שינוי בשיטת טיפול בנחילי דבורים, במקום להמית מפנים....

בעזרת דבוראי מוסמך מפנים את נחילי הדבורים למקום בהם מצויה כוורת מניבה.

קן דבורים
קן דבורים

למוקד עיריית בית שמש הגיעו כבכול שנה גם השנה פניות רבות מתושבים נסערים על נחילי דבורים טבעיים בחצרות ובסמוך לבתים, התושבים מבקשים מענה מיידי עקב חשש רב מעקיצות . (הנחיל נראה מפחיד אפשר לראות בתמונה).

עד כה המדביר העירוני היה יוצא מיידית לשטח ומבצע הדברה. הדבורים היו מומתות ובכך נפתרה הבעיה מבחינת התושב.

בעקבות הפניות וחיפוש מתן מענה מקיים השומר על הדבורים ולא הורג אותן, קשרה היחידה לאיכות הסביבה "שורק" בין המדביר העירוני של בית שמש לעמותת "מגן דבורים אדום" כדי להציל קינים של דבורים ולא להרוס אותם.

כדי להימנע מהדברה על נציגי העמותה להגיע בסמוך לבקשה, במידה ועוברים מספר ימים, הדרישה מהתושבים לטיפול מהיר גורמת לביצוע הדברה.

בעקבות פנייתו של המדביר השנה, הגיע איתן חברוני, דבוראי מוסמך תושב מושב נוחם, שחבר בעמותת "מגן דבורים אדום", בדק שאכן מדובר בדבורי דבש ופינה את הנחיל למכוורת שלו במושב נוחם, בכך הציל את הנחיל וגם פתר את התלונה של התושבים לשביעות רצון כולם.

תגובתו של הדבוראי השנה הייתה מהירה ולכן הייתה הצלחה גדולה ומתחילת העונה פונו מעל 10 נחילי דבורים בבית שמש. בשיחתנו עם איתן הדבוראי , הוא דווח שבקרוב תתבצע רדיית דבש ראשונה מכוורות הדבורים שהוא הציל מרחבי העיר בית שמש בשנה זו.

חשיבות הדבורים הינה מעבר לכך שהם מספקים דבש, לדבורים ישנו חלק בלתי מבוטל במערכת האקולוגית של עולמנו, דבורים אחראיות ל-75% מהאבקת הצמחים בטבע ובחקלאות, ובלעדיהן מצבם של יבולים חשובים מאוד להאכלת בני האדם ובעלי החיים יהיה בכי רע.

גם בארץ וגם בעולם ישנה תמותה לא מוסברת של נחילי דבורים ואוכלוסיית הדבורים קטנה משנה לשנה, הצלה כזו של נחילי דבורים מחזקת את אוכלוסיית הדבורים בארץ.

צבי ווליצקי הממונה על איכות הסביבה מעודד את השימוש באמצעי זה, שהוא טיפול סביבתי הולם נכון המשרת את כל הנוגעים בדבר.

נושאים: בית שמש, איכות הסביבה, דבורים
קן דבורים
קן דבורים
קן דבורים
קן דבורים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: