תתחילו להתרגל, סגן השר משה אבוטבול

מי שהיה ראש עירייה והפסיד במערכת הבחירות המוניציפאלית האחרונה עשוי להתקדם במישור הפוליטי הארצי ולהתמנות לתפקיד סגן שר. מה והיכן? ההימור הוא על סגן שר במשרד החקלאות

ראש מטה צפון
ראש מטה צפון

עדיין לא רשמי ובינתיים רק ניחושים. מי יכהן שר ובאיזה תפקיד, מה שנכון לגבי הליכוד, המפלגה שכנראה תקבל בין 16-18 שרים, נכון לגבי הסיעה השניה בגודלה סיעת ש"ס. אצל עצמה יהודית והציונות הדתית כבר כמעט הכל ידוע, כמו ביהדות התורה.

בכנסת ה-25 מכהן נכון לעכשיו נציג מקומי אחד, ח"כ משה אבוטבול שתפס משבצת ברשימת ש"ס מקום 8 ולא זז ממנה. לאן ולאיזה תפקיד יכול להגיע מי שהיה קמע להצלחת המפלגה בבחירות. 8 היה מספר בטוח בכל הסקרים וכל חבר נוסף שהצטרף כבר היה רק תוספון על הצפי.

סוף דבר ש"ס זכתה למספר מנדטים מפתיע של 11 חברים ואבוטבול כבר אינו חבר שוליים של המפלגה אלא דמות מרכזית שיש לתת אליה ועליה את הדעת. במערכת הבחירות האחרונה שימש במסגרת ש,ס כראש מטה צפון.

לאחר הניצחון הגדול של הימין, ואיתו הניצחון הגדול של ש"ס נוצר מצב בו המפלגה השנייה בגודלה זכאית לקבל תפקידים בהנהגה לא מעטים. אריה דרעי יקבל שתי תיקים- תיק הפנים ותיק הבריאות. לתיק הרווחה מייעדים את יעקב מרגי, תיק הדתות למיכאל מלכיאלי. לש"ס מובטח עוד תפקיד שר שכנראה המועמד לקבלו הוא חיים ביטון. תיק שר חמישי יהיה כנראה בועז בן צור שישמש כשר במשרד הפנים.

ש"ס אמורה לקבל גם תפקידי סגני שרים, וכאן ההפתעה הגדולה מבחינת בית שמש, אבוטבול המשובץ במקום 8 יהיה או לא יהיה סגן שר? לפי מפתח הרכבת הממשלה מגיעים לש"ס 2 סגני שרים ותפקידי מפתח בוועדות השונות. קודמים לאבוטבול ינון אזולאי ומשה ארבל, מה אלה יעדיפו לשמש כסגן שר או בתפקיד בוועדות? ינון אזולאי מוזכר כמעדיף תפקיד בוועדת הכספים ואז... יישארו סגני שרים למשה ארבל ולמשה אבוטבול. ארבל מעדיף סגן שר במשרד השיכון, ואבוטבול? משה אבוטבול מי שכיהן כראש העיר בין השנים 2008 עד 2018 עשוי להתמנות לסגן שר השני של ש"ס. היכן- באיזה משרד? הכול פתוח, ההצעה היא שאבוטבול ישמש כסגן שר במשרד החקלאות ואז יוכל לטפל לא רק בענייני שמיטה אלא אולי בסוגי גידול מועדפים ובפיתוח ענפי החקלאות השונים, מהקמת לולים, קידום ופיתוח גידולי גוש קטיף ועד גידול חסה בשטחים. תתחילו להתרגל, סגן השר משה אבוטבול

נושאים: כנסת ה-25, ממשלת ימין, משה אבוטבול
ראש מטה צפון
ראש מטה צפון
ראש מטה צפון
ראש מטה צפון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: