30 אלף ש"ח על כל דירה בהסכמי הגג לפינוי בינוי בשכונות הוותיקות

הסכמי המסגרת צפויים לממן פיתוח תשתיות להתחדשות עירונית בתקציב, בבית שמש כמאה מיליון ש"ח

ראש העיר עם שר הבינוי במעמד החתימה
ראש העיר עם שר הבינוי במעמד החתימה
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין חתם על הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית עם 12 ראשים ערים; בין 12 ראשי הרשויות גם ראש עיריית בית שמש, גב' עליזה בלוך, היום (7.4.22) התקיים טקס חתימה על הסכמי מסגרת במעמד שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן ומנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר. הטקס התקיים בסופו של יום עיון מיוחד בנושאי התחדשות עירונית בו השתתפו בכירי התחום וראשי הערים.

הסכמי המסגרת צפויים לממן פיתוח תשתיות להתחדשות עירונית בתקציב של כחצי מיליארד ש"ח

מימון זה יאפשר להסיר חסם משמעותי להתקדמות של פרויקטים להתחדשות עירונית. תהליכים של התחדשות עירונית, הכרוכים בתוספת בינוי ובתוספת אוכלוסייה בתחומי הרשות המקומית, מחייבים מתן מענה לצורכי ציבור. ההסכמים פותרים מצב של העדר משאבים מספיקים בידי הרשויות המקומיות למימון צרכי הציבור, ובמיוחד במקומות בהם יש פטור מהיטל השבחה למגורים. בסה"כ כ-30 אלף ש"ח על כל דירה!!! המימון עבור יחידת דיור כאשר הרשות המקומית גובה היטל השבחה מלא יהיה 25 אלף ש"ח. וכאשר יש פטור חלקי או מלא מהיטל השבחה המימון יהיה 30 אלף ש"ח.

אם בבית שמש ייבנו 3457 יח"ד מדובר בהכנסה של 104 מיליון ש"ח. ייבנו יותר ההכנסה תהיה גדולה. עליזה בלוך מברכת על הצעד המשמעותי הזה שכן הוא מעבר להכנסות הצפויות מהחלטת הממשלה בגובה חצי מיליארד ₪ שכולן ילכו לפיתוח ולביסוס תשתיות.

המימון יינתן לרשות המקומית עבור ביצוע תשתיות המצויות בזיקה ישירה לתהליכי ההתחדשות העירונית שבתחומה. תשתיות אלו ייבחרו על ידי צוות ההיגוי מתוך רשימת תשתיות שתצורף להסכם המסגרת. ועדת היגוי תתכנס בכל רבעון בכל רשות מקומית עמה ייחתם הסכם ויוצג בה סטאטוס הפרויקטים והתקדמות ההסכמים.

עכשיו נותר לראות מתי ייכנס הדחפור הראשון להתחיל בעבודות או לחליפין תפונה המשפחה הראשונה מביתה לדירה מושכרת לטובת הריסת הבניין.

נושאים: משרד הבינוי, בית שמש, התחדשות עירונית
ראש העיר עם שר הבינוי במעמד החתימה
ראש העיר עם שר הבינוי במעמד החתימה
ראש העיר עם שר הבינוי במעמד החתימה
ראש העיר עם שר הבינוי במעמד החתימה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: