מלווה משפחה אישי לכל משפחה בתהליך שנתי

מיזם חברתי חדשני הפועל ברשויות אחרות מובא גם לבית שמש. הולנדר: "שיתוף הפעולה בין מינהל הרווחה לבין העמותה יסייע למשפחות צעירות רבות."

צילום מסרטון הסברה של המיזם
צילום מסרטון הסברה של המיזם
בבסיס המיזם "מלווה משפחתי אישי" שעבר הכשרה ייעודית מוקף מומחי תוכן, הפועל מול משפחה, עוזר לה לאחוז בחלומות המשותפים רגע אחד לפני שייעלמו עם אטרף החיים וחונך אותם בביתם בתהליך של הפיכת החלומות לחזון משפחתי ולתכנית אב ארוכת טווח, ובכך להשפיע באופן ניכר על צמיחת המשפחה ושיפור איכות החיים.

למיזם הזה נחשפה רינה הולנדר סגנית ראש העיר המשתתפת בקבוצת חברות מועצה ארצית ו"אחת החברות שם חיברה בינינו. ישבנו איתם ל-2 ישיבות ארוכות והצוות באגף בחן את המיזם והחליט שהוא ראוי וכדאי". המוסיפה: " המיזם פועל כחמש שנים בכמה איזורים בארץ ואנו רוצים להכניסו גם בבית-שמש".

מנהל הרווחה והשירותים החברתיים רואה חשיבות רבה במתן שירות לתושבים, ובהעצמת משפחות מבחינת הקדם תרופה למכה. "מיזם הבית נותן בדיוק את המענה ומונע ממשפחות צעירות להיקלע לקשיים בניהול משק הבית ובכלל.". שלב ראשון, גיוס מתנדבים והכשרה שלהם. ההכשרה היא מאד מקצועית, באמצעות אנשי מקצוע מהרבה תחומים. את ההכשרה אגף הרווחה יממן. אחרי זה, נצא בקול קורא למשפחות שיהיו מעוניינות. בערים אחרות זה פועל מאד יפה ומסייע למשפחות צעירות. בתקווה שיעבוד גם פה"

עמותת ״הבית״ הינו מיזם חברתי חדשני, שפועל על בסיס התנדבות. מטרתו העיקרית של המיזם הינה ללוות ולהעצים משפחות צעירות בראשית דרכן.

"הרצון הוא שזה יהיה עבור כלל האוכלוסייה. כמובן שזה תלוי בכמות המתנדבים ובסוג המתנדבים. הם מבחינתם מבינים שיש פה ציבור חרדי גדול לצד ציבור כללי. "

האם תהיינה משפחות מספיק אמיצות לחשוף את ענייניהם הפנימיים לפני גורם חיצוני?

סגנית רה"ע רינה הולנדר: כחלק מהמגמה שלנו להגדיל את השירותים אשר מינהל הרווחה מציע לכלל תושבי העיר, שמחתי לפגוש את מייסדי עמותת הבית. הם מציעים שירות ייחודי ושיתוף הפעולה בין מינהל הרווחה לבין העמותה יסייע למשפחות צעירות רבות. אני קוראת לכם להתנדב ולהיות חלק ממערך התמיכה של המיזם". בימים הקרובים נדע בדיוק מה מידת ההיענות בעיר למיזם החדש והאם יהיו כאן מספיק מתנדבים כדי לתפעלו.

נושאים: מיזם חברתי הבית, בית שמש, מנהל רווחה
צילום מסרטון הסברה של המיזם
צילום מסרטון הסברה של המיזם
צילום מסרטון הסברה של המיזם
צילום מסרטון הסברה של המיזם
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: