בית האמנים בכיכר נוימן נחנך, ו...נסגר!!

בית האמנים נחנך לפני יותר מחצי שנה ומאז הוא נעול. ביום בו מקבלת ראש העיר אות לבניית גשרים בין קהילות, איך היא לא משתמשת בכלי שיצרה כאן, בית האמנים? הבניין נחנך במעמד השר חילי טרופר שהיום היה במעמד הענקת אות "גשר".

2 / 5 ☆ מדרגים: 2
בית סגור
בית סגור

"בית האומנים בית שמש נחנך במעמד שר התרבות והספורט חילי טרופר, ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך, מנכ"ל העירייה יוחנן מאלי, יו"ר קרן שמש אופיר דור ומנכ"ל קרן שמש, אמנים וותיקי העיר ומכובדים נוספים". זה היה לפני כמעט 6 חודשים, ב-22.5.22. היום ובימים לא מעטים כאשר ביקשנו להיכנס לבית הזה במרכז העיר, היה נעול על בריח. ועד כמה שזה יישמע מוזר אין שום סימן מעיד על הבית שזוהי תכליתו, אמות, יצירה, בית אמנים. אין אפילו מועדי ם לבשר לציבור על שעות פתיחתה או ביקור. משמע אין תוכן לבית שנחנך בתרועות ובחצוצרות.

שאלנו שכנים, שאלנו עוברים ושבים, גם הם לא זכו לראות את הבית הזה הומה או מציג או מעלה תערוכה של יוצרים כלשהם. וימי החג שחלפו היו ימים מתאימים להפעלתו או לפחות להציג בו תערוכות להנאת המבקרים בעיר.

עיריית בית שמש השכילה בתבונתה הרבה לפרסם קול קורא לאמנים לנצל את הבית, לתערוכות, להציג יצירותיה. ומצאה גם רעיון בהיות היריעה – סליחה הבית קטן ומצומצם, אפשרה לכמה יוצרים להתאחד ולהציג ביחד את יצירותיהם.

הנה מה שאמר אז שר התרבות חילי טרופר: "בית שמש היא עיר מיוחדת. לפעמים הגיוון יכול להיות ברכה לפעמים מריבות. מה שעליזה עושה זה לחבר בין הקולות. יש כוח לאומנות לחבר בין הקולות המגוונים. אמנות מאפשרת ללב לפגוש לב. אני מקווה שבית האמנים יביא את הקול המגוון החוצה. כאן בוחרים בשותפות ובמפגש. תודה לראש העיר ולאלפרד מוזס שבחר לתרום להקמת הבית ולהנציח את יקיריו".

אילו לא דיבר השר טרופר לא היינו יודעים על התרומה הנכבדה שהותיר בעיר מר אלפרד מוזס. כמה כסף תרם. ובעיקר האם כאשר מר מוזס תרם, ידע שהוא תורם לשיפוץ בית שיישאר סגור עד היום?

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך: "מתרגשת בפעם השנייה. מסכמים יום ניקיון שכולו לקיחת אחריות. כאן אנחנו מבקשים לחבר בין העבר לבין העתיד. לקחת את הבניין העתיק ולהכניס בו את התחדשות של האמנות. רגע החיבור נעשה כאן. אני רוצה להודות לך מכובדי שר התרבות על כך שאתה עושה חיבורים ולא בנאומים אלא בעשייה. רוצה להודות לידיד העיר אלפרד מוזס שבכל פעם שואל אותי מה באמת צריך בבית שמש. לא נפסיק ליצור".

אז בעקבות דבריה המרגשים של ראש העיר עליזה בלוך, באמת חשוב לא להפסיק ליצור, אז למה הבית הזה נעול על בריח כבר 6 חודשים? לקחת אחריות? אז קדימה תניעי את הגלגלים גם בתחום החשוב.

היום בית האמנים עדיין סגור, גשרים בין קהילות אם בונים, בונים באמצעות כלים, אחד מהכלים הוא האמניות, כל עוד הבית הזה סגור או שעובדים עלינו, ובכלל האם בשל העובדה שהבית הזה מצוי בעיר הוותיקה, בטבורה של עיר, אינו זוכה לקידום? עוד פרוייקט תקוע, או שבכלל היה מיותר להחלו.

ביקשנו התייחסות דוברות העירייה עד להעלאת הידיעה לא זכינו לתגובה. והיה ותגיע נשמח לבשר לכם את פשר החלום, התעלומה או הבלוף...

נושאים: בית שמש, עליזה בלוך, חילי טרופר, בית האמנים
בית סגור
בית סגור
בית סגור
בית סגור
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:22 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בית האמנים בכיכר נוימן נחנך, ו...נסגר!!
מירב סמדר
(1 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 11 במאי 2023, 05:35

בית האמנים פתוח לקהל יש בו תערוכות מתחלפות וסיורים ללא עלות בתיאום מראש. בנוסף יש בתי ספר שמעבירים את חוג האמנות שלהם בבית האמנים פעם בשבוע. אני מאוד ממליצה לדבר עם בת-עמי מנהלת המקום הקסום הזה ולהוציא כתבה מעודכנת ☺️

בית האמנים בכיכר נוימן נחנך, ו...נסגר!!
תושב ותיק
(3 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 20 באוקטובר 2022, 08:45

ראשת עיר פקה פקה.כישלון מהדהד הקדצניה שלה.מעניין אותי לדעת למה לא פרסמת באתרך את תקיפת החיילת ברמה ואת חוסר תגובת ראשת העיר בזמן אמת שהוא מבייש ומאפיין את צביעותה בעצימת עין מהתנהלויות החרדים הנלוזות והמוציאות שם רע לעיר.