הסתיים קורס הכשרת מאמנים פיננסיים לטובת בני הקהילה החרדית

35 מאמנים ומאמנות פיננסיים סיימו את הכשרתם השבוע בבית שמש להעביר סדנאות בנושאים פיננסים לצעירים וצעירות מהמגזר החרדי בבית שמש

צילום: שמואל דריי
צילום: שמואל דריי

ניתוק המגזר החרדי מהמיינסטרים יוצר קשיים כלכליים והחשיבות להכשרת צעירים וצעירות מהמגזר לניהול משק בית נכון.

35 מאמנים ומאמנות פיננסיים הוכשרו השבוע להעביר סדנאות לצעירים וצעירות מהמגזר החרדי בבית שמש. "המשבר הכלכלי תפס את המגזר החרדי בדיוק כפי שתפס את שאר המגזרים. רבים שפונים אלינו נמצאים בחל"ת ולא יודעים איך לצלוח ולעבור את התקופה הזו", אמר הרב שלמה פרוש מנכ"ל עמותת תבונה המובילה את הכשרות בשיתוף פעולה עם חברת 'קרוס ריבר' המעניקה את החסות להכשרות.

35 מאמנים ומאמנות פיננסים חדשים מהעיר בית שמש סיימו את הכשרתם השבוע במסגרת התוכנית של ארגון 'תבונה' ובשיתוף פעולה עם חברת 'קרוס ריבר', חלוצת הפינטק מארה"ב אשר נתנה חסות לקורס 'הכשרת מאמנים הפיננסים.

"המשבר הכלכלי תפס את המגזר החרדי בדיוק כפי שתפס את שאר המגזרים. כולם משתמשים באותו מטבע וחיים באותה המדינה. רבים שפונים אלינו נמצאים בחל"ת ולא יודעים איך לצלוח ולעבור את התקופה הזו, אמר הרב שלמה פרוש מנכ"ל עמותת תבונה בסיום הכשרה. "עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' היה חשוב לנו להבין כיצד אנחנו יכולים להועיל ומיד פתחנו קו חירום עם שתי מטרות. הראשונה, לספק מענה ראשוני בנושאי הכלכלה השונים על ידי המאמנים שלנו. חלק מהשאלות היו בנושא הקפאת משכנתאות, כדאיות בפתיחת פק"מ, הוצאת עובדים לחל"ת ועוד. המטרה השנייה של קו החירום הייתה פתרון פרקטי לאנשים שיצאו לחל"ת בעקבות המלחמה והיווה ערוץ פתוח למחפשי עבודה ולמעסיקים, למצוא אלו את אלו וליצור מקורות פרנסה לטווח הקצר בהתאם לצורך מקום העבודה".

והוסיף כי "המהלך והתמיכה של קרוס ריבר חשוב ביותר עבורנו. בזכותו נוכל לאפשר לזוגות צעירים שהתחתנו או לזוגות שעתידיים לקבל את הכלים המדויקים לנהל משק בית נכון באמצעות קורסים והשתלמויות פרקטיות שמועברים על ידי צוות מרצים איכותיים בעלי מודעות מספקת לנושא כלכלה נבונה, המחוברים לצרכים של הקהילה."

כמו שאר האוכלוסיות בישראל, גם האוכלוסייה החרדית חווה על בשרה את יוקר המחייה, האינפלציה והעלאות הריבית. ואולם הקושי בניהול משק בית אתו מתמודד המגזר החרדי נובע בעיקר מפני שמלכתחילה הכנסותיו נמוכות יותר ובכניסה הראשונה לחיי משפחה בוגרים הוא מצויד בידע מועט למדי.

עידוד ההכשרה בהתנהלות כלכלית נבונה בקרב הציבור החרדי הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר בקידום הצורך הלאומי. התנהלות כלכלית נכונה עבור אוכלוסייה המהווה אחוז גבוה מכלל החברה הישראלית תביא לחיזוק הכלכלה. נושא הניהול הנכון והמאוזן של תקציב משק הבית והמשפחה של הציבור החרדי יכול לאפשר שילוב של המגזר החרדי בשוק העבודה ולהקנות לו את הכלים המדויקים לכלכלה בריאה.

אסתי מוסקוביץ, ראש המינהלת העירונית לתעסוקה, בית שמש: "תושבי בית שמש זכו בתרומה הנדיבה שהעניקה חברת קרוס ריבר לטובת הכשרת שתי קבוצות של תושבים ותושבות כמאמני ומאמנות כלכלה נבונה. בשבוע שעבר, עם סיום ההכשרות, זכינו לעבות באופן משמעותי את מאגר אנשי המקצוע הפועלים בתחום בעיר.
כלכלת המשפחה היא תחום יקר ערך בעיננו. מדובר על עולם שלם של כלים ותהליכים, שהיכולת להתנהל בו באופן תקין מייצרת איכות חיים בהרבה רבדים, והיא קריטית עבור כלל המשפחות והגילים, החל מהשלב הראשון כזוג צעיר והמשך בשלבים המאוחרים של החיים.
לאור הערך העצום, שמחנו מאד כרשות על ההזדמנות שנפלה בחלקינו לחזק את תשתיות אנשי המקצוע בתחום בעיר. כבר בימים אלו, בזכות שת"פ פורה של קרוס ריבר ותבונה עם מינהל רווחה ושירותים חברתיים ומינהלת התעסוקה העירונית, נוצרים חיבורים בין בוגרי ובוגרות הקורס ובין תושבים אשר יוכלו להנות משירותיהם. אנחנו מלאי הכרת הטוב על ההזדמנות שניתנה לעיר."

אוריאל גולדברג, מנהל יחסי ציבור קרוס ריבר ישראל: "המטרה היא לאפשר לזוגות הצעירים להיות עצמאיים כלכלית ולהצליח לנהל את כספי המשפחה בצורה נכונה וחכמה. באמצעות הקניית הכלים והידע הם יוכלו להתמודד עם מצבים קשים ומסובכים בדרך הטובה ביותר ובהמשך אף להימנע מלהגיע אליהם. 'קרוס ריבר' תומכת בארגון 'תבונה' ובפרויקט מתוך הבנת החשיבות של הקורסים וההשתלמויות במגזר החרדי וההשפעה החיובית לטווח הארוך בכלכלה הישראלית. We do well because we do good.".

קרוס ריבר, חלוצת הפינטק מארה"ב, הינה ספקית תשתיות טכנולוגיות, המציעה מגוון פתרונות פיננסיים וממזגת את המהירות והחדשנות של חברת טכנולוגיה עם המומחיות המבוססת שלה כבנק. תשתית הליבה של קרוס ריבר מאפשרת לשחקנים המרכזיים ביותר בעולם הפינטק להעניק שירותים למיליוני עסקים וצרכנים ברחבי העולם.
קרוס ריבר היא מוסד פיננסי מפוקח, ע"י FDIC בניו-ג'רזי ומספקת תשתית טכנולוגית להלוואות ותשלומים עבור למעלה 100 חברות פינטק מהמובילות בעולם.

נושאים: קרוס ריבר, ארגון תבונה, בית שמש
צילום: שמואל דריי
צילום: שמואל דריי
צילום: שמואל דריי
צילום: שמואל דריי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: