גם בשנה ה-17 למפעל: מקבלות מלגה ותורמות לקהילה

במעמד אישי ציבור הוענקו גם השנה מלגות לסטודנטיות במסגרת הקרן ע"ש מלכה גיאת ז"ל.

צילום: Furst Photography
צילום: Furst Photography

טקס הענקת מלגות מקרן מלכה גיאת – השנה הי"ז

במעמד מר צחי גיאת מייסד קרן המלגות על שם מלכה גיאת, בן המשפחה ח"כ צחי הנגבי, ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, סגנית ראש העיר עו"ד רינה הולנדר, מנהלת הספרייה, רותי דרעי ודרור מזרחי יו"ר לשעבר של ארגון למתנדב, הוענקו 18 מלגות לסטודנטיות תושבות העיר.

מנהל פעילות הקרן בבית שמש ד"ר יוסף עדיחי כהן פתח ואמר: מלכה גיאת, הייתה אישה ואם בישראל. כבת מסורה להוריה יוסף ומרים כהן ע"ה היא ספגה באופן מלא את הערכים עליהם התחנכה בבית הוריה, וכאמא חינכה את בניה לאותם ערכים. ערכים של דרך ארץ, צניעות, חסד, תרומה לחברה ולמדינה. אין פלא, שכאשר היא נפטרה, עוד בימי השבעה החליטו בניה גואל וצחי, להקים קרן מלגות על שמה. קרן שמעניקה מדי שנה, כבר השנה ה-17 מלגות לימודים לסטודנטיות במוסדות להשכלה גבוהה, תושבות בית שמש, כדי שיהיה קל יותר לאותם נשים, אימהות צעירות, ללמוד, לרכוש מקצוע, ולממש את עצמן כנשים ואימהות בישראל.

לא זו בלבד, סמוך להקמת מפעל המלגות המבורך הזה, התקבלה ההחלטה, ביוזמתו של דרור מזרחי, שהסטודנטיות המקבלות מלגה, יתנדבו למען הקהילה בכל רחבי העשייה בעיר. מלגאיות הקרן ע"ש מלכה גיאת, מתנדבות, במוסדות חינוך מגן ועד תיכון, בארגוני רפואה, בסיירת הורים, במקלט לנשים, בעבודה עם נוער, בסיוע לקשישים, בסיוע לעולים ועוד.

כהן סיים בדבריו וציין כי זו השנה השנייה שטקס הענקת המלגות נערך בספרייה על שם מלכה גיאת. ולא בכדי , גם בעידן הדיגיטלי, הספרייה היא עדיין המוסד המציין את הדעת והחכמה ואת האפשרות לרכוש כלים לחיים. מלכה, שתמונה ותולדות חייה קבועים בספרייה, ולא זכתה ללמוד לימודים גבוהים, משקיפה עלינו מלמעלה, ובוודאי זוכה לנחת רוח.

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך ציינה את ההשפעה המבורכת של מפעל המלגות בשעה שהעיר בית שמש נתרמת פעמיים גם קיד95ם ההשכלה הגבוהה בקרב נשות =עיר וגם תרומת מקבלות המלגות לתחומי הקהילה והרווחה בעיר.

סגנית ראש העיר עו"ד רינה הולנדר שיבחה את מפעל המלגות רב השנים על שם מלכה גיאת, ואת העובדה שהקרן מעניקה מלגות לסטודנטיות מכל המגזרים, ואף לנשים לא צעירות שהחליטו לרכוש השכלה, או להסב מקצוע.

דברי ברכה בשם הסטודנטיות נשאה אביבה חלבי. בדבריה ציינה שקרן מלכה גיאת היא מפעל מלגות שאין דומה לו באף עיר אחרת בישראל, וערים נוספות בארץ מנסות להעתיק את מודל זה. בהזדמנות זו ביקשה אביבה חלבי מראש העיר להעניק יותר מלגות לסטודנטיות ולסטודנטים תושבי העיר.

השנה קיבלו הסטודנטיות גם את הספר שנכתב לזכרה של מלכה גיאת על ידי גיסתה הסופרת מתילדה כהן סראנו תבדל"א (וראה אור לפני כעשור)- 'לבשל בטעם לאדינו'. בהקדשה נכתב בין השאר- "מלכת המטבח, היא ירשה מאמא הספרדייה את האהבה לבישול ואירוח. מלכה הייתה מארחת ידועה בזכות מאכליה הערבים, שולחנה המטופח וחיוכה הרחב. את בניה, גואל וצחי היא גידלה למופת. מידותיהם הטובות, הצלחותיהם, והעובדה שהם ממשיכים לשאת את מורשתם בגאווה הם עדות חיה לחינוך הערכי שספגו בבית אמם".

קרן מלכה גיאת מעניקה מלגות לסטודנטיות, תוך תקווה שילמדו מקצוע, יתקדמו ויהיו בעמדות משפיעות, אך בד בבד יקימו משפחה ויהיו רעיות ואימהות- 'נשים ואימהות בישראל.

נושאים: מלגות, סטודנטים, מלכה גיאת, דר יוסף כהן עדיחי
צילום: Furst Photography
צילום: Furst Photography
צילום: Furst Photography
צילום: Furst Photography
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: