פורסם דוח חופש המידע –יציבות במספר הפניות לקבלת מידע

שלוש שנים ברציפות הוגשו 94-95 פניות בכל שנה לקבלת מידע מהעירייה, בשנת 2021 לקח יותר זמן לטפל בפניות. מתי נזכה לראות אצלנו חוק חופש מידע באיכות הסביבה?

שער הדוח של הרצליה
שער הדוח של הרצליה

94 פניות לקבלת פרטים ע"פ חוק חופש המידע הוגשו לממונה על חוק חופש המידע מר מיכאל שיטרית בשנת העבודה הקודמת שנת 2021. מעניין שבשלוש השנים האחרונות- 2019-2021 הוגש מספר זהה של פניות לקבלת מידע מעיריית בית שמש. שנת 2018 יצאה דופן כאשר בשנה הזו הוגשו כמחצית מהפניות רק 55 פניות לקבלת מידע.

דו"ח על פי חוק חופש המידע מתפרסם באתר העירייה ועדיין לא הובא לידיעת חברי מועצת העיר. בדו"ח פרטים על אופן הגשת בקשה למידע, ודרך הטיפול. ב-82 מקרים מסרה העירייה את כל המידע שברשותה, מספר הפניות בהם מסרה הרשות המבוקש באופן חלקי עומד על 4, וגם המקרים בהם דחתה את הבקשה למסירת מידע- כאן נתון מפתיע לטובה אפס. ויש גם מקרים בהם הופסק הטיפול בשל אי תשלום אגרה (6 פניות) או על פי בקשת הפונה (2). בסה"כ כאמור היום 94 פניות לקבלת פרטים. באלו נושאים היו הפניות? האם בתחבורה, האם בחינוך, האם בנושאים של איכות הסביבה. אין הדו"ח מפרט.

לזכות המחלקה לחופש המידע המנוהלת באופן נפרד מהמחלקה לפניות הציבור שהיא מפרסמת בכל שנה את הדו"ח הנדרש. בעיה קטנה שבקלי קלות ניתן לתקנה- לרשום תאריך פרסום הדו"ח לציבור.

צורת הגשת הדוח מעט יבשה חסרה צבע וטעם, אין כאן דיאגרמות או גרפים לתיאור המצב, בסה"כ נתונים מספריים בטבלה. לא הרבה השקעה בודאי ויזואלית אינו מפתה להיכנס לעיין בו.

נתון חשוב לא פחות שמתפרסם בדוח הוא זמן הטיפול בבקשות לקבלת מידע. ב-29 מקרים 33.7%- לא חלפו עד 15 יום מאז הפניה ואז הפונה קבל מבוקשו. ב-28 מקרים זה לקח יותר זמן- בין 15-30 יום ובאחוזים זה עמד על 32.6%. ארבעה מקרים לקח עד 120 יום ועוד 4 מקרים לקח מעבר ל-120 יום. 21 מקרים לקח בין 30-60 ימים.

אגב ואולי חשוב, ברשויות לא מעטות מתפרסם דו"ח חופש מידע נפרד לנושאים מוגדרים, למשל בתחום איכות הסביבה, או ההנדסה, או החינוך.

נושאים: חוק חופש המידע, עיריית בית שמש, מיכאל שיטרית
שער הדוח של הרצליה
שער הדוח של הרצליה
שער הדוח של הרצליה
שער הדוח של הרצליה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: