו!!! הכי לא נכון!! לא רצו לנגוע בצו, דחו אותו עד לרגע האחרון. וכאשר החל הדיון, היו צריכים להצדיק התנהלות כושלת, בהבאת חוות דעת משפטית. מתי? יממה לפני ההחלטה במליאה. אם זה ניהול נכון, אני מעדיף להיות סנדלר... ראש העיר: "אני לא אוהבת את הצו אבל..." גם אני לא אוהב, אבל ידענו עוד בחודש פברואר שאת צריכה להפעיל את האנשים שלך לדון בצו. לקבל החלטות, הכרעות, שהכול יהא ברור, ממוסמך, מעוגן משפטית. איך יכולה ראש עיר לשבת במליאה אובדת עצות, בוהה בחבריה, מצפה למי שיציל את הסיפור. אם מישהו הקליט את ברדוגו לפני עשר שנים בהגשת צו ארנונה, והיה משדר אתמול את הקלטה, היו אלו בדיוק אותן מילים. הצו... הצו... אנחנו מעדכנים על פי חוק ההסדרים במשק. ברצינות, זה מה יש לו? כתבנו, אפילו מכונית חדשה מחוייבת בטסט אחרי שנתיים. מכונית, גב' בלוך!!! מכונית שעולה 150 אלף ₪, ארנונה שמניבה לך 200 מיליון לא תשקיעי בה מאמץ, מחשבה, דם, יזע, והרבה הקרבה!!!

וואו, אם מנכ"ל מב"ש היה רואה את המחזה הזה היה נותן הוראה מיד למחוק מהפרוטוקול את הזמנתו לחברי מועצת העיר לבקר במפעלו ולהיות שותפים יחד איתו בבניית העתיד שלו ושל העיר. מזל, מזל שנבחרים מתחלפים, ומב"ש לעולם עומד, משענת ארנונה חשובה לעיר... שוק של עזה. שוק של רמלה לוד מסודר יותר מהתנהלות המליאה כפי שהיה אתמול.

ביציע יושבים אורחים מאגף ההנדסה, המתינו לישיבת ועדה עליונה של אגף התכנון, מהנדס עיר, אדריכלים, סגן המהנדס, מזכיר וועדת התכנון. איך אלה ינהגו בכבוד באנשים הממונים עליהם בימים הבאים? על המקהלה הזו ניצחה אחת, ראש העירייה עליזה בלוך. מימינה ומשמאלה עוזריה, קשובים, דרוכים, ללא יכולת להשפיע על הלך הרוח כמו על הלך האדם באולם הישיבה.

בסה"כ היינו שני עיתונאים, ועל כתפינו מוטלת החובה להביא לפניכם תיאור מדויק של האווירה, של העובדות, של הצעקות, של העימותים. להודות על האמת, לא העליתי בדעתי שאחרי שבעה חודשים יימאס לכולם מכולם.

שלא תאמרו היו נושאים רציניים וכבדי משקל, כמו הצבעה על ג' שקרעה את העיר לגזרים. ממש לא, בסה"כ צו ארנונה, בסה"כ תברים, וגם איזה עובדת חדשה שמצטרפת לקהל העובדים בעירייה. הנושאים, בשיא הרצינות לא היו האישיו של האירוע או שכן... שימו לב לידיעה בנפרד על הצבעת דגל.

אתמול קרה דבר רע מאוד בעיר, הקרע בין בלוך לבין שלום אדרי גלוי. כבר לא בחדרי חדרים, כבר לא בתוך שיח פנימי בתוך חברים, אלא לעיני כל, לעיני חרדים ובעיקר לאוזניהם. אחד השיאים, כאשר בלוך ניסתה להרגיע מעט את האווירה, בהצגת חזונה, הטיח בפניה אדרי: באיזו עיר את גרה!!! בלוך הביטה לעברו, ולא השיבה. לא עניין אישי בין השניים, הם מכבדים זה את זו, אלא תפיסת עולם. שלום אדרי חושב שונה ואחרת מבלוך. זה לא איך סוגרים את הדלת, אלא איך פותחים אותה, לאיזה כיוון, איזה אויר ייכנס לתוך הבית. כאשר בעלי הבית מתווכחים, טוב שהילדים לא יהיו בסביבה, ואתמול היה עדת ילדים, להקת מעודדים פעם את אבא ופעם את אמא. הייתה תחרות מי יוסיף יותר שמן למדורה..

אתמול קרה עוד דבר, הקואליציה לא נשמעה להסכמים חתומים. סיעת דגל המרתה את פי ראש העיר, הפרה סעיף קואליציוני ברור בהסכם שלה עם בלוך, והצביעה נגד הצעתה לתברים. ראש העיר שסיכמה את הדיון, כאשר היה אפשר, ציינה את ההצבעה נגד ולא הוסיפה שום נזיפה כלפי הסיעה. הפרת ההסכם הזו הדליקה את הניצוץ גם אצל אדרי, והוא הצטעף לחגיגה והצביע נגד דעת ההנהלה לצו ארנונה. "תפטרי אותי מהקואליציה" הציע אדרי בנדיבות לבלוך.

בשבוע הבא יהיה כדאי לקחת את עיתון חדש, החינמון החרדי, עורכו יביא בו ציטוט מהפנינים, מן הסתם הפנינים שנאמרו בידי המחנה הציוני, ופחות מפניני חבריו החרדים. הוא בטח לא יספר לכם על הקרע בתוך המחנה החרדי, גולדברג בציניות מבעיתה מול חברי דגל, יביא לכם את העימות שהיה בין אדרי לווליצקי (מביך מאוד) את דברי הולנדר לעבר החרדים: "על אפכם ועל חמתכם".

עליזה בלוך בטח מתגעגעת לימי יולי 2018, אז עדיין ספונה בחדרון קטן, בדירת מגורים ברח בן צבי, בהיערכות שלה להתמודדות על ראש העיר. אז והיום יותר, היא אולי מבינה את ההבדל שבין זירה פוליטית, אכזרית, שואבת, קורעת, לבין חדר מורים ממוזג בו המורים ככל שישקשקו ויכבדו לא יעזו לומר את כל מה שיש על ליבם. אתמול, הוכח לה עד כמה התפקיד הזה קשה מנשוא, הוא בכל מקרה דומה למנהלת בית ספר או אפילו רשת.

אתמול, נזכרתי לרגע בריצ'רד פרס, חבר מועצה לוחמני, שידע לעשות מרורים לאבוטבול. אבוטבול ידע להתגונן, תוך החלקת דבריו הבוטים והקשים של פרס באיזו הלצה שלופה מהשרוול. בלוך, אתמול, מול ינוקא כמו רמתי, מצאה עצמה במערבולת הוריקן. לא רמתי, אלא הסביבה.

ועל מה המהומה? הנהלת העירייה החליטה להתכנס שעה לפני המליאה לסגור קצוות מה שלא סגרו בהנהלה ביום ראשון. מקובל, רצוי. אלא שההנהלה הזו גלשה לתוך זמן המליאה המיועד, רק בשעה 18:25 החלה ישיבת המליאה. עד אז נשמעו מתוך חדר המליאה צעקות וקולות קמים מאוד בין הנוכחים. מי נכח? ברור שמדובר בחברי הנהלה.

אחרי הפוגה קלה להענקת תעודת הוקרה וזר פרחים למנהלי מבש, התכנסו חברי מועצת העיר בתוך עצמם. הסעיפים רצו להם, עד שהגיעו לתב"ר מפעל הפיס. כאן ניצת הפתיל של כולם. כולה תב"ר מפעל הפיס, לבנות ספריה, מועדון נוער, תכנון בריכה, גן בנרקיס, החלפת צלליות ועוד. כאן חזרנו לאמת: הרבנים.

הרבנים הורו לסיעת דגל להצביע נגד. סיעת אגו"י תומכת. רגע? אין גם לאלה רבנים? ואיך הרבנים של אלה לא משכנעים את הרבים ההם? שאלה לשאול. גם אם יש שואל, אין עונה. כשרוצים ליצור פרובוקציה לפיצוץ, מוצאים. ושלא תחשבו שבבלאגן הזה לא ניסו להסביר עצמם. "בואו נאשר את התב"ר, וכאשר יגיע מועד השימוש נדון איך ומה יהיה בספריה". הבעיה היתה למי ואת מי תשרת הספרייה. אומרים סליחה צועקים, הספרייה תשרת את כולם, לפי הצרכים. גם את אלה וגם את אלה.

סיכום: צילום טלויזיה במעגל סגור יכול לעזור לנבחרי מועצת העיר שלנו. צילום הישיבה ואח"כ דיון על התנהלותה יכולים להועיל ולשפר פלאים את אופי העבודה של כולם. לא רק עניין של תרבות, אלא גם של ידע, יכולת להקשיב לאחר, לשמוע בלי להתפרץ. בלוך פדגוגית מדופלמת, יכולה להזמין צילום ישיבות , לא כל הישיבות, זה יכול לשנות ולהשפיע .

נושאים: עיריית בית שמש, מליאה מן המנין
מליאה מן המין
מליאה מן המין
מליאה מן המין
מליאה מן המין
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בסה"כ דיון על צו ארנונה והקצבות מפעל הפיס
שמעתי מעד ראיהנכתבה ביום חמישי, 27 ביוני 2019, 14:16

הסיבה היחידה שעליזה בלוך נבחרה, זה בגלל שהצליחה להביא קולות חרדיים רבים, ואיך היא הצליחה? פשוט מאד, היא שידרה שהיא תהיה הוגנת גם כלפיהם, אתמול הוכח שוב שזה לא היה שדר אמיתי. ההצגה ממשיכה אבל האמת צפה מדי פעם. הנה גם אתמול, וגם בלא להכנס למהות הדברים. חלק מהחרדים בדיוק כמו שלום אדרי הצביעו נגד הקואליציה. חרדי או שנים התלהמו, ולא פחות מהם התלהם שלום אדרי. עליהם היא איימה, גערה. ומולו היא נראתה מפוחדת. עכשיו נחכה לראות את ההבדל גם במישוש האיומים.