רמתי: לתת הנחות בארנונה בגובה 50% למפוטרים או לשוהים בחל"ת בימי הקורונה

יו"ר סיעת ש"ס הניח מכתב בקשה בכמה נושאים, ביניהם גיבוש תקציב עירוני עבור התמודדות מול נגיף הקורונה. רמתי לא הגיע למליאה והנושא ירד מסדר היום. המכתב קיים.

רמתי עם חבריו
רמתי עם חבריו

השבוע הניח חבר מועצת העיר ישראל רמתי (ש"ס) מכתב על שולחן חברי מועצת העיר. הנושא: התחשבות כלכלית בתושבי העיר בעידן נגיף הקורונה. נושא חשוב מאוד. רמתי מסביר בתחילת המכתב התרשמותו: "בימים האלה מכה הגל השני של נגיף הקורונה, כשהדילמה בין ההשלכות הבריאותיות מצד אחד ומאידך ההשלכות הכלכליות נוגעות כמעט לכל משפחה ומשפחה אשר מאבדת את היציבות הכלכלית שהורגלה לה זה מכבר.

דאגתו של רמתי היא לכלל התושבים, גם לכאלה שהוצאו לחל"ת, כך גם לאלה שפוטרו ממקום עבודתם. הצעתו של רמתי מדברת על הנחה של 50% לפחות בתשלום הארנונה. רמתי מביא דוגמא רשויות אחרות מובילות ברחבי הארץ ומן הראוי לדעתו, שגם בית שמש תהיה שותפה למהלך שכזה בימים אלו".

רמתי אינו מציג מקורות מימון חלופיים להכנסות אבודות, ומדובר בהערכה סה בסכום של כמה מיליוני שקלים.

רמתי מבקש גם להאריך את מועד הגשת הבקשות להנחה מארנונה עד סןף שנת 2020, וכן עצירת העיקולים או הטיפולים המשפטיים בתביעות נגד אותם תושבים שטרם הסדירות חובותיהם.

לזכותו של רמתי מציע : " גיבוש תקציב עירוני כולל עבור התמודדות מול נגיף הקורונה, בו יוחלט ע"י נציגי המפלגות השונות מהם הצרכים העולים מן השטח בימים אלו, אם זה בעזרה ותמיכה למשפחות מבודדות, ואם זה בשליחת ערכות סיוע עבור תושבי העיר שנמצאו חיוביים לנגיף, והוציאו עצמם מן העיר אל עבר מלוניות ההחלמה בשל חשיבות עצירת ההדבקה בעיר".

רמתי אינו נוקב בסכום התקציב למימון הנחה כזו ואינו מפרט כל פרט להתחיל בעבודתו למשל מי יהיו חברי הוועדה או מה מקור התקציב לניהול.

ברור, שמימון הנחה כזו היא עוד הפסד של כמה מיליוני שקלים הכנסה לקופה העירונית. האם רמתי כבר 'בישל' או תיאם את הרעיון עם יו"ר התנועה אריה דרעי, שר הפנים.

בסוף המכתב הנ"ל, מציין רמתי עוד סעיף אחד, "בתקציב הנ"ל יש למצוא אף פתרונות עבור אותם תלמידי המוסדות בשלל הגילאים, אשר לא מתקיימים לימודים במוסדותיהם מחמת סיבות הקשורות להתפרצות הנגיף. תלמידים אלו חייבים מענה לימודי ותעסוקתי נחוץ באזור מקומות מגוריהם, ותמיכת העירייה בנושא זה הינה קריטית, בכדי שלא יסתובבו בחוסר מעש בתקופה זו".

האם בקשותיו אושרו במליאה? האם בעירייה יודעים מיותר מאשר המכתב מעיד על עצמו? ביקשנו תגובת העירייה לשאלה מניין יבוא הכסף לימון הצעותיו של רמתי. אנחנו מחכים. כאשר תגיע התשובה נצרפה לידיעה.

כאמור ישראל רמתי נעדר מהמליאה, כמו גזבר העירייה שנאלץ להיות בבידוד. ולכן המכתב ירד מסדר היום. האם רמתי מתכוון למשוך את המכתב חזרה? או שאולי יובא למליאה הבאה. לא ברור. ההחלטה בידיו.

נושאים: אריה דרעי, אריה ברדוגו, הנחות בארנונה
רמתי עם חבריו
רמתי עם חבריו
רמתי עם חבריו
רמתי עם חבריו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: