תודה למתנדבים, הידד למצטרפים למעגל

השבוע צויין יום המתנדב הבין לאומי, ארגוני ההתנדבות ניצלו את ימות החג הסמוך לציין ולהודות. ברכה גם בעירנו.

ערב מצטיינים באיחוד והצלה
ערב מצטיינים באיחוד והצלה

לרגל יום המתנדב הבין-לאומי שחל ב-5 בדצמבר עורכים כמה ארגונים טכסים ובהם מציינים את פעיליהם המצויינים. באיחוד והצלה, זק"א, עזרת אחים, ועוד מתנדבים ראויים לכל שבח. מה הנתונים הרשמיים בבית שמש? בינתיים הסתפקו בנתונים הארציים וכולנו תקווה שבית שמש אינה נופלת מהנתונים האלה ויש אומרים שהיא אפילו חריגה כלפי מעלה בנתונים, כלומר בבית שמש כמות המתנדבים במסגרות הרשמיות וגם במפעלי החסד הפרטיים (אחד מהם שמוכר לכותב שורות אלה מנהלת הגב' תמי זוסמן אישה יראת ה ומליאת אנרגיה בלתי נגמרת).

בשנת 2020 התנדבו כ-1.2 מיליון ישראלים שהם 21% מבני 20 ומעלה באוכלוסייה הקבועה בישראל. 21% מהנשים ו-22% מהגברים התנדבו, כך גם 24% מהיהודים ו5% מהערבים, 22% מבני 20-64 ו-16%מבני 65 ומעלה.

24% מהמתנדבים עשו זאת במסגרת ארגון או כמה ארגונים, 24% התנדבו באופן פרטי ו-16% נוספים התנדבו הן במסגרת ארגון והן באופן פרטי.

45% מהמתנדבים פעלו בתחום העזרה לנזקקים (כגון קשישים, נכים, מעוטי יכולת, נוער במצוקה), 16% התנדבו בתחום החינוך ו-10% בתחום הבריאות כגון מד"א, בתי חולים.

אלו הנתונים הארציים. מה וכמה בבית שמש. למצער כמו בהרבה סטטיסטיקות לבית שמש אין מאגר מדוייק של מתנדבים, היכן ואיפה ומה עושים בדיוק ולאיזו תועלת. וחבל. שלוש שנים אחרי המהפך שרצה להציג מינהל יותר מסודר ומאורגן אנחנו עדיין גם בתחום זה לא שם. פשוט גם לא מתקרבים.

בטקס הוקרה לארגוני ההתנדבות וההצלה על פעילותם במשך השנה בעיר בית שמש שנערך בחג החנוכה על ידי עיריית בית שמש בראשותה של ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, ממונה חירום ובטחון אלי פרץ ומנכ"ל העירייה איתמר ברטוב חולקו תעודות הצטיינות לנציגי הארגונים.

את איחוד הצלה סניף בית שמש נבחרו לייצג על ידי הנהלת הסניף כמצטייני השנה המתנדבים: אבי ברלב ואלחנן ורטהיים. אבי כונן פעיל מאוד שיוצא לעשרות קריאות חירום ומסייע לרבים מתושבי העיר בכל שעות היממה, בנוסף אבי משמש כאחראי האמבולנס בסניף ואחראי שיבוצים במרחב ירושלים. אלחנן אף הוא כונן פעיל מאוד שיוצא לעשרות קריאות חירום מדי חודש ואף לזכותו נזקפים מקרים רבים של הצלת חיים ממשית וסיוע לתושבי העיר והסביבה בכל שעות היממה, אלחנן משמש יחד עם המתנדב יונה רבינוביץ כראש צוות רמת בית שמש ג' ויחד הם דואגים לכל צרכי מתנדבי הצוות ורווחתם.

באיחוד הצלה סניף בית שמש מתנדבים כ 160 מתנדבים ומתנדבות בהם: רופאים, פראמדיקים, מיילדות וחובשים. בסניף פועל גם צוות של מתנדבים מיחידת חוסן של איחוד הצלה שנותן מענה נפשי ראשוני בעת הצורך.

בסניף בית שמש ישנו אמבולנס באופן קבוע, רכב שטח, רכב חירום, אופניים חשמליות ו 14 אופנולנסים שזמינים 24/7 בהתנדבות מלאה וללא כל תמורה כדי לתת מענה רפואי ראשוני בשטח בעת הצורך, המתנדבים מוקפצים על ידי מוקד החרום של איחוד הצלה הזמין לכל קריאה במספר 1221.

הנהלת הסניף רואה בכל מתנדב ומתנדבת כמצטיין אך נאלצים לבחור 2 מדי שנה והשנה אלחנן ואבי נבחרו לייצג גם את עצמם וגם את כלל מתנדבי הסניף.

אנו מברכים את כלל המצטיינים מכל הארגונים ומאחלים שניפגש רק בשמחות!

נושאים: בית שמש, מתנדבים, איחוד והצלה, זקא, עזרת אחים
ערב מצטיינים באיחוד והצלה
ערב מצטיינים באיחוד והצלה
ערב מצטיינים באיחוד והצלה
ערב מצטיינים באיחוד והצלה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: