ה-15 לספטמבר יום המודעות הבינלאומי לסרטן הערמונית 2017

לקראת יום זה מפרסמת האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף משרד הבריאות את הנתונים המעודכנים, מהם עולה כי סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל. אל תהססו, לכו להיבדק

האגודה למלחמה בסרטן
האגודה למלחמה בסרטן

מדי שנה מצוין בישראל ובעולם ב -15 בספטמבר, יום המודעות הבינלאומי לסרטן הערמונית, ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן ואירגון הסרטן הבינלאומי ה UICC.

לקראת יום זה מפרסמת האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף משרד הבריאות את הנתונים המעודכנים, מהם עולה כי סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל.

כיום חיים בישראל 27,573 גברים שאובחנו עם סרטן חודרני של הערמונית מאז 1990, מהם 11,899 גברים שאובחנו בחמש השנים האחרונות (2010-2014). בשנת 2014 חלו במחלה 2,237 גברים. עיקר התחלואה היא בבני 65 ומעלה, הן ביהודים והן בערבים.

לקראת יום המודעות תערוך האגודה למלחמה בסרטן יום עיון בהשתתפות מיטב אנשי המקצוע בתחום, המיועד לחולי סרטן הערמונית ובנות זוגן, ללא תשלום, אשר יתקיים ביום רביעי ה - 6 בספטמבר במטה האגודה למלחמה בסרטן בגבעתיים.

במקביל יוצאת האגודה למלחמה בסרטן בהמלצות לציבור הרחב אשר מאוגדות בחוברFA חדשה אשר תופץ לציבור ללא תשלום וכוללת הנחיות מעודכנות מתי להיבדק תוך שימת דגש על העובדה שעל פי משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן, אין המלצה לבדיקות סריקה של סרטן הערמונית בקרב ציבור הגברים הבריאים, שכן עדיין לא הוכח שדרך זו יעילה להפחתת תמותה מסרטן הערמונית. כמו כן יוצאות לאחר עדכון חוברות לחולים ל"לדעת יותר על סרטן הערמונית" ו"קרינה לערמונית".

עבור הגברים החולים בסרטן הערמונית משיקה האגודה, שירות חברתי חדש, מתנדב לכל חולה.

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן מסרה כי: "לגברים הנמצאים בסיכון גבוה בעלי סיפור משפחתי של אב, אח או בן שחלו בסרטן הערמונית מומלץ לשקול יחד עם הרופא את היתרונות והחסרונות שבביצוע בדיקות האבחון לסרטן הערמונית ובמקרה שהתגלה, סרטן בערמונית, חשוב להחליט יחד עם הרופא באיזו גישה כדאי לנקוט, החל מטיפול מיידי, דרך מעקב אקטיבי או מעקב פסיבי "

סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל. בשנת 2014 חלו במחלה 2,237 גברים. עיקר התחלואה היא בבני 65 ומעלה, הן ביהודים והן בערבים. הנתון מתייחס לתיעוד הרישום בפועל לאחר גילוי המחלה ולכן מעודכן לשנת 2014.

• בהשוואה ל-34 מדינות ה-OECD, שיעור ההיארעות של סרטן הערמונית בגברים בישראל בשנת 2012 היה גבוה מהממוצע (ישראל דורגה במקום החמישי מעל הממוצע)

•שיעור ההישרדות מהמחלה לחמש שנים גבוה מאוד ביהודים (מעל 95%), ונוטה לעלות במי שמאובחנים בשנים מאוחרות יותר; גם בערבים שיעור ההישרדות גבוה (86%) אולם נמוך יותר מאשר ביהודים, ואין עלייה בהישרדות במי שמאובחנים בשנים מאוחרות יותר.

נושאים: האגודה למחמה בסרטן, בריאות
האגודה למלחמה בסרטן
האגודה למלחמה בסרטן
האגודה למלחמה בסרטן
האגודה למלחמה בסרטן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: