שבוע אחרי מריחת כתובות הגרפיטי נגד עליזה בלוך עדיין מתנוססות אלה על הקירות

אתמול שלחתי הודעה למנכ"ל העירייה ובה דרשתי למחוק באופן מיידי את כתובות הבושה, שמביישות כל אדם הגון בעיר, ויש בעיר הזו הרבה אנשים הגונים. היום יצאו עובדי העירייה למחוק. נחכה ונראה

צומת הרחובות הלל ולויטס
צומת הרחובות הלל ולויטס

רבי לויטס - רבי לויטס איש יבנה חי בימי הדור השלישי לתנאים. התגורר ביבנה מוזכר פעם אחת במשנה ופעמים נוספות בפרקי דרבי אליעזר, אדם ראוי כנראה לשאת רחוב בעירנו תובב"ה. כיבדה אותו וועדת השמות המקומית ברחוב, לא מרכזי, אבל רחוב בשכונה. באמת מכובד לשאת, מה עוד ששכנו אינו פחות הוא מאשר הלל הזקן. נו, קדושים מרבנן ותלמידיהן. ראויים להוד ויקר בכל דבר הנראה והסמוי.

אותו לויטס, אם היה רואה מה שנכתבו בחצרותיו היה בודאי יושב דואב בוכה ומצטער שכך הם בניו תלמידיהון לומדי תורתו. בודאי יושבים השניים בחברותא בשמים, הלל תוהה ולויטס מנסה לרכך. זה טוען נגד מחללי שמו, והשני מנסה ללמד זכות.

איך? מקשה הלל הזקן על רבי לויטס. "ברחובך כתובות נאצה ואתה יושב על לימודך כאילו לא אירע דבר". מה? ניסה לויטס להרגיע. "מילא היו כותבים כתובות על צניעות, עוד איכשהו. יכתבו 'ציונים ארורים', נו הרהורי הלב מה לעשות. אבל לאיים על יהודים שהסוף שלהם קרוב? עד כאן. אני לא מוכן לקבל. זעם הלל, מצחו התקמט ושפתיו קפוצות מכעס. "לא התכוונו באמת, זה רק פורקן ליצרי הלב. יצה"ר ל"ע שלט בהם ברגע אחד. תמחל להם". מנסה לויטס להרגיע את הרוחות. "מחול להם" קורא הלה להלל הזקן.

הלל הזקן החל מתרכך, ואז שוב הזעם עולה על גדותיו."תסביר לי מה יש להם נגד האישה הזו שמקצה להם הקצאות למקוואות, לישיבות, לכוללים מבלי להגבילם בתנועה או בשטח. בונה להם ומפתחת להם, עובדת שעו נוספות ללא גבולות, למה היא אנטישמית? על זה אני לא מוכן לסלוח".!!!

לויטס מבוייש, מבין עד כמה הלל כועס והפעם בצדק. יוצא זה זועם, קופץ שפתותיו וכמעט בולע לשונו. "אוי לה אותה שכונה בה ייכתבו באותיות עבריות טהורות מילים שכאלה.

שבו לויטס והלל ללימודם זנחו הבלי העולם ההוא ממנו התנקתו לפני מאות שנים, והתרכזו בסוגייתו של רבי עקיבא לאהבת לרעך כמוך... לפחות אנחנו, אנחנו, אתה הלל ואני לויטס נמשיך לחיות בשכנות טובה בלי מריבות ועם אהבת חינם.

אתמול שלחתי הודעה למנכ"ל העירייה ובה דרשתי למחוק באופן מיידי את כתובות הבושה, שמביישות לא את עליזה בלוך, אלא אותי ושכמותי. למעלה משבוע ימים עדיין הכתובות האלה מרוחות לבושתם ולבושת דיירי השכונה. ומעניין, לזכותם של נשים רבים בשכונה, איתם דיברתי מגנות את הכתובות ואת כותביהם. "רק שייתפסו" הנהנה אחת בקול, והוסיפה בשקט: "הלואי ומהר".

עם 'אנטישמים' כמו עליזה בלוך העולם היה בטוח נראה טוב מאוד...

ובידי העירייה הכלים כדי למחוק כתובות כאלה ואחרות.

נושאים: רמה ב, גרפיטי, בית שמש, עליזה בלוך
צומת הרחובות הלל ולויטס
צומת הרחובות הלל ולויטס
צומת הרחובות הלל ולויטס
צומת הרחובות הלל ולויטס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
שבוע אחרי מריחת כתובות הגרפיטי נגד עליזה בלוך עדיין מתנוססות אלה על הקירות
גולש אנונימינכתבה ביום שלישי, 01 בדצמבר 2020, 13:01

בשכונה הזו גם על משה אבוטבול היו כאלו כתובות. שעשה למען כפויי הטובה הללו יותר מעליזה...אגב, גם אז כתבת על זה ?