בניגוד לעמדת הרבנות הראשית: בית שמש קיימה הדלקות במוצ"ש

הרבנות הראשית, לפי חוקי המדינה היא מורה ההלכה בעיר. אם אין ערך להודעות והמלצות הרבנות מה ערך יש לקיום מוסד כמו המועצה הדתית ובמיוחד הרבנות המקומית הכפופים לרבנות הראשית?

צילום: איחוד והצלה ההדלקה הספרדית
צילום: איחוד והצלה ההדלקה הספרדית

ל"ג בעומר חל במוצ"ש אתמול. מועצת הרבנות הראשית יצאה בקריאה לדחות את הדלקת המדורות ממוצאי שבת ליום ראשון בערב, כדי למנוע חילול שבת של כוחות הביטחון וההצלה. אפילו תנועות הנוער הדתיות דוחות את הדלקות המדורות ליום ראשון- גם כשזה חל בל"ד בעומר. ואין בזה שום איסור או דחיפות לקיים את המצווה הזו דווקא בל"ג העומר. כך שאת ההילולא הגדולה שאתמול כפו על בית שמש מארגניה בניגוד לדעת הרבנות הראשית יש בה הרבה מעבר לטעם לפגם. בעדכון שפורסם נכתב עוד שמועצת הרבנות החליטה שגם מי שבכל זאת מתכנן להדליק את המדורות במוצאי שבת במירון או ברחבי הארץ, שיעשה זאת רק לאחר השעה עשר וחצי בלילה. וזה אכן נעשה בעירנו שההדלקה המרכזית בוצעה רק הרבה אחרי חצות, ואילו הדלקת הספרדים נעשתה לקראת השעה 21:30. לפחות על פי הדיווחים מהשטח. יוצא שלא אלה (ש"ס) ולא אלה (כוח ודגל) שמו על הודעות הרבנות הראשית.

גם רבני האתר 'ישיבה' הצטרפו לקריאתה של הרבנות. הרב יעקב אריאל בכמה וכמה תשובות כתב שאין להדליק בכלל מדורות במוצאי שבת, אלא יש לדחות את המדורות ליום ראשון בערב. הרב הוסיף וביאר שהדלקת מדורות זו לא מצווה אלא רק מנהג, ואפילו מצוות גמורות חכמים תיקנו לדחות כדי שלא יגרם חילול שבת - כפי שאנחנו יודעים שמצוות שופר ולולב התבטלה בשבת כדי למנוע חילול שבת של יחידים. אם כך בחילול שבת של יחידים, על אחת כמה וכמה במקום שידוע בבירור שיהיה חילול שבת של רבים חובה לדחות את המדורות כדי למנוע את חילול השבת הצפוי. הרב הוסיף שרשב"י הצטער מאוד על חילול שבת שנעשה כביכול לכבודו.

בשאלה אחרת הרב נשאל האם יש בעיה להגיע למירון עוד לפני השבת על מנת לשבות שם, ותשובת הרב הייתה שכל דבר המסייע לחילול שבת הוא חילול ה'.

גם הרב דב ליאור הצטרף לדברים באותו אתר- אתר ישיבה), וגם הוא כתב שמי שרוצה לנסוע למירון שיעשה זאת דווקא ביום ראשון בבוקר. עם זאת, הרב השיב שדווקא במקומות ציבוריים ישנה בעיה של חילול שבת ולכן דווקא בהם יש לדחות את המדורות ליום ראשון, אך אדם שרוצה להדליק את המדורה הפרטית ליד הבית שלו במוצאי שבת - יכול, ואין בכך שום בעיה. (ציטוטים משם)

בית שמש עיר חרדית, בבית שמש יש גם אוכלוסיה חילונית ודתית לאומית שהרבנות עבורה היא מורה ההלכה. כאשר המנהיגות אינה נשמעת לרבנות הראשית ומעדיפה את הוראות רבניה, ואפשר להיות סמוך ובטוח שהם שאלו רבנים מקרבם. במעשיהם רמזו ואולי הודיעו שמבחינתם הרבנות הראשית בעיר יכולה להישאר בתודעה לא במעשה. אם כך, מה להם להחזיק במוסד שכולו סמל לקיום הרבנות- בית המועצה הדתית. מדוע ש"ס מפלגה שאינה סרה להוראת הרבנות תשלוט במוסד ממלכתי זה? מה לדגל לחפש במוסד בו הממונה על הכשרות פועל מטעם הרבנות הראשית? מה בכלל למנהיגות חרדית להיכנס לתוך סדר היום של המועצה הדתית, מוסד בהנחיית הרבנות הראשית?

ועוד דבר, בקרוב מאוד נזדקק לבחירת מרא דאתרא. הא בהא תליא. מי יידרש לקבוע? החרדים אלו שאינם סרים למרותה של הרבנות, הם יבחרו את המרא דאתרא. האמנם?

נושאים: הרבנות הראשית, בית שמש, ההדלקה הגדולה, שלומי אמונים.
צילום: איחוד והצלה ההדלקה הספרדית
צילום: איחוד והצלה ההדלקה הספרדית
צילום: איחוד והצלה ההדלקה הספרדית
צילום: איחוד והצלה ההדלקה הספרדית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: