רצים וזוכרים את אברה מנגיסטו

תלמידי נחשון ממשיכים במסורת העשייה הערכית, הפעם משתתפים במירוף לא לשכוח את אברה מנגיסטו המוחזק בשבי בעזה.

למען אברה מנגיסטו
למען אברה מנגיסטו

כבר שנתיים שתלמידי שכבה יא בישיבת אמית נחשון מאמצים את הנושא של אברה מנגיסטו ששבוי בידי חמאס. השבוע התקיים ארוע שיא, בו יצאו התלמידים ביחד עם 200 בני נוער להשתתף ביחד במרתון ירושלים לרוץ למענו בקריאה "אברה עוד חי".
הבחירה בנושא היתה כדברי הלל הזקן "במקום שאין אנשים השתדל להיות איש". ההבנה היתה שהמאבק למען אברה מנגיסטו נשכח ונזנח.
כבר לפני שנתיים ערכו התלמידים אירוע גדול מאוד במתחם התחנה בירושלים. מאז עבר זמן והנושא שוב ירד מסדר היום הציבורי. מחוייבותם של התלמידים לנושא נשארה חזקה ולכן השנה בחרו לקיים חודש בנושא אברה.
בחודש זה התקיימו תפילות למענו בישיבה, הפנינג בו למדו עליו ופעלו למענו. הם העבירו מערכי שיעור בכיתות בנושא פדיון שבויים בהלכה ובמדינה. הופק סרטון למענו ובסיום החודש יצאו התלמידים ליום סמינר במוסדות התיכוניים במועצה האזורית מטה יהודה על מנת לרתום שותפים נוספים לנושא וכאמור הקדישו את ההשתתפות במירוץ ירושלים למענו.
נווה טרופר, תלמיד שכבה יא, מיוזמי ומובילי המיזם: "עבדנו על האירוע הזה הרבה זמן, אברה חשוב לנו כי הוא חלק מהעם שלנו והוא צריך עזרה. יותר מכל אחד אחר שאני מכיר. משפחתו של אברה זקוקה לעזרה לא פחות- ואף אחד לא עוזר. הרגשתי באירוע שבאמת יש מצב שחוללנו איזה שהוא שינוי בתודעה הישראלית- קצת יותר אכפתיות כלפי העם שלנו".
הרב רפאל איש שלום: "התלמידים יזמו, הובילו וניהלו את המיזם המופלא הזה בצורה עצמאית והיינו עדים לכוחות הגדולים הטמונים בבני הנוער שלנו. שמחנו לראות שלמרות המתח הגדול שקיים היום בחברה הישראלית, מצאנו שותפים רבים מכל המגזרים לטובת נושא הזה, ומתוכו בכל מקום שהלכנו התחזקה בנו התחושה של 'יד ביד נצעד את כל הדרך'. הרגשנו שאנו הקול של משפחתו שלא פשוט לה לנהל מאבק תקשורתי ופוליטי הדורש כוח ומשאבים שאין להם. שמחנו מאוד לראות שמועצת מטה יהודה סייעה לנו ותמכה בנו בכל מה שהיינו זקוקים לו בהרמת המיזם".

נושאים: אמית נחשון, אברה מנגיסטו, מרתון
למען אברה מנגיסטו
למען אברה מנגיסטו
למען אברה מנגיסטו
למען אברה מנגיסטו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: