מסיבה שכולה ערכים - מחזור כ"ב של בי"ס עוזיאל

הפתעת המסיבה הייתה ברכה מאת נינו של יוסף ריבלין, כב' נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר מכתב ברכה ותודה "דמותו ראויה לשמש לכם להשראה".

איך אפשר בלי פירמידת הסיום בבי"ס יסודי
איך אפשר בלי פירמידת הסיום בבי"ס יסודי

ערכים נסתרים, ציונות והרבה רגש היה במסיבת סיום מחזור כב' של בי"ס עוזיאל. עוד מחזור אך לא עוד מסיבה. מידי שנה עומדים התלמידים ומציגים את אחד הנושאים החשובים שלמדו באותה שנה, השנה הייתה שנת ירושלים במערכת החינוך. חשבו והגו רעיון ללמוד על היציאה מחוץ לחומות, הישוב היהודי בעיר הבירה, העיר שחוברה לה יחדיו.

הלכו והרחיקו תלמידי כיתה ו וגיבשו לעצמם תוכן להצגה על הישוב מחוץ לחומות, ומי בשבילם מייצג את הישוב? לא מונטיפיורי, לא דוד ילין, הרב דוד מיכל פינס, ורבים אחרים. הם החליטו להתבסס על יוסף ריבלין אשר בהיותו רק בן 20 וכבר ייסד חברה שנקראה 'בוני ירושלים'. לא חברת בניה במובן הפשוט של המילה, אלא חברה רוכשת קרקעות ובונה עליהם למטרה אחת: ליישב עוד ועוד יהודים בירושלים. ריבלין זה, אחראי במישרין לבניתן של כמה שכונות חשובות בעיר ירושלים, מאה שערים, נחלת שבעה, שערי צדק ועוד.

דמותו של ריבלין הייתה למוקד בסיפור שעלה על הבמה, הלצותיו, דבריו הרציניים וגם מעט אמרות שפר, כולם ביחד הפכו את המסיבה לשעשוע רציני ומכובד. ר' יוסף ריבלין נהג לחלום חלומות רבים אותם היה מדלקם בהקיצו לפני שומעיו. חלומותיו היו בסיס מצויין לבניית מחזה סיום מלמד ומענג כאחד.

ומה מרגש יותר מאשר לצרף למעמד הגדול הזה גם ברכת סיום מפי נינו של הסבא ריבלין. נשיא המדינה רובי ראובן ריבלין שיגר מכתב ברכה לבוגרי המחזור ותודה על הרעיון לאמץ את סבא רבא שלו לתוכן מסיבת סיום.

הנשיא הרגשן שלנו כתב במכתבו כך: "שמחתי לשמוע שבחרתם השנה להנציח את דמותו של סבי זקני בונה ירושלים. מסירותו של ר' יוסף ריבלין לענייני הציבור, צניעותו הרבה והחזון המרהיב שלו לבנות עיר חדשה ומודרנית מחוץ לחומותיה של העיר העתיקה, כל אלה ועוד ראוי שישמשו השראה לתלמידים צעירים כמוכם" בסיום מכתבו מודה כב' הנשיא ריבלין ומברך את הבוגרים בחופשה מהנה ובטוחה".

המכתב מכב' הנשיא

מנהל בית הספר הרב אוריאל פדידה התרגש לקבל את מכתב הברכה מאת הנשיא ריבלין ושיגר את העתקיו לכל מורי בית הספר.

ועם תוכן כזה וברכות כאלה לא יכול להיות שהסיום לא יהיה הכי טוב שרק אפשר. מנהל בית הספר הרב פדידה הודה לצוות המורות והמורים אשר הביאו את הילדים של אתמול לנערים של היום. "גידלתם בנים ובנות שבעתיד בע"ה יהפכו להיות חוד בחנית של עם ישראל. תלמידינו בהישגיהם המצוינים הם הבסיס לחברה מתוקנת, עם הערכים והידע שהם רכשו כאן אנחנו יכולים להיות בטוחים בע"ה שדרכם סלולה בטוב".

בהמשך בירך את ההורים והתלמידים להמשך הדרך. " שתדעו לבחור את המסלול הנכון ולהתבסס בחייכם כדרך האבות".

הבנים בהצגה

עוד קטע בהצגה

הבנות במסיבת הסיום

נושאים: ביס עוזיאל, הנשיא ריבלין, מחזור כב
איך אפשר בלי פירמידת הסיום בבי"ס יסודי
איך אפשר בלי פירמידת הסיום בבי"ס יסודי
איך אפשר בלי פירמידת הסיום בבי"ס יסודי
איך אפשר בלי פירמידת הסיום בבי"ס יסודי
תמונה מספר 2
תמונה מספר 2
תמונה מספר 3
תמונה מספר 3
תמונה מספר 4
תמונה מספר 4
תמונה מספר 5
תמונה מספר 5
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: