בית שמש מרכינה ראש לזכר הנופלים

הטכס המסורתי עבר ללא תקלות. העצרת המרכזית ליום הזיכרון באנדרטה לזכר חללי צה"ל בבית שמש. בטקס נשאו דברים שרת התחבורה מירי רגב, ראשי הציבור המקומי.

ליל הזיכרון צילום: יוסי גמליאל
ליל הזיכרון צילום: יוסי גמליאל

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה: הערב (שני) נערכה העצרת המרכזית ליום הזיכרון באנדרטה לזכר חללי צה"ל בבית שמש. בטקס נשאו דברים שרת התחבורה מירי רגב, ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, מ"מ וסגן ראש העיר משה שטרית. כיבדו את מעמד הטקס, סגן שר החקלאות משה אבוטבול, ח"כ קטי שטרית, חברי מועצה (היו נעדרים כרגיל), דניאל וקנין ראש העיר לשבר.

שרת התחבורה מירי רגב: ״זר לא יבין את הערגה לארץ הזאת. לעצמאות העם היהודי בארץ. זר לא יבין את המחיר הבלתי נתפס על המחיר שאנחנו משלמים להגשים חזוננו. יום הזיכרון הוא היום בו אנו עוצרים את הכל ומניחים בצד את הבעיות ומתייחדים עם זכר בנינו ובנותינו. השכול הפך חלק מחיינו. כל אחד נושא עמו געגוע למישהו. משפחות השכול זוכרות בכל יום. ביום הזה כולנו משפחת השכול. אנחנו רוצים ללחוץ יד אך אויבינו יודעים שאנחנו יודעים ללחוץ על ההדק. משפחות יקרות מחר בערב לצידה של תוגת הזיכרון יונף הדגל ונחגוג את יום העצמאות. יש לנו במה להתגאות. בשם ה' נעשה ונצליח"

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך: "אני עומדת כאן היום כראש עיריית בית שמש ואומרת כי אני מרגישה שבמדינת ישראל של שנת תשפ"ג, כולנו מסתערים במלוא העוצמה אך לא תמיד לעבר היעדים הנכונים. אין פסול בקיומה של מחלוקת, אך אל לנו לראות בבן שיחנו יעד שאותו צריך לכבוש או להחריב. "והנה הייתה חרב איש ברעהו" נאמר במלחמה מול פלישתים. נתקן יחד את הפסוק ונאמר והנה הייתה חרב איש עם רעהו למול אויבנו. כי רק על עצמנו נוכל לסמוך. על עמדותינו לא נוותר, נדע לקיים מחלוקות. נאמר את דעתנו גם אם הן מרגיזות מישהו אחר. תמיד נזכור שהנשק החברתי שלנו, הכוח שלנו צריך להיות מכוון קדימה, ולא חלילה איש אל אחיו."

מ"מ וסגן ראש העיר משה שטרית: ״אנו יושבים כאן ומדברים על השכול.
הטרגדיות הגדולות. והחיים שלא הגיעו לידי מימוש. אנחנו עושים זאת כמדי שנה, יום לפני יום העצמאות. יום בו אנו חוגגים את ניצחון הרוח והאמונה וההשגחה המאפשרים שבעים וחמש שנות קיום מדינה יהודית בארצנו.
ברוך ה'.
רוח זו, והישגים כאלו, לא היו מתאפשרים ללא משהו מאוד בסיסי. משהו שהוא חלק מעמנו לכל אורך הדורות. התחושה הבלתי מתפשרת של ערבות הדדית בין יהודים. נגזר עלינו לחיות כאן במדינה אחת.
יהודים שונים אחד מהשני. עם רקע וסט ערכים שונה. לפעמים אנחנו מתווכחים, לפעמים אנחנו אפילו רבים. ולפעמים כשאנחנו רבים, אנחנו מאוד רוצים לנצח בוויכוח. אז אנחנו שוכחים עם מי אנחנו מתווכחים. אבל אסור לנו לשכוח.
שאנחנו מתווכחים עם אחים״.

דבר המשפחות השכולות אלירן כהן: "האובדן השכול והחוסר הוא עמוק ואין סופי. הבוקר הוא לא אותו בוקר והלילה לא יוכל להיות אותו לילה. משפחת השכול לצערנו מתרחבת משנה לשנה. אין בה ימין ושמאל ואין פוליטיקה במשפחת השכול"

האחים והאבות אמרו קדיש, נציגי ציור הניחו זר ליד האנדרטה . בני נוער הדליקו כתובת יזכור, חיילים עמדו ליד דגל.

נושאים: ליל הזיכרון, בית שמש, התיחדות
ליל הזיכרון צילום: יוסי גמליאל
ליל הזיכרון צילום: יוסי גמליאל
ליל הזיכרון צילום: יוסי גמליאל
ליל הזיכרון צילום: יוסי גמליאל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: