בשבילי הטבע – חינוך סביבתי חוץ כיתתי - בגני הילדים

זהו שמה של השתלמות גננות שהחלה החודש ובה משתתפות 25 גננות ממטה יהודה, בית שמש , מבשרת ואבו גוש.

עם רון מלצר
עם רון מלצר

משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה חברו יחד במטרה לקדם את נושא איכות החיים והסביבה בגני הילדים ויצרו את התכנית המשולבת לקיימות הנותנת ידע וכלים לגננות שתאפשר להן להוביל את הגנים שלהן ליחידות החושבות ופועלות באופן סביבתי ובמידת האפשר להמשיך בתהליך קבלת הסמכה כ"גן ירוק". את התכנית מנחה החברה להגנת הטבע ומלווה אותה היחידה האזורית לאיכות הסביבה "שורק".

מטרות ההשתלמות: הבנת התלות ההדדית של כל מערכות החיים כולל האדם שהוא חלק בלתי נפרד ממערכות אלה, חיזוק הביטחון והאמונה בפעילות במרחב הטבעי ככלי להקניית ערכים מיומנויות וידע פדגוגי לילדי הגן, מתן כלים מעשיים ללמידה והתנסות במרחב החוץ כתתי ברוח הקיימות, פיתוח זיקה ושייכות לסביבה הקרובה דרך למידה משמעותית והתנסות מבוססת מקום, גילוי אחריות כלפי הסובב ומתן כבוד לזולת ולסביבה.

חוויות חיוביות עם הסביבה מהגיל הרך עשויות לתרום משמעותית לחינוך הסביבתי הטבעי והאסתטי של הילדים וללמידה על הסביבה ועל הטבע. לחוויות חיוביות אלו הפוטנציאל לפיתוח הדמיון, היצירתיות, ההשראה ועידוד לביטויים של תחושת הפליאה. כל אלה עשויים לעורר את המוטיבציה של הילדים ללמוד לעומק על הסביבה הטבעית בהווה ובהמשך ולחזק את הערכים של כבוד ואהבה לטבע של הילדים ומשפחותיהם.

במסגרת ההשתלמות הגננות משתתפות ב-30 שעות חווייתיות ומעצימות. ההשתלמות מתקיימת בגני הילדים השונים ומאפשרת מפגש עם אנשי מקצוע מתחומים שונים סביב נושא הקיימות והלמידה החוץ כיתתית במרחב הפתוח: ליקוט, משחקים באדמה, פעילות חוץ גנית בטבע, סיפור בטבע, גששות ועקבות , ביקור ב"חווה ואדם" במודיעין ועוד.

מפגשי ההשתלמות יתקיימו בחוץ ויתנו כלים יישומיים לעבודה עם הילדים ועשייה סביבתית בחצר הגן ומחוצה לו.

במקביל להשתלמות, כל גננת מקבלת 10 שעות הטמעה בכל גן אשר מאפשרות לה, בעזרת מטמיעה מטעם החברה להגנת הטבע, ליישם את הנלמד בגן- הלכה למעשה. המטמיעה מלווה את הגננת לאורך כל השנה החל משלב התכנון ועד לשלב כתיבת תכנית לקבלת הסמכה כגן ירוק.

נושאים: איכות הסביבה, בית שמש
עם רון מלצר
עם רון מלצר
עם רון מלצר
עם רון מלצר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: