באדמת היכל התרבות החדש קוברים את היסטוריית היכל התרבות שלא קם

עיריית בית שמש נתנה אישור להעביר עפר ממתחם היכל התרבות החדש למיקומו המתוכנן וקוברת תחת העפר עתיקות שיכלו להיות אתר עליה לרגל, כך עיריית בית שמש משכיחה את עבר איזור

העבודות באתר
העבודות באתר

זה מספר ימים שמשאיות עמוסות עפר עושות דרכן ברח התבור. מקור האדמה להעמסת העפר הוא מיקום היכל התרבות, בקרבת השוק הישן מול קניון נעימי. טרקטורים חופרים את האדמה במתחם ומעמיסים אותה על משאיות שעושות דרכן למיקום היכל התרבות הקודם בתווך בין נחלה ומנוחה לבין שכונת פסגות השבע. כך באופן פרדוכסלי, באדמת היכל התרבות החדש קוברים את היסטוריית היכל התרבות שלא קם.

באתר המילוי שרפה עיריית בית שמש 7 מיליון שקל על חפירות לאיתור קברים ועצמות על פי דרישת אתרא קדישא. אחד העובדים במקום סיפר כי אתרא קדישא דרשה לכסות את הבור וזו הסיבה שהאדמה נשפכת כאן במקום. טרקטור עובד ליישר את השטח. העבודות נעשות באישור ובידיעת עיריית בית שמש שבחרה במקום הזה לשפוך את אדמת המילוי אולי כדי לנסות להעלים ראיות לקראת הבחירות הקרובות. באופן מוזר העירייה לא הורתה לסלק את הפחונים העוטפים את האתר, פחונים שהפכו מטרד סביבתי מכוער עליו נתלים מודעות.

מעשה זה מוזר במיוחד לאור העובדה שרשות העתיקות השקיעה זמן יקר וחשוב בבדיקת העתיקות שהתגלו. במקום לתכנן את האתר ולספר בו את היסטוריית גבעה בה מצויים עוד קברים לא מעטים, 'השכילה' העירייה דווקא לכסות את העתיקות, ממש כפי שנעשה בשכונת חפציבה בה דחפורים הרסו עתיקות רחוב מהתקופה הביזנטית.

נושאים: היכל התרבות, בית שמש
העבודות באתר
העבודות באתר
העבודות באתר
העבודות באתר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
באדמת היכל התרבות החדש קוברים את היסטוריית היכל התרבות שלא קם
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 05 בפברואר 2018, 08:39

במקביל עובדי המתנס זורקים את כל הזבל שלהם מאחורי הגדר, כסאות שבורים וכו