אליהו (אלי) בן לולו סגן ראש העיר לפנים הלך לבית עולמו

מחנך, מנהל בי"ס, סגן ראש מועצה, סגן ראש עיר, ממונה על תיקי החינוך והתרבות, ממונה על תיק ההנדסה והפיתוח. שלל תפקידים ומשימות עבר בחייו סגן ראש העיר אלי בן לולו שהיום הלך לבית עולמו. הוא היה גם קצין במיל וחבר המועצה להשכלה גבוהה. ומעל הכל מוסר שיעורי תורה ביסודיות וחכמה יתירה. ת.נ.צ.ב.ה

אלי בן לולו בטכס חנוכת סניף הסתדרות המורים
אלי בן לולו בטכס חנוכת סניף הסתדרות המורים

אלי בן לולו, מי שהיה סגן ראש עיר וממונה על החינוך בבית שמש הלך לבית עולמו. וותיקי העיר זוכרים את אליהו (אלי) בן לולו, שייצג את המפלגה הדתית לאומית- המפד"ל. במשך 30 שנה עמד בראש הסניף המקומי, וגם התמודד בשם המפד"ל למועצת העיר, ופעמים שותף עם מנהיגים אחרים...

אלי בן לולו היה סגן ראש המועצה וכשהפכה בית שמש לעיר, הוא היה גם סגן ראש העיר מטעם המפד"ל. בתפקידיו הציבוריים הרבים שימש בעיקר כממונה על תיק החינוך והתרבות. היה ממונה גם על תיק ההנדסה והפיתוח. בשנותיו פרחה העיר והעומס על לשכתו גדל בהתאם. הוא פרש מהחיים הפוליטיים והתמסר לפעילות ציבורית ארצית במסגרות שהוא הכיר בתפקידיו.

בן לולו היה גם חבר המועצה להשכלה גבוהה, ומעל הכל צריך להיזכר כאיש חינוך. אלי בן לולו ניהל את ביה"ס היסודי בשריגים שנים ארוכות, לידו עבד חברו ושכנו דניאל וקנין, שלימים הפך להיות ראש עיריית בית שמש. התהפכו היוצרות ודניאל היה לראש ואלי בן לולו ז"ל לסגנו. חברות ושכנות, שהפכו לשיתוף פעולה פוליטי פורה במשך שנים.

דניאל וקנין סופד לו: "אנו נפרדים בצער מאיש חינוך, מחנך, חבר יקר, מיסודי העיר בית שמש וממייסדיה. חבל על דאבדין, זו אבידה גדולה לא רק למשפחתו אלא לכל הקהילה הגדולה בעיר רבתי. אלי היה מנהל בי"ס, וסגן ראש עיר. החינוך היה בראש מעייניו, ובעיקר יהודי ירא שמים. דאג מכל לכבד את הבריות. כאב גדול לי, למשפחתי ובודאי למשפחות היקרה. הקב"ה ישלח להם נחמה".

אלי בן לולו שמר על קשר אישי גם עם ראש העירייה עליזה בלוך אשר הזמינה אותו, במעמד השקת ספרה 'לבנות את הגשר הזה' וכן במעמד ציון פתיחת סניף הסתדרות המורים בעיר. באותו מעמד כיבדה בלוך את בן לולו בהסרת הלוט על השלט.

ידיד נפש אחר הוא המורה והיום עו"ד קלמו בוזנח, מי שהה בעירנו מנהל אגף החינוך. כותב היום בכאב את הדברים הבאים: " אלי היה לי כמדריך בתחילת דרכי כמחנך בחטיבת הביניים "שריגים", לפני כחמישים שנה, ואותה הוא ניהל במשך כעשר שנים: אלי העניק לי עצמאות פדגוגית מלווה בעצות מנחות שגרמו לי לאהוב את מקצוע ההוראה.

דרכינו נפגשו שוב עת שימשתי בתפקיד מנהל אגף החינוך בעיריית בית שמש ומצא תמיד זמן להקנות לי מניסיונו הרב במשך שלוש קדנציות, כממונה על החינוך.

אחרי פרישתו מתפקידיו הציבוריים הרבים, הרבה אלי במתן שיעורים בהלכה, בפרשת השבוע ובמחשבת ישראל, למתפללי בתי כנסת שונים ובהתכנסויות של תורה. כשנוכחתי בשיעוריו הבחנתי את השקעתו הרבה בהכנתם במגוון המקורות שציטט, להפשטתם לקהל מאזיניו.

אלי התאפיין ב"ראיית הנולד" בתחומים חברתיים, בנמרצותו בכל התפקידים שמילא, בדבקותו במטרות שהציב לעצמו ושהתפקיד מחייב אותו, לטובת הציבור כולו במשך ארבע קדנציות כממלא מקום ראש העיר. מורשתו מחייבת הנצחתה".

סגן ראש העיר משה שיטרית הוסיף: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של סגן ראש העיר לשעבר. הוא היה אדם יוחד, מנהיג ציבור בעל שעור קומה, אדם ערכי חכם ונבון מאוד. היו לנו שחות מאוד מעניינות בהן גיליתי איש מרתק מלא תובנות. אין ספק כלל, הוא יחסר לי ויחסר לרבים בנוף העירוני". יהי זכרו ברוך.

הלווייתו של אלי בן לולו, תתקיים הלילה בשעה 21:00, בבית העלמין המקומי 'דרך החיים'. תנצב"ה.

מערכת קרן אור וכותב השורות ציון סולטן משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון.

נושאים: אליהו בן לולו, בית שמש, המפדל
אלי בן לולו בטכס חנוכת סניף הסתדרות המורים
אלי בן לולו בטכס חנוכת סניף הסתדרות המורים
אלי בן לולו בטכס חנוכת סניף הסתדרות המורים
אלי בן לולו בטכס חנוכת סניף הסתדרות המורים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: