בית עירייה משלנו עדיין אין, פסיפס לעיטור כבר יש

פסיפס בגודל 2x3 שנחשף בחפירות עמד להימכר לבעל הון ולצאת מתחום העיר כמו ממצאים ארכיאולוגים אחרים. צבי ווליצקי חבר מועצת העיר עשה להצילו ולהציעו לשימור כאן.

הפסיפס ומצילו
הפסיפס ומצילו

מעבר להיותם תעודת אמנות היסטורית המתארת פני תקופה, הימצאותם של פסיפסים ברחבי הארץ בכלל ובאזורינו בפרט מעידה עדות הכי ברורה לתושייתם ולפקחותם של היושבים במקום.

אחד מהפסיפסים האלה נחשף בחפירות ארכיאולוגיות, אחת מיני רבות המתנהלות באזור עקב הבנייה המואצת הקיימת כאן. מטרת העל להפוך את בית שמש לעיר בסדר גודל של באר שבע קרוב מתמיד, ויש חובה לשמר ולדאוג להישמרותם של אותם ערכים היסטוריים חשובים שנוספו לשטחה העירוני של העיר ונחשפו תוך כדי חפירות להרחבתה.

הפסיפס היפהפה הזה עמד במרכזו של סיפור לא יאומן. פסיפסים לא מעטים, כך מתברר נעתקים ממקומם ומועברים לידיים שונות ומשונות, לעיתים למרבים במחיר.

הנה מה שאומר לנו השבוע חבר מועצת העיר צבי ווליצקי בניסיון להציל אחד מהם. " התגנבה לי ידיעה לפיה יש כוונה להעתיק פסיפס בגודל 2x3 מ' ממקומו. הפסיפס נחשף תוך כדי עבודות בניה ורשות העתיקות נזעקה למקום, חשפה ושימרה אותו במהלך העבודות. רצו להעתיקו. לאן? לא פחות ולא יותר התכוון אחד הגורמים למכור אותו בסכום של כמיליון דולר לאחד מבעלי ההון בארץ. הדאגה שלי לפסיפס גברה והחלטתי לעשות מעשה. א. להתנגד להעתקתו מהמקום עד שיוחלט היכן ישכון. ב. ביקשתי לשמר את הפסיפס הזה כאוצר לאומי שישכון במקום בטוח לדורות הבאים. ".

ווליצקי, התלבט בינו לבין עצמו, לבסוף החליט לפנות ולהציע ליזמי בית עיריית בית שמש להצילו. מה הקשר? שימו לב.

מבלי לשלם עבור הפסיפס הרבה כסף, זולת דמי ההעתקה והשימור יועתק הפסיפס לבית העירייה החדש שהעירייה מתכוונת לבנות. כך משלבים ישן עם חדש. כך כל הבא לבית עיריית בית שמש החדש ימצא עדות היסטורית מהמאה החמישית לספירה, כלומר לפני 1500 שנה.

עתה נותר רק לצפות לבניית בית העירייה, עיטור נאה לכניסה או לחדר הישיבות כבר יש.

נושאים: בית שמש, בית עירייה, פסיפס, צבי ווליצקי
הפסיפס ומצילו
הפסיפס ומצילו
הפסיפס ומצילו
הפסיפס ומצילו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: