פתיחת שנה"ל: עמותה ללא סמל מוסד השתלטה על מבנים שהובטחו לגני חב"ד הרשמיים

עמותה פרטית, ללא סמל מוסד וללא רישיון פלשה למבנים שהובטחו לרשת גני חב"ד. הפולשים השתלטו, חנכו ותקעו בשופר. העירייה בברוך- פלישה שנותרה ללא תגובה

גני חבד צילום: דף הפייסבוק של הרשת.
גני חבד צילום: דף הפייסבוק של הרשת.

נמשיך לומר, קיומה של אופוזיציה תתרום בסופו של דבר לשלטון איכותי יותר ותמנע עוולות, כדוגמת הסיפור הבא. סיפור שחושף גם קרע בין הנהגתה הרוחנית של תנועת חב"ד לבין נציגה ברשות המקומית, חבר המועצה מנדלסון.

וועדת ההקצאות של העירייה הקצתה שתי כיתות גן לגני חב"ד ברח חגי הנביא ברמה ג. 94 תלמידים שנרשמו לגנים האלה ציפו בכיליון עיניים ליום המיוחל בו יוכלו לחנוך כתה חדשה, בסה"כ מבנה נייד אחד מאותם מבנים שגרמו לפירוק הקואליציה הרחבה.

להפתעתם, ביום החג פלשו לאותם מבנים, אחרים, ילדים והוריהם, גם כן מאותו זרם, אלא כנראה מקורבים יותר למלכות. חגגו ותקעו בשופר, המשיח בא!!! הנה הסיפור שעולה מפניה דחופה ללשכת ראש העיר.

" אתמול, יום ראשון, ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים, פלשה למקום עמותה פרטית שנולדה רק לפני שבועות ספורים, ואינה עומדת בשום קריטריון חוקי לקבלת רישוי / הקצאה / הפעלת גן; ללא רישום ילדים לגן, ללא סמל-מוסד או רישיון להפעלת גן ילדים – אשר בניסיון לבצע מחטף, הקימו גנים פיראטיים במקום, תוך השתלטות ברוטאלית על נכסי ציבור המיועדים ל-49 ילדי גני חב"ד (המופיעים במצבת התלמידים של אגף החינוך לשנה"ל תשפ"ב, נכון ליולי וממתינים כבר שנים להסדר הולם בשכונה!"

מנהל רשת גני חב"ד בית שמש הרב ישראל בייזר מתלונן בפני ראשי העיר על המחטף שנעשה בידי חבר מועצה שפעל בניגוד-עניינים מוחלט לטובת מקורביו ובניגוד לכל דין וחוק. "אי לכך, אנו דורשים מכם לפנות את הפולשים לאלתר ולאפשר לילדי גני חב"ד הממתינים להתחיל את שנה"ל במקום אשר יועד להם"!. תובע ראש מוסדות חב"ד בעיר יחד עם מנהל הרשת. !

" לא ייתכן שילדים בשכונה נאלצים לשכון בדירות שכורות מספר שנים, וימים ספורים לפני שהגנים אמורים לעבור למשכנם המיועד, גורם פרטי שאין לו בכלל ילדים, חומס את נכסי הציבור, משתלט על המקום, ובדרכים פסולות מנסים לשדל הורים להעביר ילדים הרשומים בסמל שלנו ואיתם לפתוח במקום גן שטרם נולד! ומסכמים הפונים: "אנו שבים ודורשים מהעירייה להפעיל את סמכותה ואחריותה ולא לתת לפולשים להשתמש במבנים האלה! אנו עומדים על כך שמבנים אלו יועברו לגנים הוותיקים שבאמת יש להם צורך במבנים אלו וממתינים לשם כך זה מספר שנים!"

במקרים אחרים של פלישה למבני ציבור ללא רשות, אם כאן תקעו בשופרות, האם העירייה התירה לפולשים להשתמש? אם כן היכן האישור? ואז נשאל, כיצד זה ניתן אישור כזה לגוף לא מורשה ולא מוסמך לנהל גנים כטענת הפונים. ונסכם בשאלה שתיוותר כנראה ללא מענה: איך העירייה לא פנתה למשטרה לפינוי הפולשים?

ביקשנו תגובת חבר המועצה ישראל מנדלסון תגובה עניינית לא קיבלנו. ועם זאת, מבהיר כי לא יכול להגיב ספציפית, לעניין הזה, בשל העובדה כדבריו כי בעבר הגיב ולתגובתו שורבבה דעת הכותב"..

את תגובת דוברות העירייה. עד לרגע העלאת הידיעה טרם הגיעה.

נושאים: חבד, בית שמש, שנהל. תשפב, עירייה, ישראל מנדלסון
גני חבד צילום: דף הפייסבוק של הרשת.
גני חבד צילום: דף הפייסבוק של הרשת.
גני חבד צילום: דף הפייסבוק של הרשת.
גני חבד צילום: דף הפייסבוק של הרשת.
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: