אבוטבול או גרינברג? זה מה שיש לבית שמש להציע?

מצב מעורר רחמים, עיר משוועת למנהיג אמיץ, חכם, ישר דרך, שמסוגל להובילה לטובת כל תושביה. המצאי נכון לעכשיו הוא בלית ברירה. איזו גזרה נגזרה על העיר שאינה זוכה למנהיג אמיתי ורציני.

אבוטבול וגרינברג תמונת ארכיון
אבוטבול וגרינברג תמונת ארכיון

המתח והדרמה שהיו מנת חלקה של העיר בית שמש בבחירות הקודמות, לא ממש יחזור על עצמו. הפעם, המשימה קלה וההכרעה גם פשוטה. כך לפחות על פי מה שמתרחש בשטח היום. בהיעדר מועמדים רציניים, כאלה שמשקיעים את כל כולם בניסיון לכבוש את הפסגה, מצד המחנה הציוני, בתמונת המצב נכון להיום, הרי שכל המבטים מופנים לעבר ההתמודדות בין המועמדים החרדים. נכון לעכשיו מדובר במשה אבוטבול שמבקש להיות ראש עיר לקדנציה שלישית מול נציג דגל שלא בטוח שבכלל יישאר בהתמודדות. במצב כזה, העיר שהונהגה בידי אדם שהוא כישלון ניהולי, תיפול שוב לידיו כפרי בשל, רק בשל הודעות היוצאות מחצרות רבנים שממליצות להותירו על כנו. טעם שונה יהיה בבחירתו, שהפעם לא ייעזר במאיר בלעיש אלא אולי במפלגה ציונית גדולה. ע"פ אריה דרעי, הליכוד הבטיח תמיכה באבוטבול., למרות כל נסיונות ההכחש, הליכוד אכן בדרך לשם. מדוע הליכוד מעדיף את אבוטבול? האם בשל הצלחתו הגדולה? האם בשל העובדה שבליכוד לא מוכנים לקבל מנהיג חרדי אשכנזי ומסתפקים בכזה שאפשר להצמיד לו חוט ולהרקיד אותו לפי הצרכים?

אבוטבול יודע לעשות זאת טוב, במקום להתרוצץ מבית לבית, לשכנע את האנשים שנזקקים להנהגה הוא מעדיף את חצרות הרבנים. כך תמצאו אותו בכל לילה או בכל שבוע מבקר אצל איזה אדמ"ור שהקשר בינו לבין בית שמש מקרי בהחלט. אבוטבול מתקשה לשכנע כאן בעיר שהוא הכי טוב להיות ראש עיר, כאן ועכשיו מזהה הציבור, כולל חרדים עד כמה הוא נכשל בניהולה.

אבוטבול אצל האדמו"ר ממכנובקא בעלזא, אצל האדמ"ור מקרטשנעף ברחובות, האחרון אפילו טרח להתפלל עבורו שיהיה ראש עיר. נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שלום כהן התבטא בהזדמנות אחרת: "מה רוצים ממך האשכנזים, הרי נתת להם הכול, לכולם באופן שווה". והרשימה ארוכה... אבוטבול עסוק במערכת הבחירות שלו יותר מאשר עסוק בענייני העיר. אם אבוטבול היה עסוק בענייני העיר כמו שהוא עסוק בענייני הבחירות, בית שמש אולי הייתה נראית אחרת. עד השבוע, שהחליט להתייצב בכנסת לטובת 120 עובדי מלט הר טוב. ומעניין בפעם הראשונה מאז החל מירוץ ישבו השניים, אבוטבול וגרינברג מסביב לאותו שולחן בכנסת.

הנה זו הדרך שעושה משה אבוטבול בדרך לכבוש את הראשות, מתחרהו האפשרי בינתיים ממשיך לשדר עסקים כרגיל, עוד תחנות אוטובוס, עוד פגישה עם נתיבי ישראל, עוד משלוח הודעות על תכנית מתנ"ס גוונים לפעילות פסח. האם גרינברג המועמד הפוטנציאלי יודע משהו שאנחנו לא יודעים? כלומר האם גם שמואל גרינברג התייאש מהתמודדות מול אבוטבול? בחצר הזו, חצר דגל התורה, אומרים שהחלטה תיפול רק בסמוך לפסח, עוד חודש וחצי.

מה דגל מלהשיג בכך שהיא תשלוט בבית שמש? אם מסתכלים מהזוית של מנהיגיה הרי לא גרינברג או מונטג מעניין אותם, אלא פתרון מצוקת הדיור החרדית, במסגרת תכנית הדיור שמוביל משה מונטג. ואם יביאו לפני הרבנים הצעה בדמות אבוטבול או פתרון מצוקת הדיור, יאמרו לכם הרבנים מצוקת הדיור חשובה. ממילא, כך יסבירו, אבוטבול נותן לנו לעשות מה שאנחנו רוצים. מישהו יכול לסתור את הנתון הזה? גרינברג וגם מונטג ואפילו סילברסטיין עושים מה שהם רוצים ואף אחד לא עוצר אותם בדהירתם קדימה. בעניין זה התבטא פעם הרב עובדיה יוסף אפילו בכעס כלפי אבוטבול, על כך שאינו דואג מספיק לציבור הספרדי. עתה כשהרב עובדיה איננו, מה חשובה מצוקת הדיור לעומת זאת שאריה דרעי יביא בבחירות לכנסת הישג בדמות ראש עיר גדולה כמו בית שמש מטעם ש"ס. השלטון בעיר יהיה חרדי בוודאות רק אם יצטרפו הם לאבוטבול. במקרה של פיצול, עלול השלטון לחמוק מידי ראש חרדי...

מה יהיה? נדמה כי המציאות הפעם, עד כמה שיהיה מי שיהיה רוצה לתארה כמסובכת, בסופו של יום היא ממש לא מסובכת. לציבור החרדי , זה שנוהר וכפוף לרבנים מבחינתו לא משנה מי יהיה ובית שמש יכולה להיות ה'כפרה' למימוש התאוות. מי שיכול להציל או לכפות דרך אחרת, זה הציבור המבחין ומגלה את ההתנהלות המושחתת, את ההתנהלות המקולקלת שמעדיפה צרכים פרטיים בקהילות החרדיות לטובת צרכי הכלל. ויש התעוררות בכיוון הזה, קשה להתעלם מהמראות ברחוב, מההזנחה, מההעדפה של אחד לעומת האחר... עצמתם של אלה תלך ותגדל ככל שנדבר לקראת יום הבוחר.

אז אבוטבול או גרינברג? אם זה מה שיש לעיר כמו בית שמש עם 120 אלף תושבים להציע, מצבה מעורר רחמים.

נושאים: בחירות 2018
אבוטבול וגרינברג תמונת ארכיון
אבוטבול וגרינברג תמונת ארכיון
אבוטבול וגרינברג תמונת ארכיון
אבוטבול וגרינברג תמונת ארכיון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
אבוטבול או גרינברג? זה מה שיש לבית שמש להציע?
העתידנכתבה ביום שלישי, 27 בפברואר 2018, 07:22

https://www.atzuma.co.il/sportgimmel