ברמת התחלואה אנחנו מובילים, בכמות המתחסנים בית שמש בתחתית

בהשוואה לערים בסדר גודל גדול וקטן, בית שמש בתחתית הרשימה בכמות המתחסנים, רק 12.08% קיבלו מנה ראשונה ו-5.19% קיבלו מנה שנייה. אולי העירייה תעודד את מבצע ההתחסנות?

מתחסנים בכללית
מתחסנים בכללית

המומחים אומרים ככל שכמות המתחסנים בישוב גדולה יותר, רמת התחלואה עשויה לרדת תוך ימים ספורים, אם כך היכן ממוקמת בית שמש יחסית לשאר הישובים ברחבי הארץ? לא ניתן כמובן להביא כאן לפניכם את נתוני התחלואה של כל הישובים,

עשינו עם כמה ישובים נבחרים השוואה לבית שמש. שימו לב, רמת תחלואה, לעומת מצב מתחסנים מנה ראשונה ומנה שניה.

בית שמש התחסנו מנה ראשונה 12.08% מנה שניה 5.19% חולים פעילים 2202 ציון יומי 9.3

אשקלון התחסנו מנה ראשונה 28.26% מנה שניה 13.04% חולים פעילים 815 ציון יומי 6.6

אשדוד התחסנו מנה ראשונה 25.79% מנה שניה 10.08% חולים פעילים 1652 ציון יומי 7

אופקים התחסנו מנה ראשונה 23.92% מנה שניה 8.51% חולים פעילים 310 ציון יומי 7.7

נתיבות התחסנו מנה ראשונה 18% מנה שניה 6.37% חולים פעילים 476 ציון יומי 8.9

רהט התחסנו מנה ראשונה 7.62% מנה שניה 2.49% חולים פעילים 91 ציון יומי 3.6

טייבה התחסנו מנה ראשונה 12.67% מנה שניה 3.12% חולים פעילים 210 ציון יומי 6.9

בית שמש בתחתית הדירוג של הישובים העירוניים, משהו בין ג'סר אזרקא ויפיע.

מבט לעבר הנתונים מראה כי בבית שמש אחוז המתחסנים נמוך מאוד יחסית לערים בסדר גודל דומה, למרות שבכמות החולים הפעילים (ברשימה למעלה) אנחנו מובילים בכמות, הרי שבמספר המתחסנים אנחנו כמעט בתחתית. נכון, בית שמש עיר צעירה ובה רוב האוכלוסייה צעירה. ועם זאת מבצע התחסנות לוקה במספרו הנמוך.

וגם, ללא השוואה, האם לא היה צריך לעשות מעשה ולצאת למבצע עידוד להתחסן? עיריית בית שמש מוכיחה עד כמה היא חדלת יוזמה בעניין. יש ממונה על תיק הבריאות, יש ראש עיר שלקחה על עצמה את ניהול הקורונה, יש מנכ"ל ש הואצלו כל הסמוכיות לפעול ולעבוד, יש חמ"ל עירוני, והיכן כל העבודה לקידום מפעל ההתחסנות לחיים.

אפשר לצפות מהאדם ברחוב אכן ללכת לדאוג לעצמו, ממש כמו שיש דאגה שכל אדם יקפיד על ההוראות ועל ההנחיות ובכל זאת, משתדלים להזכיר לו, משתדלים לזרזו לעשות משהו. מדוע עיריית בית שמש אינה מגייסת מתנדבים, בני נוער, או עובדים מחוסרי עבודה בימים אלה לעשות מעשה שכזה, לשבת על בית בית, משפחה משפחה לברר מי ולמה לא הלכו להתחסן. כך יכלו לעקוב אחר תהליך רצוי להבראת העיר, להוציא אותה מאותו אדום בוהק בו היא שרויה כבר כמה שבועות.

בעודנו עובדים על איסוף הנתונים לכתבה הזו נתקבל אצלנו מחבר מועצת עיר מסור ואכפתי לתחומו לינק להתקשרות להתעדכנות על מצב הקורונה. קורונהסיטי שם התוכנה. ובה מצויים כל הנתונים, לפי שכונות, אולי א הכי מעודכנת, ואני מאמין שאפשר למצוא את התוכנה הכי מעודכנת בנושא, ולפעול ביחד אתה לקדם את מבצע ההתחסנות

ברור שוב, כן, רק בהתחסנות כוללת של כל מי שיכול להתחסן ננצח את הנגיף. מבצע הסברה, עידוד, פניה ישירה יכול להוציא גם את האדישים בתוכנו להיות חלק מאותו פורום פעיל למניעת הדרדרות בתחלואה ובלימתה בעירנו. ואם אנחנו ננצח בבית שמש, ותושבי אופקים ינצחו בעירם, ותושבי אשדוד בעירם זו ערבות הדדית לצאת מהמגיפה.

נושאים: מבצע חיסונים לחיים, בית שמש, אשדוד, אשקלון, רהט
מתחסנים בכללית
מתחסנים בכללית
מתחסנים בכללית
מתחסנים בכללית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
ברמת התחלואה אנחנו מובילים, בכמות המתחסנים בית שמש בתחתית
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 25 בינואר 2021, 16:57

בית שמש או מחלימים או סרולוגים ואינם צריכים חיסון