בית שמש בקבוצת הערים עם איכות החיים הירודה לשנת 2019

לתשומת לב ד"ר עליזה בלוך, המרחיבה את השכונות ובונה אלפי יח"ד ברחבי העיר. האם זה מה שחשוב לעיר או שאולי מוטב לטפח מעט את איכות החיים לטובת כלל התושבים.

ציור קיר בית שמש- תלמידי עוזיאל
ציור קיר בית שמש- תלמידי עוזיאל

מדדי איכות החיים ב-16 הערים הגדולות, ביניהם בית שמש קובעים כי בית שמש מצויה בקבוצה בדירוג הנמוך של איכות החיים.

טוב להיכנס למחקר ולהשוות מה מעניין את תושבי כפר סבא לעומת בית שמש, תגלו פערים מדאיגים.

רשימת המדדים בשנת 2019 כוללת מדדים שחולקו לכמה תתי-מדדים: בתחום רווחה אישית וחברתית. המדד תחושת יכולת ומסוגלות אישית חולק לשני תתי-מדדים ציפיות ביחס לעתיד ותחושת יכולת להתמודד עם בעיות. בתחום רמת חיים חומרית המדד חוב ציבורי ופרטי לנפש כאחוז מהתמ"ג חולק לשני תתי-מדדים חוב משקי בית כאחוז מהתמ"ג וחוב ממשלתי כאחוז מהתמ"ג.

לצורך השוואה בין הערים נעשה שימוש בנתונים של 38 מדדים הזמינים עבור כל 16 הערים הגדולות. הערים חולקו לשלוש הקבצות לפי הציון הכולל שלהן במדדים הללו: ערים עם ציון כולל גבוה במדדי איכות חיים, ציון כולל בינוני במדדי איכות חיים וציון כולל נמוך במדדי איכות חיים. הקבוצות מתאפיינות בשונות נמוכה בתוך הקבוצות ושונות גבוהה בין הקבוצות

ערים עם ציון כולל גבוה במדדי איכות חיים: כפר סבא, רמת גן, רחובות, תל אביב-יפו וראשון לציון. ערים עם ציון כולל בינוני במדדי איכות חיים: חולון, באר שבע, פתח תקווה, חיפה, נתניה ובני ברק. ערים עם ציון כולל נמוך במדדי איכות חיים: בית שמש, אשקלון, אשדוד, בת ים וירושלים.

הפרופיל של כל אחת מהערים הגדולות לפי המדדים הזמיני, כולל תרשים עם השוואה לממוצע הארצי.

באתר הלמס מופיעים הפרופילים של 16 הערים, הנה של בית שמש.

מתוך 38 מדדים הזמינים עבור בית שמש, ב-17 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי, וב-21 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי.

אז נכון, אנחנו עם אשדוד, אשקלון, בת-ים וירושלים. זה ממש לא מנחם, כי הלואי והיה לנו מה יש באשדוד וירושלים, בת ים ואשקלון.

ולמה זה כך? זה נובע מאופן קביעת המדדים לבדיקה, בבית שמש המדדים יותר חברתיים, פחות כליליים, פחות סביבתיים. אם מעניין אתכם הנה הנתונים מתוך המחקר.

המדדים שהיו גבוהים מאוד בבית שמש לעומת הממוצע הארצי : האמון במערכת הבריאות גבוה מהממוצע הארצי (2.84% לעומת 3.72%, בהתאמה) . ההערכה עצמית של בריאות גבוהה מהממוצע הארצי ( 2.92% לעומת 9.83%, בהתאמה). תחושת היכולת להתמודד עם בעיות גבוהה מהממוצע הארצי (% 0.79 לעומת 3.71%, בהתאמה (תחושת ההערכה מבני משפחה גבוהה מהממוצע הארצי (%2.91 לעומת % 6.84 בהתאמה. העיסוק בפעילות התנדבותית גבוה מהממוצע הארצי % 7.39 לעומת 9.21%, בהתאמה.

המדדים הבאים היו נמוכים מאוד בבית שמש לעומת הממוצע הארצי : אחוז מועסקים במשרה חלקית שלא מרצון נמוך מהממוצע הארצי% 9.4 לעומת% 4.1 בהתאמה. צפיפות הדיור נמוכה מהממוצע הארצי 23.1 לעומת 86.0 בהתאמה(. אחוז בעלי השכלה על-תיכונית והשכלה גבוהה בקרב בני 30 גבוה יותר מהממוצע הארצי ) 8.37 לעומת 4.54 , בהתאמה(. אחוז הפסולת שהועברה למחזור גבוה יותר מהממוצע הארצי ) 7.5 לעומת 4.23 ,בהתאמה(

נושאים: למס, בית שמש, איכות חיים, בת ים, אשדוד
ציור קיר בית שמש- תלמידי עוזיאל
ציור קיר בית שמש- תלמידי עוזיאל
ציור קיר בית שמש- תלמידי עוזיאל
ציור קיר בית שמש- תלמידי עוזיאל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בית שמש בקבוצת הערים עם איכות החיים הירודה לשנת 2019
תושב ותיקנכתבה ביום חמישי, 07 בינואר 2021, 05:11

ממש מזיז לה...ראיך נפלנו איתה.