תנועת הצופים יוצאת לכיכרות בכל הארץ למען הידברות ושיח מקרב

לא צופים מהצד "כי אנשים אחים אנחנו". ביום ג הקרוב בכל העצמה בכל הצמתים, כ-100,000 נער ונערה בוגר ובוגרת יתפזרו בכבישים למחאה מסוג אחר, מען הידברות.

כרזת האירוע
כרזת האירוע

תנועת הצופים לא עומדת מנגד, בעוד הסערה לא שוככת. שיח ציבורי מתלהם, הקצנה של שיח והתנהגות, חשש לשלומה של הדמוקרטיה, החרפת הקיצוניות, העמקת שסעים חברתיים ותחושות קשות של חוסר אונים ושל אובדן החיבור הבסיסי בין חלקי החברה – כל אלה הביאו את תנועת הנוער הגדולה ביותר בישראל לצאת לכיכרות בכל רחבי הארץ וזאת למען הידברות ושיח מקרב תחת הכותרת "כי אנשים אחים אנחנו".

ביום שלישי הקרוב, 14.3, התנועה קוראת ל100,000 חניכי/ות, אלפי בוגרי/ות, עובדי/ות ומאות מתנדבי/ות התנועה ללא קשר לשיוך לצד מפלגתי ובהתאם לעקרונות לחינוך הפוליטי בתנועה, לקיים שיח סובלני ומקרב, לפעול להנמכת הלהבות בשיח הציבורי ולמען קירוב החלקים השונים בחברה הישראלית תוך עמידה על עקרונותיה ועל ערכיה של תנועת הצופים.

בפועל - בני הנוער, צוותי ההדרכה, מרכזי השבטים, אנשי הדרג המתנדב, הורים ושותפים מקרב הקהילות השונות בארץ בהן פועלת התנועה ייצאו למרחבים הציבוריים מקריית שמונה ועד אילת, תוך שהם נושאים את דגלי ישראל עם המסר "כי אנשים אחים אנחנו" ויארגנו מעגלי הידברות ושיח, כאשר בנוסף שילוט ברוח המסר "אנשים אחים אנחנו" ייתלה בכל השבטים ברחבי הארץ..

"יותר מכל, אנו מודאגים/ות מהפילוג, השיסוי והשיח המתלהם, משבירת "כללי המשחק" שעלולה להוביל לפירוק החברה. עכשיו, יותר מתמיד, נכון שנזכיר בקול ברור מהו יעודה של תנועת הצופים ולאור אילו ערכים אנו מחנכים/ות את חניכי/ות ובוגרי/ות התנועה: "תנועת הצופים מטפחת חיים קבוצתיים דמוקרטיים, שואפת לשינוי פני החברה, לשמירה על כבוד האדם וחירותו, תוך יצירת מכנה משותף וערבות הדדית בין שונים -שווים בחברה הישראלית" מתוך ייעוד התנועה

"כתנועת הנוער הגדולה והמובילה בישראל עלינו לקחת אחריות על המדינה והחברה, לשמור על אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל ברוח מגילת העצמאות, לפעול ללא לאות למען שמירה על שיח ציבורי הולם ולמען שמירה על שלמות החברה הישראלית.

"לצד העיסוק החינוכי התנועתי, אנו קוראים/ות לציבור הישראלי כולו לקחת אחריות על החברה ועל המדינה, לשמור עליהן מכל משמר, לקרוא בקול - לא לשיסוי, לא לפילוג, לא לשיח מתלהם. לראש הממשלה, לראש האופוזיציה ולראשי המפלגות כולן - לא לשנות את כללי המשחק ללא הסכמה רחבה, לא לוותר על המהות של מדינה דמוקרטית, לפעול באמת למען הידברות. זו האחריות החשובה ביותר שלכם כלפי החברה הישראלית" .

נושאים: הידברות, מחאה, רפורמה משפטית, פעולה ערכית
כרזת האירוע
כרזת האירוע
כרזת האירוע
כרזת האירוע
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: