מפגש לעידוד ערבות הדדית בין קהילות

במפגש גם צעירים מטייבה, מה עורר חשש בקרב חרדים בעיר. ערבות הדדית היא אחריות של הקהילה כלפי כל אחד מחבריה, ושל כל אחד מחברי הקהילה כלפי הכלל.

מפגש: צילום יוסי גמליאל
מפגש: צילום יוסי גמליאל

משרד החינוך, אגף הנוער החליט השנה על נושא מאחד בין כלל האוכלוסיות ברץ. הנושא השנתי שנבחר לשנת לימודים זו הוא ערך אוניברסלי אותו רואות בחיוב לא רק הדת היהודית אלא גם דתות ואמונות של תלמידים רבים נוספים במערכת החינוך שלנו, כדוגמת הנוצרים, המוסלמים והדרוזים, והוא ערך הערבות ההדדית והסולידריות.

ערבות הדדית היא אחריות של הקהילה כלפי כל אחד מחבריה, ושל כל אחד מחברי הקהילה כלפי הכלל.

מפגש של שיתוף פעולה בטייבה בין מועצות הנוער אורנית, בית שמש וטייבה. התקיימו מעגלי שיח בנושאים חברתיים, הידברות והכרות רב תרבותית.

בני הנוער הגיבו שזהו שיח מרתק ומחויב בחברה הישראלית.

נציין שזהו חלק מתהליך בו יפגשו נציגי מועצות התלמידים להמשך שת"פ משמעותיים.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב, שבימיו החלה התכנית מצטט את דברי בן גוריון: בחיבורו "יעודי הרוח והחלוציות בישראל", כתב דוד בן גוריון: "ואהבת לרעך כמוך“ – זה יותר ממצוות החוק. עיקרון חוקי אפשר לפרשו פירוש ּפסיבי ושלילי, לא לקפח, לא לגזול, לא לעשוק, לא לפגוע. התורה היהודית לא הסתפקה באלה – לא די בהימנעות מפגיעה בזכויות הזולת. יחסי אדם צריכים להיות בנויים על שותפות גורל, על עזרה הדדית, על זיקת-גומלין, על חברות של שווים, על אהבת-הבריות. רק על יסוד הצו ”ואהבת לרעך כמוך“ תיכון מדינת-ישראל הנאמנה ליעוד האנושי הגדול של היהדות. רק בצו זה יימצא המפתח לחוקי ישראל ומשפטיה."

בציבור החרדי המקומי אליו הגיעה הידיעה התעוררה דאגה משיח שאינו תואם את דרך היהדות.

נושאים: נוער, ערבות הדדית, בית שמש, טייבה, חרדים
מפגש: צילום יוסי גמליאל
מפגש: צילום יוסי גמליאל
מפגש: צילום יוסי גמליאל
מפגש: צילום יוסי גמליאל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: