חינוך למדע וטכנולוגיה- חלום רחוק

סוכנות החלל הישראלית ומרכז המדעים בהרצליה ילוו פרוייקט שיתקיים בחסות משרד המדע והטכנולוגיה בערים טייבה, קריית אתא, נצרת, אופקים, ירוחם, שער הנגב. בית שמש? היה קול קורא, לא בטוח שניגשה בכלל...

תלמידים מפרוייקט דוכיפת רועי גרינברג משרד המדע
תלמידים מפרוייקט דוכיפת רועי גרינברג משרד המדע

עירית בית שמש מביטה בהערכה מול מערכת חינוך מפוארת המתפתחת בערים אחרות, ואינה עומדת בקצב המעורר השתאות. הנה לנו עוד מקור השראה שאנחנו למרבה הצער לא מצויים בו.

במסגרת פרויקט חדש שייפתח בשנת הלימודים הקרובה, יזכו שבעה בתי ספר ברחבי הארץ לתכנן ולבנות בעצמם לוויינים זעירים חדשניים בעלי אינטליגנציה מלאכותית. הפרויקט, בהובלת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע ומרכז המדעים בהרצליה, יאפשר לתלמידים להשתתף בתכנון ובנייה של לוויין זעיר שיבדוק טכנולוגיות חדשניות של יכולות חשיבה אוטונומית של לוויינים בחלל. שבעת הלוויינים ישוגרו בסוף התהליך לחלל כלהק אחד שיהווה רשת תקשורת להעברת מידע מהחלל. לאחר קול קורא שהוציא משרד המדע, נבחרו שש רשויות מקומיות לפרויקט: טייבה, קריית אתא, נצרת, אופקים, ירוחם, שער הנגב, ובנוסף מרכז המדעים בהרצליה שירכז את הפרויקט. בית שמש, אינה ברשימה המכובדת הנ"ל.

שבע קבוצות מרשויות מקומיות שונות נבחרו באחרונה לפרויקט, כל אחת מהן מונה עד 25 תלמידים. ברשויות שזכו תוקם תשתית הכוללת בין היתר חדר נקי לבניית הלוויין, אמצעי הרכבה מכניים ובחלקן אף תוקם תחנת תקשורת עם הלוויין. הצוותים החינוכיים של בית הספר יעברו הכשרה על ידי מרכז המדעים בהרצליה וילוו על ידי סטודנטים וחוקרים מאוניברסיטת תל אביב ומהתעשייה האווירית. לכל לוויין תשובץ משימה מדעית ייחודית המתאימה לאופי בית הספר.
העבודה על הפרויקט תימשך שלוש שנים מכיתה י' עד י"ב, שבמהלכן ילמדו התלמידים על שלבי הפיתוח בשילוב תוכנות סימולציה, יתכננו מודולים, יבצעו אינטגרציה לחלקיו השונים של הלוויין ויבדקו את תקינותו ועמידותו בתנאים עוינים של סביבת חלל. בשנה השלישית, כשישוגר הלוויין, ימשיכו התלמידים לפקד עליו מן הקרקע ולתקשר עימו. התלמידים שישתתפו בפרויקט עשויים להגיש עבודת גמר על בסיס הפרויקט בהיקף של 5 יחידות לימוד.

בטייבה, באופקים, בירוחם, קרית אתא, נצרת ושער הנגב חשבו על הפרוייקט הזה ומצאו כי נכון יהיה לאמץ אותו. בעיקר כאשר כל המטלה מועמסת על משרד המדע והטכנולוגיה. בית שמש, כבר שנים רבות אינה חושבת על מדע וטכנולוגיה. סגירת מוסדות חינוך שהכשירו כאן תלמידים לטכנולוגיה נסגרו. ביקשנו התייחסות מנכ"ל העירייה, דוברה, ומנהל אגף החינוך. עד להעלאת הידיעה לא קיבלנו כל התייחסות.

נושאים: משרד המדע, בית שמש, מערכת החינוך
תלמידים מפרוייקט דוכיפת רועי גרינברג משרד המדע
תלמידים מפרוייקט דוכיפת רועי גרינברג משרד המדע
תלמידים מפרוייקט דוכיפת רועי גרינברג משרד המדע
תלמידים מפרוייקט דוכיפת רועי גרינברג משרד המדע
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: