בדיקה: היכל התרבות מתנהל כספית מתוך עיריית בית שמש

התקדמנו להיכל תרבות, וההיכל הזה מתופעל כספית עדיין, מתוך עיריית בית שמש. במסגרת תקציב 2021 מצאנו שורות הוצאות בלי שורת הכנסות... גורם בעירייה: מתנהל מול משרד הפנים תהליך אישור הפרדת הרשויות. איך לא חשבו על זה קודם.

היכל התרבות
היכל התרבות

היכל התרבות בהרצה, לא מעט מהציבור המקומי והאזורי כבר נחשף להיכל ולפעילות שלו, מספר הצגות שהועלו הביאו רבים להיכנס ולשלשל לקופתו של ההיכל אלפי שקלים. ההיכל הוציא מן הסתם תשלומים עבור הפעילות, בודאי עבור שכר העובדים, אחת לפחות, אחת מקבלת שכר כבר למעלה משנה וחצי. איך מתנהלת מערכת הכספים? מי עושה חשבון קופה בסוף כל ערב? למי מועבר הכסף? היכן ובאיזה חשבון מופקדים אלפי השקלים שנכנסו ממכירת המינויים?

שאלות לגיטימיות שהציבור בודאי ישראל, ויצפה מן הסתם לקבל עליהם מענה אמיתי, להוכיח שהעירייה אשר נערכה להפעלת ההיכל כבר שנה וחצי הכינה ועיצבה עצמה למציאות החדשה.

ראו זה פלא, מתברר שאין להיכל חשבון בבנק בעיר ולא מחוצה לו. אז היכן מופקדים הכספים? אין ספק, ואל לנו להטיל דופי, הכספים נכנסים לקופת... העירייה.!!!

פעם היה כאן ועדיין ישנו אבל לא פועל באופן שעוצב ותוכנן לזמנו, אולם 'זינמן'. הצגות, מופעים, להטוטי ילדים, מסיבות, חגיגות ועוד התקיימו באולם הקטן. רק 380 מקומות והיה גדוש. הועלו שם הצגות שנבחרו בידי הנהלת האולם, שהיה אז המתנ"ס הראשון. לימים הועבר לסמכות רשת המתנסים, וכל אלה התנהלו תחת עינה הפקוחה של רואת חשבון, מנהלת כספים מדופלמת. קרי, הייתה ביקורת על הכנסות ועל ההוצאות. בכל שעה נתונה ניתן היה לשלוף דוח ביקורת על הכנסות ועל הוצאות. היה חשבון בנק (אחד או שניים, בשני בנקים למקרה ו... כמו בכל עסק) בו הופקדו הכספים מיד לאחר המופע. מהחשבון הוצאו בסוף כל חודש כספים לטובת מימון המשכורות ולטובת כיסוי כלל הוצאות.

התקדמנו להיכל תרבות, וההיכל הזה מתופעל כספית עדיין, מתוך עיריית בית שמש. חזרנו ממש כמו לפני שלושים ארבעים שנה. לפני המצאת המחשבים והפרדת הרשויות והסמכויות בעיר.

איך? שאלנו וזו התשובה שקיבלנו: ההיכל מנוהל היום כמו כל מחלקה בעיריית בית שמש. אם למחלקה יש מסגרת תקציבית לתפעול הוצאות והכנסות, אז כך יש גם להיכל התרבות יש מסגרת.

ואמרנו למעלה שיש הכנסות להיכל התרבות, כלומר היו ויהיו עוד הכנסות. היכן הן מתבטאות בתקציב השנתי לעיריית בית שמש? כמה שחיפשנו לא מצאנו את השורה המספרת על הכנסות מפעילות בהיכל התרבות. אפילו לא על מנוי אחד, בודאי על מאות מנויים שנמכרו, בודאי על מאות כרטיסים שכבר נמכרו... אין שורה אחת המספרת תחזית להכנסות.

אז תאמרו שלא ידעו ערב הכנת התקציב על צפי הכנסות? תשובה: אם ידעו צריך להעמיד תקציב למנהלת, וכתבו סעיף הוצאות, חייבת הייתה להיות גם שורת תחזית להכנסות.

בשורת ההוצאות בתקציב 2021, הופתענו!! יש כמה שורות המתייחסות להיכל התרבות. יש הוצאות טלפון, שכר מנהלת (260 אלף) ויש שורת הוצאות ל-2 מיליון ₪. אין פירוט לסכום, סביר להניח שהתכוון המכוון לשכר עובדים, הוצאות תפעול (חשמל, מים, ניקיון אבטחה ופרסום). יש מי שינסה לחשב ויעלה בסופו של יום שהסכום הזה קטן לעומת ההוצאה האמיתית.

היום מצויים בצוות התפעול להיכל מנהלת, מנהלת שיווק ופרסום, מזכירה, מנהל בית. אגב בעמוד היכל התרבות המסופח לאתר עיריית בית שמש אין פרטים מזהים על רשימת עובדי ההיכל או לפחות בעלי התפקידים הקיימים למתן שירות לציבור. דף חסר אולי יושלם בהמשך...

אז מה הלאה? ובכן גם בעירייה מבינים שהשיטה הזו בה מתופעל ההיכל מתוך תקציב העירייה אינה נכונה. גורם בעירייה אומר לחדשות קרן אור: "אנחנו מצויים בתהליך מול משרד הפנים לאישור". לא ידעתם קודם שההיכל יכניס כספים? טוב מאוחר מאשר לעולם לא.

נושאים: היכל התרבות, בית שמש, וועדת הכספים תקציב, משרד הפנים
היכל התרבות
היכל התרבות
היכל התרבות
היכל התרבות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: