פחות ממחצית בוגרי תשפ"א השיגו תעודת בגרות

בית שמש ממשיכה לדשדש ברשימת הערים עם הישגי הבגרות. אנחנו כרגיל בדרום הרשימה צמודים לערים החרדיות.

ראש העיר אשת חינוך
ראש העיר אשת חינוך

משרד החינוך פרסם היום שיעורי זכאות לבגרות, בשעה שבישראל מנתחים מה למעלה ומי למטה, לנו כאן בבית שמש עד כמה שזה מאכזב אין מה לחפש בשורות הקדמיות, כי אנחנו פשוט למטה. רחוק מפקיעין, מבוקעתא, בית ג'אן, חורפיש, מסעדה, יקנעם עילית, אריאל, גני תקווה, רמת השרון ועוד.

15 מתוך 20 הישובים עם שיעור הזכאות לבגרות הנמוך ביותר נמצאים באשכול סוציו אקונומי 1 או 2, בית שמש כידוע מצויה באשכול 2. כך כמה שזה מצער אנחנו נמצאים בחברה אחת עם בני ברק, ביתר עילית רכסים ואלעד.

תעודת בגרות פותחת שערים ומהווה נקודת זינוק חשובה למוביליות חברתית. תלמידי העיר המבקשים להתקדם בולם האקדמי יצטרכו או יידרשו להשלים השכלתם. הרשימה שמשרד החינוך מפרסם היא לשנת הלימודים תשפ"א.

בית שמש מדורגת בתחתית הרשימה של כלל הרשויות עם 46.8% בגרות ובה היו בשנת הלימודים 1548 תלמידים עם אפשרות גישה לבחינות הבגרות. מתחת לאופקים עם 47.2%, ג'סר א-זרקא עם 52.8% חצור הגלילית עם 51.9% וירושלים עם 53.3%. בירושלים יש שיפור.

הנתון הזה אינו חדש, ואולם היה מצופה שבעיר בה ראש העיר היא אשת חינוך יעמוד על סדר היום נושא החינוך ושיפור הבגרויות ובעיקר הכנת הבוגרים בעיר לקראת התמודדות עם אתגרי המחר. שימו לב שמתוך 1548 תלמידים פוטנציאליים לתעודת בגרות, פחות ממחציתם השיגו תעודה שגם היא אינה תעודה להתקבל לטכניון או לאוניברסיטאות בפקולטות המבוקשות.

נושאים: חינוך, בית שמש, הישגי הבגרות, עליזה בלוך, שרי דרור
ראש העיר אשת חינוך
ראש העיר אשת חינוך
ראש העיר אשת חינוך
ראש העיר אשת חינוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: