ארגון המדורה יגרום לחילול שבת של מאות שוטרים

חשש לחילול שבת המוני. איך לא חשבו על זה קודם, או איך לא מנעו רבנים, חכים ואישי ציבור את קיום המדורה המיותרת בבית שמש.

צילום: דוברות המשפטה
צילום: דוברות המשפטה

המשטרה בהודעתה מסרה כי במסגרת היערכות המשטרה לקראת ההדלקה המרכזית שתתקיים במוצאי השבת הקרובה (25.5) בשעה 23:30 ברחוב זכריה הנביא בבית שמש, יפעלו ויתפרסו כוחות משטרה באזור, החל משעות הערב ועד לאחר סיום האירוע לאבטחת המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה. שוטרי ישראל העמוסים פעילות, ביטחון שוטף, פלילים, הרתעה ועוד יידרשו עכשיו גם לאירוע שאפשר היה לוותר עליו בנסיבות הקיימות. מאות שוטרים נעדרים מביתם בימי השבוע ושמגיעה השבת מצפים בני משפחתם לראותם איתם לפחות בזמן קודש.

בשל קיום אירוע הדלקה המוני, אירוע חריג בקיומו בעיר, יידרשו עכשיו מאות שוטרים לצאת מביתם עוד במהלך השבת להתייצב בנקודות הזינוק, להצטרף לצוותים ולניידות כדי להגיע לנקודות האבטחה בעיר. מיותר להסביר שבעיות הביטחון מחייבות סריקה של האיזור, באוויר, ביבשה, בבית שמש ומסביב לעיר. השוטרים יידרשו לעשות זאת ביום שבת במטרה לאבטח ולסגור הרמטית את הכניסה והיציאה של איזורים קרובים לנקודות החיכוך עם יו"ש. והאירוע הזה קורה בעיר תחת ראש עיר חרדי מבית היוצר של דגל, ותחת סגן ראש העיר ממפלגת שלומי אמונים שמעון גולדברג. שלא להוסיף כי הקואליציה שלו של ראש העיר רובה חרדית.

תזכורת: ראשי סיעות האופוזיציה תקפו את בנימין נתניהו שבירך בטלפון את האלופה האולימפית לינוי אשרם במהלך השבת . ראשון המגנים היה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שכתב בטוויטר: "שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות, עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת". יו"ר יהדות התורה משה גפני הוסיף כי "המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש. ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי - ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת. אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת - וכך היה צריך לנהוג גם מר נתניהו". גפני וסמוטריץ ברוך השם בחיים, היכן הם היום? צביעות, אמרנו.

ובאירוע אחר מביא העיתונאי (מבית שמש) יקי אדמקר סטטוס שכתב הרב גפני בטויטר: יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בכנס בחירות בבני ברק לטובת רשימת דגל התורה בעיר: "אני לא מבין למה ראש הממשלה נתניהו היה צריך להוציא את ההודעה בשבת. לאיזה צורך? מיותר היה לגמרי".

להוציא הודעה אסור, לטרטר מאות שוטרים אירוע מיותר מותר.

נושאים: משטרה, בית שמש, מדורה מרכזית, שבת
צילום: דוברות המשפטה
צילום: דוברות המשפטה
צילום: דוברות המשפטה
צילום: דוברות המשפטה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: