איך בית שמש לא הפכה להיות גורם בעולם התיירות?

בעולם, שכנות לעיר הגדולה נהנות לא פחות מהעיר הגדולה. תחום התיירות הוא הגורם המשדך ערים קטנות לערים גדולות. תמיד זה עולה במחשב כאשר יוצאים או נכנסיםלירושלים הגדולה, אוצר בפני עצמו.

כפר הסילואן
כפר הסילואן

ירושלים, הרים סביב לה. ירושלים- עשרה קבין של יופי ירדו לעולם- תשעה נטלה ירושלים. במרחק 20 דקות מירושלים מצויה אחות קטנה, רכה בשנים, רק כמה עשרות שנים אבל עם היסטוריה, לא פחות עתיקה, פחות זוהרת, אבל גם יפה, בלי חומה מימי הורדוס, מישהו יחפוץ לראות חומה, יש אחת כזו בשד' בן זאב להראות לו. סיפורה אפילו לא פחות מעניין מסיפורי חומות עכו או טבריה או ירושלים.

מדובר בעיר צנועה, מבוישת אפילו, שאינה אוהבת להתפאר בעברה ועתידה אפילו לוט בערפל, לא מוזכרת אצל יוסיפוס פלביוס אבל מוזכרת בספר שופטים, עיר שאם לא היא, אז לפחות סביבתה ראויה בהחלט לביקור אלפי תיירים מבין עשרות והמאות אלפים שעולים לירושלים. אז למה אלה נמנעים מלבקר בה או בסביבתה? או לפחות לא מבקרים מספיק...

רוצים צידוק? מערת נטיפים, אתר לאומי, תל בית שמש סיפור ארון הברית, בין צרעה ובין אשתאול, סיפור שמשון ודלילה... עמק האלה, עמק עדולם, עם כל התפארת והתפרחת שבהם יכולים להיות אבן שואבת. אפילו מנזר יש בסביבה שלו, אפילו יקבים, יש באזור. הנה לכם גורמים שיכולים להפוך את האזור ובעיקר את בית שמש לאטרקטיבית לעולם ולאורחים הרבים המציפים בימים אלו את ירושלים.

ירושלים היא עיר ייחודית, אין ספק שסגולותיה עמה. בעולם, כך מצוי וכך ברור, שכנות לעיר הגדולה נהנות לא פחות מהעיר הגדולה. תחום התיירות הוא הגורם המשדך ערים קטנות לערים גדולות. יש כאן ובסביבה די והותר להיות גורם, קטן ו גדול, זה יתפתח לפי היוזמה והתוצאה. אז איך בית שמש לא השכילה עד כה להיות גורם בעולם התיירות?

אז מי שילגלג אולי על הרעיון הזה, למה? כי אין לנו ים. לא כל העולם אוהב ים.. יש סיפורים שאשים אוהבים לשמוע, סיפור אהבתה של דלילה בשמשון, היה לרעיון טוב להיכתב בספרים ובתיאטרון, וזה רק גורם אחד מיני רבים. לא דיברנו על אוצרות הטבע ויערות העד. פארק בריטניה, פארק ארה"ב, פארקי קק"ל, יערות עד ועצי חורש טבעי מקיפים אותנו. למה לא להצל אותם למשוך לכאן אנשים לבקר?

נושאים: בית שמש, תיירות, טיולים
כפר הסילואן
כפר הסילואן
כפר הסילואן
כפר הסילואן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: