הלו, זה דמוקרטיה?

הגשש החיוור לא היה מצליח להעלות מערכון מצחיק כמו המערכון המתנהל עכשיו לקביעת הסכמי הבחירות בין הסיעות החרדיות לקביעת מועמדי הערים. אלעד, בית"ר, טלז סטון, ירושלים, בית"ר עלית, ובית שמש כמובן...

לוגו מדינת ישראל
לוגו מדינת ישראל

מה פה קורה פה? שאלו פעם בגשש החיוור. והם לא התכוונו למערכת הבחירות של שנת 2018. אם הגשש היו קיימים היום, היו מעלים איזה מערכון סאטירי על אופי התנהלות החברה החרדית בכל הקשור לקביעת מועמדיהם לרשויות השונות.

נתחיל בעובדות, בטלזסטון. (קרית יערים- ישוב בדרך לירושלים) יש ראש מועצה שנים רבות ורוצים שיפרוש אז מצניחים מישהו שהפסיד בפריימריז בביתר עילית וחייבים לו ג'וב . ישראל פרוש, ראש מועצת אלעד, לא יתמודד הפעם, בתמורה: 'שלומי אמונים' תריץ בבחירות הבאות מועמד בבית שמש בגיבוי 'דגל' וש"ס, במקביל לתמיכת 'דגל' במועמד 'שלומי אמונים' לראשות באלעד. וגם ירושלים בתמונה, יש שם איזה אחד בשום יוסי דוייטש שגם לו צריך לדאוג... השיטה הזו הצניחה לנו כאן את ישעיהו אענרייך, שבא להתמודד לראשות העיר בשמו של ליצמן, אגו"י. אענרייך היה ראש מועצת עמנואל, שם לא ממש הבריק, כי אם כן היה נשאר, הביאו אותו כפעיל באגו"י לבית שמש. כאן הוא יפוצה על הצלחתו בעמנואל.

כך מתנהלים הסכמים, באתר בחדרי חדרים פורסם: "הסכם סודי שמתגבש בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' חושף כי בתמורה לכך שראש עיריית אלעד פרוש לא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר - משה אבוטבול יתמודד הפעם לראשות העיר בית שמש כמועמד 'דגל התורה' וכי 'שלומי אמונים' תקבל בתמורה את תפקיד סגן ראש העיר, שהובטח עד עתה לנציג 'דגל התורה' בעיר שמואל גרינברג. וזה לא שיש איזה מועצות סניפים שבוחרים את האנשים האלה, יש איזה קבוצה- חמולה- של עסקנים שבוחשת בקדירה והיא קובעת מי ומה והיכן ימלכו. כאילו אנחנו בימי הביניים, חסר פה רק דאהר אל עומר הבדואי שביסס את מבצר יחיעם בגליל המערבי. אל עומר לפחות בנה משהו על יסוד צלבני איתן, על מה בדיוק יכול פרוש לבנות בבית שמש? מה הוא יודע על העיר ועל תחלואיה? הוא אולי מבין בלתת לספרדים באלעד שישתקו, הוא נותן לליטאים שלא יתרעמו, בית שמש זה עולם אחר.

ותגידו זו דמוקרטיה?

משה אבוטבול, נציג ש"ס בעיר כבר למעלה מ-30 שנה, ירוץ בשם דגל התורה?!!! אתם קוראים נכון. מוח מעוות, מחשבה אווילית. איך להגדיר את הרעיון הזה. מבלי לפגוע כמובן אישית ביוצרו שאיני יודע מיהו. חשבתי שמדובר ביותם הלפרין שעובר ממכבי תל אביב לפועל ירושלים. ואו אולי ערן זהבי פעם שחקו כדורגל בהפועל תל אביב עובר להיות צהוב במכבי, היריבה העירונית המושבעת.

אבוטבול יהיה נציג דגל בבית שמש. שזה בדיחה. מה דגל מקבלת? ראש עיר שסי שרץ תחת שמה ואת אלעד? שלומי אמונים תקבל עכשיו סגנות בית שמש ובעוד חמש שנים תקבל את בית שמש ואלעד ודגל תישאר בלי כלום.

זו לא דמוקרטיה, זה משחק שבץ נא. יש נינג'ה ישראל, ויש נינג'ה בעולם החרדית. גיבורי הכוח אינו ציבור הבוחרים אלא העסקנים שמוצאים רבנים לאשר להם את ההסכמים שהם רוקמים.

הציבור החרדי של שנת 2018, השתנה!! הוא כבר קיבל איזה מושג או שניים על חיים דמוקרטיים. נראה שהעסקנים מנותקים, לפחות על פי תחושתי, מנותקים מהעם. העם רוצה התנהלות אחראית, פחות עסקונה, פחות שמור לי ואשמור לך. מעשי השחיתות בבית שמש שהתפרסמו חדשות לבקרים, לימדו שהתושבים רוצים הנהגה אחרת, הנהגה מנותקת מרבנים ומעסקנים שצריכים להוכיח עשייה. מי שאינו עומד בסטנדרט הזה יועף הביתה. כך לפחות בבית שמש.

מעניין מה בג"ץ היה אומר על התופעה המכוערת הזו של משחק השבץ נא.

נושאים: בחירות 2018, דמוקרטיה
לוגו מדינת ישראל
לוגו מדינת ישראל
לוגו מדינת ישראל
לוגו מדינת ישראל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: