במבצע מיוחד של משטרת מחוז ירושלים נלכדו 34 גנבי רכב, ו-18 כלי רכב גנובים

מטרת המבצע לאתר את אותם עבריינים שגונבים כלי רכב מירושלים או מנסים להעביר רכבים שנגנבו מרחבי הארץ דרך העיר ירושלים, לסכל את גניבות הרכב ולהעמיד לדין את חוליות גנבי הרכבים.

בשעת פעילות צילום: דוברות המשטרה
בשעת פעילות צילום: דוברות המשטרה

34 גנבים, 18 רכבים גנובים: מבצע משטרתי מיוחד וריכוז מאמץ של משטרת מחוז ירושלים נגד פורצים וגנבי רכבים במהלך שלושת השבועות האחרונים, הוביל לסיכול גניבות רכב רבות ואיתורן של כנופיות גנבי רכבים שנתפסו באזור ירושלים עם רכבים גנובים מרחבי הארץ. ממ״ז ירושלים שהורה על קיום המבצע המיוחד והמשכו: ״זו הפעילות הנחושה וההתקפית הנדרשת מול אותם העבריינים, הפוגעים בשלומו וברכושו של הציבור״.

בהתאם להנחיית מפקד מחוז ירושלים במסגרת המאבק המשטרתי המתמשך בעברייני הרכוש ובפרט גנבי הרכבים, במהלך שלושת השבועות האחרונים, שוטרי מחוז ירושלים וכל יחידות המחוז ביצעו מבצע מיוחד בכל רחבי ירושלים ועוטף ירושלים, לאיתור פורצים וגנבי רכבים וסיכול גניבות רכבים.

המבצע המחוזי בהובלת ימ״ר ירושלים כולל פעילות גלויה וסמויה, יזומת ומגיבה, חסמים יזומים, שילוב מודיעין ואמצעים טכנולוגיים שונים ועוד. מטרת המבצע לאתר את אותם עבריינים שגונבים כלי רכב מירושלים או מנסים להעביר רכבים שנגנבו מרחבי הארץ דרך העיר ירושלים, לסכל את גניבות הרכב ולהעמיד לדין את חוליות גנבי הרכבים.

במהלך שלושת השבועות האחרונים, סיכלו שוטרי מחוז ירושלים את גניבתם של 18 כלי רכב גנובים שנתפסו ע״י השוטרים. מרבית הרכבים הינם מדגם ״טויוטה״, וחלקם גם רכבי דו גלגלי.

במהלך המבצע עצרה המשטרה בירושלים 34 חשודים בגניבת רכבים, מרביתם נעצרו בשעת מעשה -בתוך רכבים גנובים, בעת שניסו לגנוב רכבים או בעת שניסו להובילם לשטחי יו״ש.

20 מהחשודים שנעצרו הינם פלסטינים השוהים בישראל שלא כחוק, והאחרים הינם תושבי מזרח ירושלים. טווח הגילאים של אותם גנבים, שפעלו לרוב בחוליות תוך שימוש ברכבים מובילים, הינו 16-37.

כל החשודים נעצרו בשלושת השבועות האחרונים בצירים ראשיים ומשניים, בתוך ובדרך לירושלים או בעת ניסיון שסוכל לעבור עם הרכבים הגנובים לשטחי יו״ש בחסימות יזומות, וחלקם גם לאחר מרדפים משטרתיים שבוצעו בעקבותיהם. בעקבות המבצע נרשמה בשבועות האחרונים באזור ירושלים ירידה משמעותית בכמות גניבות כלי הרכב לעומת התקופה שקדמה לה.

נוכח התוצאות החיוביות של המבצע והפעילות, החליט מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן להמשיכו גם בתקופה הקרובה, ואמר בהערכת המצב שקיים בימים האחרונים: ״בכל השנה אנחנו שמים דגש משמעותי על המאבק בפורצים וגנבים, ובפרט גנבי הרכב. לצד זאת ריכוז המאמץ המחוזי כפי שבא לידי ביטוי במבצע, תכנון הפעילות בהתאם לניתוח של זמן ומרחב, הסנכרון בין כל היחידות, שילוב בין פריסה חכמה לטכנולוגיה - כל אלו הביאו בתקופה האחרונה לתפיסת חוליות גנבים משמעותיות ולסיכולם של לא מעט גניבות רכב. המעצרים וסיכול הגניבות מלווה בהמון גילויי יוזמה ונחישות, בהשתתפות כלל יחידות המחוז והתוצאות בהתאם. חלק מבעלי הרכבים הופתעו כשבישרנו להם על כך שגנבו את רכבם, והרכב והגנבים בידינו. בסוף הערך המוסף ששמים יד על חוליית גנבי רכב משמעותית. זה לא רק אותו הרכב הגנוב שנתפס ברשותם בזמן המעצר והושב לבעליו, אלא גם הפוטנציאל לפיענוח מקרי עבר של גניבות רכבים שבהם הם היו מעורבים, וגם המניעה של גניבות רכב עתידיות של עבריינים שמרביתם רצידיביסטים. לצד יתר האתגרים שלפתחנו בימים אלו ובכלל, זו הפעילות הנחושה וההתקפית הנדרשת מול אותם העבריינים, הפוגעים בשלומו וברכושו של הציבור״.

נושאים: משטרה, גניבת כלי רכב, מחוז ירושלים
בשעת פעילות צילום: דוברות המשטרה
בשעת פעילות צילום: דוברות המשטרה
בשעת פעילות צילום: דוברות המשטרה
בשעת פעילות צילום: דוברות המשטרה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: