חשבון נפש נוקב שנשלח לחכ"י דגל התורה - על ההזנחה הפושעת של בית שמש

"אינני יודעת מה בונים עלינו, ואילו תכניות מתכננים בשבילינו, השמועות הן רבות, לכן ברשותכם רק אתאר לכם מה קורה בעירי". חרדית ליטאית כותבת מכתב אישי לחברי הכנסת. חובה לקרוא ולהבין את השינוי החל בעיר...

מכתב לחברי הכנסת
מכתב לחברי הכנסת

יש במכתב הבא הרבה סימני שאלה, שמעידים על התסכול של אדם שהגיע לבית שמש בתקוו למצוא כאן נחת וצרכים והנה לא זה ולא זה. המכתב הזה מעיד על תופעה, לא 30 איש כפי שנכחו אתמול בערב ברמה ג בחוג בית עם עליזה בלוך, אלא הרבה יותר מכך. 300, אולי 3000 אולי אפילו הרבה מעבר לכך. אין ספק התושבים מבינים את צרכיהם, מישהו משחק ברגשותיהם וקובע להם איך ייראו חייהם. החלו להבין? התשובה תהיה לא במכתב הזה וגם לא בתשובה של שמי שיעז להשיב לגברת המלומדת הזו, אלא במציאות שתקבע כאן אחרי בחירות 2018. האם מה שהיה יכול להיות עוד?

וסליחה על המכתב הארוך... טענות הפנו לרגשותיה של הכותבת.

"הנני תושבת רמת בית שמש ג' מזה כ-3 שנים, מלפנים גרתי בעיר חילונית במרכז הארץ. כבר שנה רביעית שבגני הבנות שבנותי לומדות-נמצאים בדירות אשר אינם מתחילים לספק את הצרכים של ילדות גן, ולא נראה שום פתרון באופק-העירייה אינה מתכננת לבנות שום גן בזמן הקרוב, כאשר נכון להיום ישנם 4 גנים בנויים בכל רמה ג' אשר אחד מהם הוא לגן ממ"ד היחיד בשכונה וכל שאר הגנים החרדים-מדובר על עשרות-נמצאים בדירות, ובמקרה הטוב בקרוונים, וגם בעזרת נשים בבית כנסת-כן זהו גם גן ילדות בשכונה חרדית בעיר אשר לה ראש עיר חרדי, ורוב חברי המועצה הם חרדים! (-ישנם שני גנים נוספים בבניה)

ישנם כמה חיידרים בשכונה, אשר מתפתחים וגדלים כל שנה בגיל, כל החיידרים נמצאים גם כן בדירות, ללא מבנים, וללא הקצאות קרקע אפילו, בניי אשר לומדים בחיידר ה"וותיק" אשר לו הכתה הגבוהה ביותר נמצאים במבנה אותו חולקים אם ביה"ס בית יעקב היחיד בשכונה, כאשר בשנתיים שבהם הוא קיים לא היה זקוק לכל המבנה-על כן נכנס אל חלקו החיידר, כשבמשך כמעט כל השנתיים אפילו גדר נורמלית בין הבנים לבנות לא היה, וכניסה אחת היתה לשני המוסדות יחד, נקל לשער מה קרה בימי שישי כאשר גם הבנים וגם הבנות גמרו באותה שעה, העירבוביה, ההורים אשר באים לקחת את בניהם מגני החיידר, הצוות של שני המוסדות, ועל כולנו מאות ילדים מגיל 3 ומעלה וילדות מכתה א' ומעלה כולם מנסים לצאת דרך השערים-סכנת נפשות כפשוטו!!!

ב"ה סידרו עוד כניסה-נפרדת לבנים ולקראת סוף שנה שעברה התחלנו לנשום, אך הגיעה שנה חדשה זו וביה"ס אשר מכיל מעל 500 ילדות מכתה א-ועד כתה ה'!!! חסר כתות בחלק המבנה, ודרשו מהחיידר שיפנה את מקומו, היכן ילמדו ילדי החיידר???? אז ביום יומיים הראשונים ללימודי הבנות -הבנות למדו במסדרונות!!! כן, בשנת 2018 ילדות חרדיות בעיר המנוהלת ע"י חרדים לומדות ילדות במסדרונות!!! -אחרי שמלאו את כל חדרי הספח של ביה"ס בכתות!!! לא ידעו שמתחילה שנת לימודים, לא חשבו שצריך לארגן מקום לימודים, כלום! לאחר יומיים אלו-פינו 2 כתות של החיידר לטובת הבנות, וכתות אלו לומדות בבתי כנסת אשר צמודים למבנה הביה"ס-חיידר, רק מה אין שם תנאים של כתה, ע"כ כדי לאכול הולכים לחצר החיידר-ושם בשמש הקופחת יושבים לאכול, אין בביה"כ ציוד לימודי-רק ספרים, אין מכשירי כתיבה-אותם משאירים בחיידר, וככה לומדים ילדי ישראל הטהורים בשנת ה'תשע"ח-כמעט ע"ט.

בעיריית בית שמש לא יודעים כל שנה שיש תאריך שבו פותחים שנת לימודים, אין אפשרות להארך בהתאם עם מקומות לימודים, עכשיו מתחילים לעבוד ולהכשיר שטח כדי להוריד קרוונים לחיידר, לא יכלו להכין זאת לא' אלול או למפרע ל27/8-פתיחת שנה"ל בבית יעקב, וזאת לא פעם ראשונה, שנה שעבר היו 3 גני בנות אשר עד אחרי החגים למדו בבתי כנסת כי רק אז העירייה הביאה את הקרוונים המובטחים.

ורק להבנה כל בתי הכנסת המדוברים הם כמובן בקרוונים, שום אחד לא במבנה נורמלי! כל בתי הכנסת בשכונה הם קרוונים-שעיריית בית שמש ברוב טובה הקצתה להם שטחים-חלקם, חלקם ללא הקצאה. ישנו ביה"כ אחד בכל השכונה אשר נמצא במבנה מדובר בביה"כ של נכד של מרן והוא כבר הוסיף עוד אגף למבנה במימון עיריית בית שמש לחדרים להשכרה לשבתות-לשמחות-כן לזה עיריית בית שמש דואגת לתקציב, וזה יש על חשבון ילדינו!!!

אין בשכונה מספיק שטחים למוסדות ציבור, אז מה עושים?-את הקצת שיש מחלקים לישיבות - כן זה מאוד חשוב לדאוג לבחורים ממקומות אחרים על חשבון ילדי המקום!!!

בשכונה במשך 3 שנים לא היה מקווה נורמלי-למעט מקווה זמני עם 3 חדרים, אשר העומס בימי חול-ובמיוחד בשבתות היה מטורף, מדובר בלילות שבת על שעות!!! של המתנה. וב"ה לאחר 3 שנים פתחו סוף סוף את מבנה הקבע. זה נראה לכם נורמלי??? אח"כ טהרת המשפחה תתרים אותי בכל מיני ישובים נידחים-כמעט פניתי אליהם יבנו לנו פה במהירות מקווה נורמלי.

מקורות תעסוקה בעיירינו כמעט ואינם, נשות אברכים יושבות חודשים ופעמים גם למעלה משנה ללא פרנסה-כי אין!!! אברכים יוצאים לעבוד כי אי אפשר לאכול קירות של בית, צריך משהו אכיל שעולה כסף-שאין-כי אין פרנסה לאשה.

מכיוון שאין בנמצא כמעט מקורות תעסוקה, ישנם רבים אשר נוסעים ברכבת יום יום למרכז, רק מה אין תחבורה לתחנת הרכבת, ישנו קו אחד מרמה ג' אשר מגיע לרכבת וחזרה אחרי שעה!!! של סיבוב בכל רחבי העיר, בתנאי כמובן שהוא יצא-כי הרבה פעמים זה לא קורה.

העיר לא מנוהלת, אין הנהלה לעיר, רק בונים ובונים ולא חושבים כלום מעבר. ואנחנו הליטאים לא עומדים אפילו בתור לקבל משהו-נציגינו לא דואגים לכך,

ולו דוגמא: בראש מחלקת החינוך עומד נציג גור בעירייה, את כל תקציב חומש של בינוי ממשרד החינוך כל הכסף לחמש שנים הקרובות הוא לקחת למוסדות גור ובעלז (-בעלז וגור היו בסיעה אחת בבחירות האחרונות) - במשך 5 שנים!!! לא יבנו פה שום מוסדות כי הכל אצל גור ובעלז, למה נציגינו ראש מחלקת ההנדסה לא מנע זאת-הרי הוא צריך לאשר כל בינוי בעיר????? איך הוא לא עצר את זה??????? למה הוא לא דאג למצביעיו???????? ומה היא תשובתו בכל נושא הוא לא נציג של דגל התורה-אז למה בבחירות הקרובות אני צריכה לתת לו את קולי????????????? הוא מודה בפה מלא-מעבר למעשים בשטח שמוכיחים זאת-שהוא לא מיצג אותי!!!

בנו בקצה שכונתי-רמה ג' עוד מבנה לביה"ס-רק מה- קיבלה אותו חסידות ויז'ניץ דיז'יקוב אשר לה "קריה" בסמוך כמה בנינים-כאשר רק 30 משפחות הן מהחסידות כל שאר הדירות נמכרו בלי קשר, אז מה יש להם לעשות עם מבנה שלם של ביה"ס בן למעלה מ10 כתות, ע"פ הנעשה בחצר זה יחיל כנראה את כל ה"מוסדות" מגן ילדים-ואולי מעון ועד בכלל!!! ל מ ה ? ? ? ? ? ? מה קורה פה? איך יכול להיות שיש מצוקה כזאת גדולה של מבנים ונותנים ככה מבנה לאנשים שלא זקוקים לו??????

למה בעירי הקודמת קיבלתי את כל הדברים הבסיסיים הללו ואף יותר מזה, ופה שום דבר לא מובן מאליו????? מה שונה דמי היום מלפני 3 שנים???????

אני יודעת אישית על רבים אשר לא העבירו את כתובתם אחרי שעברו לבית שמש, כי אין להם עניין להצביע בבית שמש! האווירה בשכונה היא שאין לעירייה שום עניין בטובת התושבים אלא רק להקשות וזה בכל התחומים, וממילא אין לתושבים שום מוטיבציה לכלום!

אז תגידו לי אתם, למה אני צריכה להצביע בבחירות??? למי אני צריכה לתת את קולי????הנציגים וגם מהנהלה הארצית שמענו-הרי תעשו בסוף את מה שהרבנים יורו, אז אין שום טעם בכלל לתת לכם שירותים נורמליים בסיסיים. אז לא! ישנם 2 אפשרויות נוספות או שלא נלך להצביעאו שנשים פתק לבן

מעולם לא עשיתי זאת, אבל נראה שהפעם אין שום טעם לבזבז את הזמן כדי לעשות משהו שהוא בכל מקרה יהיה נגדי. ולידיעה ישנם רבים ברמה ג' אשר לא מובן מאליו בשבילם להצביע דגל התורה מקווה שתתעשתו ותחשבו על האזרח במקום, ולא כל מיני קומבינות של אלעד/ביתר וכו' תמורת בית שמש תקוותי שמכתבי זה יועיל וישנה לטובה את החלטותיכם

חרדית, ליטאית

נושאים: בית שמש, דגל התורה
מכתב לחברי הכנסת
מכתב לחברי הכנסת
מכתב לחברי הכנסת
מכתב לחברי הכנסת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: