שני תפקידים מחכים להחלטה, מי ימנה אותם

על פי ההסכם הקואליציוני מגיע לתנועת שס, משנה לראש העיר, ותפקיד יור המועצה הדתית. עם התפטרותו של הממונה הזמני התפקיד עדיין שייך לשס וההחלטה היא בידי השר

סיעת שס
סיעת שס

מדובר בשני תפקידים השייכים לתנועת ש"ס, המשנה לראש העיר ומינוי מ"מ לממונה המועצה הדתית המתפטר. עד כמה שזה יישמע מוזר, אין לחברי הסיעה המקומית שום יכולת להחליט מי יהיה ובאיזה תפקיד.

לסיעת ש"ס שלושה חברי מועצה, ישראל רמתי, יגאל חדד ויצחק אלמליח, אחד מהשלושה יכול לכהן בתפקיד המשנה לראש העיר על פי ההסכם הקואליציוני, מי זה יהיה? ההיגיון אומר שהראשון ברשימה, הוא המועמד הטבעי. מועמד טבעי? כן, הראשון ישראל רמתי בתשובה לשאלה האם הוא רואה עצמו מועמד לתפקיד המשנה לראש העיר, השיב מבחינתו שהוא מוכן לוותר. אם כך, המועמד השני הבא בתור יהיה הרב יגאל חדד. הגיוני? כן, חדד, חבר מועצה זו הקדנציה השלישית, יגאל חדד החליף את חבר המועצה יהודה מהדיזדה שהתפטר מתפקידו בשנת 2010 כחבר מועצת עיר והלך לשמש יו"ר מועצה דתית.

מעניין, בשבוע בו יהודה מהדיזדה מתפטר מתפקידו כממונה, עולה שמו של יגאל חדד לתפקיד המשנה לראשת העיר. לחדד רזומה ועבר עשיר במועצת העיר, ממונה על הרווחה, על תרבות תורנית ובעיקר פעיל בקרב בני ישיבות.

רמתי אמרנו מוותר, מה עם אלמליח? אם ישאלו אותו, לכשישאל תהיה לו תשובה. לנו לא היה מוכן לחשוף עמדתו. כאילו שזה תלוי בו.

ממונה המועצה הדתית, זו החלטה של השר לשירותי דת. כך קבע את מהדיזדה שמועד כהונתו פג במלאת שנה לכהונת ראש הרשות החדש בשלטון המקומי. לא ניתן למנות מועצה דתית חדשה, לכן באחריות השר למנות ממונה זמני לתקופת חצי שנה עם אופציה להארכה. השר לשירותי דת לא נועץ בגורם מקומי כלשהו, והמשיך למעשה מה שהיה קודם, אותו נציג ממונה מטעם סיעת ש,ס. הקב וקנין לא בדק בציציות מידת הצלחתו או התאמתו של מהדיזדה והמשיך למעשה מה שהיה.

מי ימונה עכשיו? זו גם החלטה עם כל הכבוד לא של חיים ביטון, מזכ"ל תנועת ש,ס כפי שדווח בתקשורת. מי שיקבע הוא השר וקנין. נכון, השר וקנין בודאי ייוועץ עם גורמים בתנועתו תנועת ש"ס וסביר להניח שלחים ביטון תהיה השפעה להחלטה מי המועמד. נכון לעכשיו אין החלטה במשרד לשירותי דת. שאלנו את עוזרת השר הגב ורד שלום: "רק קיבלנו את הודעתו של יהודה מהדיזדה. כשנחליט נודיע".

נושאים: בית שמש
סיעת שס
סיעת שס
סיעת שס
סיעת שס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: