בארגון "עזרת אחים" ממשיכים בכל יום את מערך הסיוע האדיר בכל הקשור למלחמה

ראש העיר ד"ר בלוך: "בית שמש כולה גאה להיות העיר שממנה יוצא ארגון חסד כמו 'עזרת אחים', ארגון שאין בשום מקום אחר כמותו"

אורזים, בכל הכוח.
אורזים, בכל הכוח.

ארגון "עזרת אחים" בעיר בית שמש, בראשותו של היו"ר ואיש החסד הרב אברהם קאפ ממשיכים גם בימים אלה את המערך האדיר שהקימו עם תחילת המלחמה וזאת בכדי לסייע להמונים שפונו מיישובי הדרום והצפון, לצד עזרה מתמשכת לרבים אשר נקלעו לקשיים כאלה ואחרים בעקבות מצב הלחימה המתמשך.

הפעילות מתבצעת במספר מישורים, הן במישור המקומי באמצעות אירוח משפחות על ידי תושבי בית שמש והסביבה, וכן בהפעלת מועדוניות לילד המיוחד בשעות פתיחה מורחבות באופן יומיומי, כולל קליטה של ילדים מיוחדים ממשפחות שפונו מיישובי הגדר, ומצאו מקלט זמני בבית שמש ובסביבתה.

ארגון 'עזרת אחים' באמצעות מטבח החסד שלו, פועל גם לחלוקת ארוחות מבושלות למשפחות של פליטי הדרום המתארחות בבית שמש ובסביבתה, לצד המשך הפעילות השגרתית של המטבח שהוקם בתרומת משפחת שטיינמץ, לע"נ הוריהם דוד וחנה, ושמוציא מדי יום מאות רבות של מנות מזון מבושלות לטובת משפחות המתמודדות עם חולי או אשפוז של אחד ההורים או בני המשפחה האחרים.

בנוסף פועל הארגון בהגשת סיוע ישיר לחזית הלחימה, כולל פינוי של משפחות מקו העימות, באמצעות צי האמבולנסים ורכבי ההסעות של 'עזרת אחים', והן בחלוקת ארוחות חמות ו'ערכות פינוק' ללוחמים בשטחי הכינוס ובמחסומים.

אחד הדברים היותר מיוחדים, הוא נושא החינוך המיוחד. גם בימים שבהם מוסדות החינוך המיוחד שבתו בכל הארץ, המועדוניות של 'עזרת אחים' המשיכו לפעול ואף הגבירו את הפעילות ביתר שאת, תוך הוספת שעות עבודה יומיות, על מנת להעניק לילדים המיוחדים תחליף לשעות הלימוד שהפסידו במוסדות הלימוד הרשמיים. המועדוניות מתופעלות על ידי צוות של מתנדבות, כשלמועדונית של הבנים הבוגרים יש צוות של מתנדבים מסורים ויקרים, שנותנים את כל כולם למען הילדים המיוחדים, ובימי חירום בכל כפליים לעומת ימי השגרה.

הארגון אף פותח את שעריו ומזמין אנשים מכל רחבי הארץ, לקחת חלק ולסייע לפעילות. בתרומה של 1,500 שקלים ניתן לממן רכישה של ערכת מיגון למתנדבים הפועלים בחזית, בתרומה של 30 שקלים אפשר לממן ארוחה חמה למשפחה שלמה, ובתרומה של 5,400 שקלים ניתן לממן משלוח של רכב מלא במזון ומיני מתיקה לטובת תושבי קו העימות והחיילים.

יצוין כי, ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך סיירה במהלך הימים האחרונים במשך שעה ארוכה במטה הפעילות של 'עזרת אחים', שהוקם במיוחד בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", לעזרת תושבי הדרום, ושמעה סקירה מקיפה על הפעילות הענפה, מפיו של יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ, שהציג בפניה את השלבים השונים של הערכות ופעילות המטה.

החל מאריזת ערכות של מוצרים בסיסיים על ידי מתנדבות יקרות, דרך הבישולים האינטנסיביים של מנות מזון מבושלות למשפחות שפונו מהדרום ונ מצאות בבית שמש והסביבה, כמו גם לטובת חלוקת מזון מבושל לחיילים בשטחי הכינוס שבאזור רצועת עזה, כמו גם סיוע בפינוי תושבים, העברת חולים ופצועים לבתי החולים.

הרב קאפ ניצל את ההזדמנות כדי להודות לראש העיר על התמיכה הרבה שלה בארגון 'עזרת אחים', והציג בפניה את הקשיים התקציביים עימם מתמודד הארגון כחלק מהמאמץ שלו לתת מענה לכל בעיה שעמה נאלצות משפחות המפונים להתמודד, ולעזור לאלו שנשארו בדרום, אזרחים וחיילים.

ראש העיר ד"ר בלוך התרגשה מאוד אל מול הפעילות הענפה שמתבצעת על ידי מאות מתנדבים מתושבי בית שמש. "בית שמש כולה גאה להיות העיר שממנה יוצא ארגון חסד כמו 'עזרת אחים', ארגון שאין בשום מקום אחA8 כמותו, ארגון שמעניק לתושבי העיר בימי שגרה שירות מגוו9F בכל כך הרבה תחומים, וכעת בימי חירום מוכיח שוב שהוא יודע לעזור לכל אחד ובכל מצב. זה פשוט מרומם ומרגש לראות את זה, מחמם את הלב לדעת שבעיר שלנו יש אנשים רבים שלוקחים אחריות בהובלת הרב אברהם קאפ כאלו, מתנדבים שנותנים את כל כולם למען הזולת. העשייה החברתית קהילתית הזאת מחזקת את החוסן של הלוחמים בעורף. יחד ורק יחד ב"ה ננצח".

יו"ר ארגון "עזרת אחים" הרב אברהם קאפ אמר כי, "כבר כמעט שלושה שבועות שאנו לא נחים לרגע. מיד עם תחילת המלחמה הקצנו את כל המשאבים בכדי לסייע לנפגעי המלחמה בכל צורה שהיא. מתנדבי הארגון מכינים מידי יום מאות מנות חמות וטריות אשר נשלחים להמוני משפחות לצד מערך האמבולנסים שלנו שזמין לכל פנייה ובקשה. בעזרת השם נמשיך לתת חוסן וכח לעורך ונמשיך להיות כאן בעבור כולם. רק באחדות ובאהבה ננצח".

נושאים: עזרת אחים, בית שמש, עליזה בלוך
אורזים, בכל הכוח.
אורזים, בכל הכוח.
אורזים, בכל הכוח.
אורזים, בכל הכוח.
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: