בניית בית העירייה תקועה בשל 'בעיות פוליטיות'

בדצמבר 2019 הוצב השלט הזה כמבשר על החלטת העירייה להקים בית עירייה, חזון ש רבים בעיר. מאז הספיקו להחליף גדר, חפנות עפר, ומה חסר? מועד להנחת אבן פינה. מי שרודף אחר יחסי ציבור היה ממהר לעשות זאת, ומכיוון שלא נעשה כנראה הסיבות עמוקות ומקשות. קראו...

בית העירייה דגם ראשון
בית העירייה דגם ראשון

'כן, בהתרגשות רבה, הנה זה מתחיל לעלות על המפה העירונית שלנו, לא על הנייר, לא במחשבה, אלא בביצוע ואפילו יש מקום. ולא רק שיש מקום, אלא גם יש שלט מבשר. כאן יוקם בית העירייה החדש'. כך דיווחנו בתחילת חודש דצמבר על הכוונה להקים בית עירייה כנאה וכיאה לעיר בתנופת בניה.

זה היה פרסום של שלט המצביע על הקמת בית העירייה, ממנו ניתן ללמוד כי לא רק בית עירייה מתוכנן במתחם אלא מרכז עירוני חדש. האדריכל שנבחר לתכנן את בית העירייה הוא מילוסלבסקי אדריכלים בע"מ. אגב השלט הוצב במקום רחוק מעיני החרדים בשכונת נחלה ומנוחה. ניבאו ולא ידעו מה ניבאו מציבי השלט בכיכר ברנקו וייס. הנה שלט שמנציח את עצמו.

ובכן אחרי שהופקדו כספים לטובת התכנון, מן הסתם מאות אלפי שקלים, ואחרי שהוחלפה הגדר המתחמת את אתר העבודה לבין שכונת המגורים, ואחרי שאפילו משאיות עפר פינו מהאתר כמויות עפר, ונראה היה שהנה אוטוטו יעלו הדחפורים להתחיל לקדוח באדמה להנחת היסודות המתבקשת.

ואחרי כל זה אנחנו מתבשרים ממקור מוסמך ביותר שהעניין תקוע בשל 'בעיות פוליטיות'.

מעניין, מסקרן, שוב מהן הבעיות הפוליטיות שיכולות למנוע את המשך העבודות לבניית בית העירייה.

בתחילה מישהו ניסה להסביר, (המקורות כמובן חסויים) שהבעיה נובעת מהתנגדות אתרא קדישא, זו שהתנגדה בעבר, בימי קדנציית מונטג אבוטבול, ו'מצאה' עצמות בשטח כביכול, מה שמנע המשך הבניה. הבניה אז התחילה ונבנתה חומת הפרדה כדי לתת מענה לדרישות החרדיות מקולם של רבני הקהילה בנחלה ומנוחה. שרידי החומה עדיין קיימים והם מפרידים בין השכונה החרדית לבית פארק השבע.

אז למה לא בונים עכשיו אחרי שבלוך כב הציבה שלט ובישרה על עידן חדש שבו בונים בית עירייה.

אחרי בדיקה אצל גורם שני, התשובה היא שלא בונים כי "רבנים החרדים בשכונת נחלה ומנוחה מתנגדים". האם זהו הגורם הפוליטי שהגורם הראשון חשף בפנינו?

ניסינו התחכם ושאלנו את דובר העירייה מתי מועד הנחת אבן הפינה. אחרי שהדחפורים עלו על הקרקע כל פוליטיקאי רוצה ושואף שפרוייקט כזה ייחתם על שמו, כך גם האיה הכי ממוקדת ביחסי ציבור סביר שתעשה. אז למה בלוך לא מניחה אבן פינה?

תשובת הדובר אחר שעות ארוכות של ציפיי, "אין בידי מועד".

מה חשבתם שכבר אין בעיות והכו תלוי רק ביומן העמוס מאוד של בלוך. נו, הצחקתם אותנו.

חזרנו והפעם התנסחנו אחרת בשאלתנו לדובר, האם בעיות פוליטיות הן המעבות את טכס הנחת אבן הפינה"?

תשובה? אין.

שתיקה כהודאה דמיא.

נושאים: בית שמש, עליזה בלוך, בית עירייה, חרדים, נחלה ומנוחה
בית העירייה דגם ראשון
בית העירייה דגם ראשון
בית העירייה דגם ראשון
בית העירייה דגם ראשון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בניית בית העירייה תקועה בשל 'בעיות פוליטיות'
אריהנכתבה ביום שישי, 30 באוקטובר 2020, 04:37

בושה