בוטל אישור עקירת עצים בצפון העיר

במקום לכרות, מציעים לשלב את העצים הקיימים ולשתול חדשים כחלק מהחניון. חניון מוצלח הוא חניון המצל על המכוניות החונות.

עצים בצפון העיר
עצים בצפון העיר

קבוצת שומרים על העצים בבית שמש ממשיכה לפעול להגנת העצים בבית שמש. לפני כחודש קיבלו אנשי הקבוצה התראה שאושרה תוכנית לכריתת 38 עצים כדי להקים חניון וגשר בצידה הצפוני של תחנת רכבת בית שמש. הקבוצה פנתה בערר לפקיד היערות המחוזי בירושלים, ערר שאליו הצטרפו מעל 500 מאות נאמני אילנות מכל הארץ. לדברי הקבוצה: "אנו כמובן מברכים על ההחלטה לעודד את תושבי בית שמש והסביבה להשתמש ברכבת אבל לא ברור הצורך לכרות כל כך הרבה עצים. בביקור שערכנו בשטח, ראינו כי קיים כביש גישה (כביש 38 הישן) ואין צורך לכרות לאורכו עצים. האזור המיועד לחניון רובו פנוי מעצים. אנו מציעים לשלב את העצים הקיימים ולשתול חדשים כחלק מהחניון. חניון מוצלח הוא חניון המצל על המכוניות החונות."

בתשובה לערר החליט פקיד היערות לבטל אישור עקירה לכמה מהעצים בעלי גיל וערכיות גבוהה. הפעילים מרגישים סיפוק שפקיד היערות לא דחה את פנייתם על הסף וערך בירור נוסף כדי לבדוק האם ניתן למנוע כריתה של חלק מהעצים ואף הסיט במעט את הדרך המתוכננת כדי למנוע כריתה של אקליפטוס שגילו עשרות שנים. סיפוק נוסף הוא מתגובת עיריית בית שמש שמזמינה את הפעילים למצוא פתרונות יחד עם העירייה עוד בשלב התכנון.

בקבוצה פעילים תושבים מכל המגזרים בבית שמש והיא פועלת לשמירה על העצים הקיימים ולנטיעת נוספים לצל ושיפור איכות החיים בעיר תוך שיתוף פעולה עם הגורמים הרשמיים וגיוס תושבים נוספים. תושבים המעוניינים להצטרף לקבוצה מוזמנים ליצור קשר עם סיגל 054-43091990 או במייל sigal@kehilla. org.il

נושאים: שומרים על היערות, בית שמש, רכבת ישראל, חניון
עצים בצפון העיר
עצים בצפון העיר
עצים בצפון העיר
עצים בצפון העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: