על מי מוטלת חובת אכיפת עטית מסכות במרכולים?

הבוקר החלו שוטרים לסייר בשכונות לאכוף עטית מסיכות ברחובות ובמרכזי התקהלויות. בתוך המרכולים? עדיין לא הגיעו לא שוטרים ולא פקחי עירייה.

שלט של ויקטורי
שלט של ויקטורי

את השאלה הזו שואל מנהל סניף ויקורי בעיר, אופיר שבת. ולא סתם פתאום נזכר שבת לשאול, ברעננה ובנתניה עמיתיו קיבלו קנסות מפקחי עירייה שהגיעו למרכולי סניפי ויקטורי ומצאו שבמקום מצויים צרכנים ללא מסכות. "אני לא רוצה לקבל קנס בשל התנהגות לא אחראית של קונים" אומר לנו הבוקר אופיר שבת. "בכניסה לויקטורי נמצא עובד הרשת המודד חום לכל נכנס, אני מבחינתי מקפיד שייכנסו רק עם מסכה. גם העובדים שלנו כולם עוטים עליהם מסכות, השעה מחייבת ואי אפשר לזלזל בהוראות. אלא מה? אחרי שנכנסים מתחילים להסתובב בין הדלפקים, אנשים מורידים את המסכות ומזלזלים בהוראות. אין לי כוונה לרדוף אחרי הצרכנים מצד אחד, מצד שני הדבר חורה לי מאוד.".

אופיר שבת מנהל הסניף, פנה לראש העירייה ד"ר עליזה בלוך ותיאר בפניה את המצב."אשמח לדעת מי הגורם האחראי שאוכף את נושא עטיית המסכות. מאות לקוחות פוקדים את הסופר מדי יום ולא כולם מוכנים לעטות מסיכה למרות שהשומר בכניסה מקפיד על נהלי החברה למדוד חום ולדאוג שיכנסו עם מסיכות. אשמח אם מחלקת הפיקוח יוכלו לאכוף את הנושא ואף להסתובב בסופרמרקטים ולהתריע.

נכון להיום פניתי לפיקוח והם טוענים שזה לא בסמכותם." שבת מזכיר לבלוך כי ברשויות אחרות ברחבי הארץ מחלקת הפיקוח כן פוקדת את סניפי הרשת ומתריעה נגד צרכנים מפרי חוק."

עידן הקורונה עדיין לא תם ואנו רואים כל יום את קצב ההגברה מנמק אופיר שבת את פנייתו לראש העירייה.

עליזה בלוך אכן הגיבה לפנייתו של מנהל ויקטורי בית שמש. "אנחנו נערכים יחד עם המשטרה כדי לקדם את הפיקוח. זו סוגיה חשובה. בכל מקרה צריך לוודא שאנשים לא נכנסים ללא מסכות".

היום כבר הסתובבו שוטרים ברמת בית שמש ב' גם רגלית וגם עם ניידות לאכוף עטיית מסיכות.

האם השוטרים יגיעו גם למרכולים ולמקומות ציבורים הומים? נחכה ונראה. בכל מקרה נמשיך לעקוב.

התקנה שתחייב חבישת מסיכות מגן במרחב הציבורי נכנסה לתוקפה כבר ב-27 לאפריל, כשהקנס יעמוד על 200 שקלים. עם זאת, בהוראת השר לביטחון פנים הקודם ארדן, המשטרה הנהיגה מדיניות מקלה עד לאחר יום העצמאות, והשוטרים לא צפויים לחלק דוחות למעט במקרים חריגים. עכשיו מכיוון שהמועד חלף סביר להניח ש השוטרים יתחילו לחלק דוחות. לכן הקפידו לארק כדי שלא תקבלו קנס אלא גם לשמור על בריאותכם.

אגב, בויקטורי, לא מקבלים בקופות לתשלום צרכנים שאינם עוטים מסכות.

נושאים: מרכולים, מסכות, קורונה, אופיר שבת, ויקטורי
שלט של ויקטורי
שלט של ויקטורי
שלט של ויקטורי
שלט של ויקטורי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: