ההפגנה השיגה יעדה: כיתה רביעית תפתח בישיבת נחשון לתלמידי בית שמש

ראש עיריית בית שמש פעלה למניעת רישום תלמידים מבית שמש בישיבת נחשון, לאחר שהתלמידים נרשמו, קיבלו אישורי הרשמה ואף הוראות תשלום, התקבלה הודעה המבטלת את ההרשמה. מה עשו? קראו והפיצו...

תלמידים והורים בהפגנה
תלמידים והורים בהפגנה

עליזה בלוך התקפלה ונכנעה ללחץ ההורים בבי"ס נחשון. תלמידי הכיתה הרבעית ילמדו שם למרות התנגדותה ורצונה להפגין שרירים מול 35 תלמידים והוריהם שהעדיפו את ישיבת 'נחשון' על המצוי בבית שמש.

תחילה ניסתה להסביר שלא היא המתנגדת וכל הסיפור הוא בשל חוסר כיתה במבנה ובשל התנגדות מטה יהודה והעומד בראשה.

השתלשלות האירועים ברישום הזה מציגה את ערוותה של העירייה- מינהל לקוי!!! תחילה ביקשו 35 הורים לרשום את הילדים, אחים ממשיכים רובם ללמוד בנחשון. הם התנסו במערכת ומצאו בה מתאימה לחינוך ילדיהם. ההורים פנו, רשמו את ילדיהם במועד בתחילת מרץ, כך מעידות התכתבויות בין ההורים לבין הנחלת הישיבה, ואף קיבלו מענה מאשר שילדיהם אכן התקבלו ללמוד בנחשון. בתכתובת עם הגב' ציפורה טרופר אמו של התלמיד נריה טרופר מברכת הישיבה על צירופו : "אנו שמחים שהצטרפת לישיבה היא כניסה לעולם של בגרות ואחריות על מעשיך והתנהגויותיך ואנו בטוחים שתדע להתנהג בישיבה כבן בית אהוב ורצוי." לאחר שהתקבל בישיבה הוזמנה המשפחה לרשום במזכירות ביה"ס להבטיח מקומו, ואכן כך עשתה המשפחה כמו משפחות רבות מבית שמש.

חלף חודש וחצי ממועד הרישום במזכירות, וקבלת אישור על האישור והוראות להמשך הסדרת הרישום, תשלום ותשלום דמי השאלת ספרים שבוצע, הופתעו לשמוע פתאום שבעקבות שיחות בין ראשי שתי הרשויות מטה יהודה ובית שמש עם מנכ"ל רשת אמית דר אמנון אלדר על החלטת המועצה לא לאפשר פתיחתה של כיתה רביעית בנחשון בשנת תשפ"ב. "בלוך לחצה" אומרים גורמים במערכת. אחד ההורים אפילו ציטט את אחד מראשי הישיבה שאמר להם "עליזה גזרה על הילדים שלא ילמדו שם ואנחנו אין לנו ברירה אלא לקבל עמדתה".

המשך הסיפור לא ממש נעם להורים, בודאי לתלמידים. ההורים החליטו צאת בהפגנה סולידית, בה קראו הילדים וההורים תמכו ברצונם ללמוד בישיבה. "עליזה אנחנו תמכנו בך, עכשיו תתמכי בנו" נכתב בשלט שהניף אחד ההורים. בשלט אחר היתה הכותרת יותר בוטה: חינוך של ילדינו לא משחר פולטי". כלומר להורים היתה תחושה שמישה מנסה לשחק פוליטיקה בחינוך ילדיהם. אגב להפגנה ירד הרמ"ט החדש, נתי גבאי המחליף של יוחנן מאלי (אחרי שלושה ימי עבודה!!!) שניסה להרגיע את הרוחות ולהסביר שעליזה לא מתנגדת ללימוד הילדים בנחשון. גבאי לא ידע שהעירייה הודיעה שהיא לא מתייחסת לפרשה.

סוף דבר, ההורים קיבלו לפני המלחמה, הודעות בואטסאפ המאשרת כי בנם התקבל ללמוד בשנה"ל תשפ"ב.

האם בלוך נכנעה ללחץ? אחד ההורים מאשר אכן כך. "עליזה נכנעה ללחץ, כותב לנו אחד ההורים. והוסיף: "אמנם ניסתה למנף את זה לקטוף פרות וטענה שאצלה מי שמפגין לא מקבל כלום, ובמקרה שלנו היא פועלת למענינו. והיא (?!!!) הצליחה לשכנע אותם לפתוח כיתבה רביעית..." אתם מאמינים לה? מעניין שעל המאמץ הזה היא לא ידעה לספר שלושה ימים לפני כאשר הצגנו לה שאלה בעניין, אז סירבה בכלל להתייחס.

לסיום: כתה רביעית תפתח בנחשון, ילדי בית שמש ילמדו בה, כלומר בלוך נכשלה גם ברצונה לחזק את מערכת החינוך המקומית.

נושאים: עליזה בלוך, ישיבת נחשון, אמנון אלדר, בית שמש
תלמידים והורים בהפגנה
תלמידים והורים בהפגנה
תלמידים והורים בהפגנה
תלמידים והורים בהפגנה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: