תקציב 2018- תקציב מותנה, האם יעבור את הבקרה של משרד הפנים?

משרד הפנים כבר לא יכול להתעלם ולהאריך את ההנשמה מפה לפה שעשה לעיריית בית שמש בשלוש השנים האחרונות בדמות תכנית ההתייעלות.

כריכה קשה
כריכה קשה

בשבוע שעבר הונח ספר התקציב לשנת 2018, על שולחן המליאה. היה דיון, לא כזה שיעשה כותרות. עובדה- בתקשורת הכתובה, זו שנותרה, לא מצאנו שום ציוץ בעניין. אפילו את מסגרת התקציב לא מצאו לנכון לציין... ככה זה. כאשר עיתונות 'בורחת' מהתמודדות עם בעיות הקיום שלנו.

ביום שני קיבלנו את ספר התקציב. כמה וכמה ריקושטים שצצו למראה ראשוני של הצעת התקציב לשנת 2018. הצעה מדברת על סכום של 518 מיליון ₪. התקציב הוא תקציב מותנה. אם ..אז. "התקציב המוגש לכם הנו תקציב מותנה, כאשר הוא מבוסס על ציפיות לקבלת הכנסות במספר סעיפים". ככה בונים אצלנו, על פי הערכות. העירייה תבעה את חברת פוליסיטי בגין אי תשלום ארנונה. "במידה ותהליך הערר יסתיים בשנת 2018 קיים סיכוי רב שהעירייה תקבל סכום בין 10-20 מיליון ₪". כאשר התקציב הוא מעל חצי מיליארד אפילו מחשבתו של הגזבר כבר אינה מייחסת למיליונים ערך. מה זה בין 10 ל- 20 מיליון? מה הסכום שבא לידי ביטוי בתקציב, 10 או 20 מיליון או משהו אחר?. ואם תהליך הערר לא יסתיים, מה אז?

השורה התחתונה שמסכמת את שנת 2017 קובעת כי העירייה סיימה בגירעון של 23.2 מיליון ₪!!! ואם נוסיף לה את המצטבר (כ-58 מיליון ₪) הרי שהעירייה למרות הבטחתה וסיכומיה עם משרד הפנים היא אינה עומדת בדברה ומסיימת בגירעון שלוש שנים של התייעלות. דבריו של גזבר העירייה כי בית שמש בכיוון לאשכול 1, היא אמירה קשה אך אינה מנותקת מהמציאות.

הדיון הזה מכניס אותנו לבדיקת סעיף הארנונה, הוא הסעיף המרכזי בתקציב. הסעיף מדבר על 225 מיליון ₪. החלוקה הפנימית מדברת על גבייה שוטפת של 161 מיליון, הערכה אופטימלית, וזה לא יקרה!!! הנחות ופטורים של 39 מיליון וזה יקרה!!! ו-24 מיליון ₪ גביית יתרות ארנונה משנה שעברה. יפה!! האם ה-24 מיליון כוללים את פוליסיטי או לא? הנה לכם כבר תמונה מעוותת של ההכנסות מסעיף הארנונה!!! משרד הפנים יראה את הסעיף הזה וכבר ידרוש הבהרות אם לא הסברים.

עיריית בית שמש גבתה בסעיף חניה בתשלום, בשנת הכספים היוצאת 1.9 מיליון ₪. לא כולל קנסות. מתברר שתושבי בית שמש ואורחיה הוסיפו עוד סכום של כמעט 3 מיליון ₪ קנסות!!!. ברדוגו יכול לרשום ליד שמו 'וי' גדול מרעיון הכנסת החנייה בתשלום בעיר.

ולסיכום סקירה ראשונית זו, נזכיר כי בסעיף עליו יש דיון בבית המשפט- הסעות. העירייה ציפתה לקבל ממשרד החינוך מימון להסעות סכום בגובה של 13 מיליון ש"ח. בפועל קיבלה 5.6 מיליון ₪- 7.4 מיליון ₪ פחות. בשנת 2018 כבר מעמידה העירייה את הוצאתה בסעיף זה על סך של 21 מיליון ₪. אם משרד החינוך יתמיד בהעברה דומה הרי שאנו צפויים בשנת הכספים הנוכחית להיות בגירעון בסכום 14 מיליון ₪. מי שבונה תקציב במספרים בכאילו אז זה גם נראה בכאילו... עיריית בית שמש מתמוטטת וזה כתוב באותיות של קידוש לבנה בספר תקציב שלה. ואתם מה? התשבו בשקט...

התקציב אושר במליאה ביום חמישי, בהתנגדות ובביקורת האופוזיציה, בתמיכת כל סיעות הקואליציה. שלום אדרי נעדר מהישיבה. התקציב הזה אמור להגיע למשרד הפנים, שם יתנהל עליו הדיון באם לאשרו ואם כן באלו תנאים. משרד הפנים כבר לא יכול להאריך את ההנשמה מפה לפה שעשה לעיריית בית שמש בשלוש השנים האחרונות בדמות תכנית התייעלות. הבקרה התקציבית שלו תידרש שוב להוכיח יעילותה כנדרש.

נושאים: תקציב 2018, בית שמש, משרד הפנים
כריכה קשה
כריכה קשה
כריכה קשה
כריכה קשה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: