סגן שר החינוך: "בית שמש על סף קריסה"

פרוש למנכ"ל משרד ראש הממשלה: "אם לא יגישו לבית שמש עזרה ראשונה ודחופה, המצב יכול להחמיר ולגרום לקטסטרופה"

מאיר פרוש
מאיר פרוש

סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) שיגר מכתב בהול למנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ובו הוא מבקש סיוע דחוף למוסדות החינוך בעיר בית שמש. את אותו רונן פרץ פגשו השבוע משה שיטרית סגן ראש העיר וחברו לסיעה שלום אדרי. שני האישים האחרונים גם הם ניהלו שיח עם מנכל משרד הממשלה במצבה הקשה השל העיר בית שמש.

"אבקש את תשומת לבך המיוחדת ועזרתך הדחופה. כסגן שר החינוך, אני עוסק בתכניות וסיוע למוסדות החינוך בכלל ובמגזר החרדי בפרט, אני עוקב ומכיר מקרוב את המצוקה האמיתית והקיומית של העיר בית שמש שהיא אחת הערים המתפתחות בישראל, ואת הגרעון העמוק בו מצויים המוסדות שעלול למנוע את פתיחת שנת הלימודים תשפ״א, באופן תקין וסביר", כתב פרוש

לדבריו, במידה ולא תירשם התעשתות ממשלתית בהולה עלולה העיר בית שמש להתדרדר למצב של קריסה.

תיאור המצב ע"י סגן שר החינוך אינה מוסיף למאמצי ראש העיר להפיח אשליה בקרב ציבור צעיר מקהילות כלליות. אדרבא הקורא המצוי והמתעניין במצבה של העיר יגיע גם לכותרת הזו, ואיך לדעתכם יגיב? .

הנה אכן כי כן עוד גורם שמתחיל להיות מודע למצב הקטסטרופלי של העיר בית שמש. האם פרוש דיבר עם גרמים בעירייה? מן הסתם בודאי, אחרת לא היה מתערב בעת הזאת.

השבוע התבשרנו על מכרז נוסף בדיור למשתכן. לא בניה לציבור עתיר ממון מוצעות הדירות אלא לציבור חרדי ברמה ד. אז בוכים מצד אחד על סף קריסה, וממשיכים לבנות כאילו אין בעיה. דו פרצופיות הזו חייבת להיפסק.

אם המצב על סף קריסה, ורמת השירותים בה מהירודות ביותר בארץ, מי שחייב לטפל בבעיה זו המנהיגות המקומית, זו שאינה משכילה להבין כי כל יום שיוצא מכרז בנייה על אדמות בית שמש, העיר קוברת עצמה יותר עמוק באדמה.

"אמנם, אנחנו נמצאים בממשלת מעבר כבר קרוב לשנה, אך אם לא יגישו לעיר בית שמש עזרה ראשונה ודחופה, המצב יכול להחמיר ולגרום לקטסטרופה. היות ובימים אלו ישנה היתכנות לאישור הממשלה לאשר את מפת אזורי עדיפות א', אבקש להכליל בקבוצה זו את העיר בית שמש כעיר מתפתחת שנמצאת בגירעון אדיר, כשאין לה יכולת עצמית להתקדם הלאה בלי עזרה ממשלתית. כל החלטה לתקצב את העיר בעדיפות עליונה, תתרום רבות לצרכי מערכת החינוך המתפתחת ומתרחבת בקצב מהיר ביותר""

פרוש כותב עוד במכתב: "ברור לי, כי מדובר בפתרון ראשוני לקראת פתיחת שנת לימודים תקינה, וכי מיד לאחר הבחירות יהיה צורך בהחלטת ממשלה רחבה שתציל את העיר בית שמש מקריסה, אך בזמן זה אבקש לקדם בדחיפות החלטת ממשלה בתכנון מוסדות החינוך לעיר זו", סיכם פרוש

ופרוש מדבר על פיתרון מצוקת מבני החינוך. למי חסרות כיתות? פרוש עושה מה שצריך כ לעשות כל מנהיג ציבור שדואג לקהילתו. הבעיה שיש מי שדואד לציבור החרדי, בעוד לנו, הציבור הכללי אין מי שידאג

נושאים: חינוך, בית שמש
מאיר פרוש
מאיר פרוש
מאיר פרוש
מאיר פרוש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: