שביתת ההיסעים שתוכננה להיום – בוטלה ברגע האחרון

זגזג בהחלטות מנהלי ההיסעים, שובתים, ביטול, שובתים ולבסוף ביטול, כולל התייעצות אצל הרב קופשיץ שתמך בשביתה מול נחישות בעירייה לא לקבל שום איום. נכון לעכשיו ובאופן זמני יש שקט, עד שבוע הבא.

אוטובוסים באשכול
אוטובוסים באשכול

אנחת רוחה הבוקר בקרב התלמידים המוסעים למוסדות חינוך, עיקרם מהשכונות החרדיות. "שביתת נהגי ההסעות שהייתה אמורה להיות הבוקר- בוטלה." זו ההודעה שיצאה מלשכת ראש העיר בשעת בוקר מוקדמת, וההורים יכולים לשלח את ילדיהם למוסדות החינוך הפזורים בבית שמש ובמוסדות חינוך מחוצה לה.

כ-15 אלף תלמידים מוסעים מידי בוקר וצהריים בחזרה לביתם, בעלי חברות ההסעה, (לא כולם- בהדגשה, לא כולם) איימו להשבית את מערך ההיסעים. הסיבה, עד כמה שיישמע מוזר, הרצון שלהם לעקוף את חוק העזר העירוני על איסור חניות בשולי הדרך.

בעלי הרכבי הסעות טענו לקבלת דוחות חניה בשול הדרך בשד' אשכול, מה שמכביד על הוצאותיהם. רשות האכיפה העירונית הכבידה את עולה באחרונה והטילה קנסות על כל אוטובוס או כלי רכב אחר שחנה בצד הכביש.

הגו בעלי הרכב, אם לא תבוטל מגמת הטלת הקנסות, אז אנחנו נשבית את כלי הרכב ובכך נאיים על קיום החיים התקינים בעיר. איום רציני, שעלול כאמור היה להשבית את לימודם של כ-15 אלף תלמידים. לזכותם של בעלי הרכב איימו וגם הלכו לפגישה לנסות למצוא מוצא. בעירייה הציעו להם רעיונות טובים, רעיונות שלא נתנו פיתרון מלא לבעיה של חניית כלי הרכב. הרהרו בעלי הרכב בשנית והחליטו שהם מבטלים את השביתה. אלא שברגע האחרון אתמול בלילה חזרו בהם מהודעתם והודיעו כי הם משביתים את צי כלי הרכב המסיע.

מה גרם לשינוי עמדתם? המסיעים הלכו להתייעצות אצל הרב קופשיץ להסביר נימוקיהם מדוע הם שובתים. הרב קופשיץ שמע, כך מספר אחד מיודעי הדבר, ואמר להם תשבתו. רגע אחרי זה יצאה ההודעה שהמסיעים משביתים היום את ההיסעים. עירובו של הרב קופשיץ בדיון הזה לא שכנע את העירייה להתקפל כהוא זה בהחלטתה לאכוף את החוק בכל מקום בעיר. לדאבונם של בעלי האוטובוסים התברר כי העירייה הפעם נחושה מתמיד לעשות סדר בעניין הזה ולמנוע כל חניה בשול הדרך. הלכנו לישון עם איום לשביתה, מצד העירייה הייתה התשובה: שישבתו.

הבוקר בכל זאת ניסו שוב את מזלם, אולי קרה משהו בלילה. אז שלא, הבוקר התייצבו נציגי החברות בלשכה בעירייה ודנו שוב באיום השביתה. העיייה הציעה להם אותם רעיונות שהוצעו אתמול ושלשום, כמה ימים של שקט תעשייתי בד' אשכול, דהיינו חניה בשול הדרך בשד' אשכול ל- 10-15 כלי רכב באופן זמני של מספר ימים, עד שיימצא פיתרון חניה קבוע. במקביל הוצע להוסיף עוד חניה בשוק החדש לכמה כלי רכב. המסיעים התרצו והחליטו לעצור את האיום לשבות.

בעירייה מלאי סיפוק שלא נכנעו לאיום, בעלי ההיסעים יזקפו לזכותם את העובדה שהעירייה התחילו להרחיב ראש ולנסות למצוא מקומות חניה נוספים לתועלת כל הצדדים.

נושאים: חוק עזר, עירייה, הסעות
אוטובוסים באשכול
אוטובוסים באשכול
אוטובוסים באשכול
אוטובוסים באשכול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: