רמה ד- מלחמות תושבים אלה באלה- עכשיו גם בין חברי מועצת העיר

"מצד אחד הזלזול בחרדים עובדים בשכונה רמה ד' כאשר אין מוחה משום נציג מפלגה חרדית, ומהצד השני מהנדסת העיר שעובדת על החזרת חרדים בשאלה ומזלזלת באמונה של בעזרת ה'. גם זה וגם זה לא ראויים בעיני" ביקשנו תגובות.

תכנון ובניה מתוך הטויטר של שמעון גולדברג
תכנון ובניה מתוך הטויטר של שמעון גולדברג

רמה ד, שכונה חרדית למהדרין, עולה בחודשים האחרונים לכותרות ולא הכי חיוביות. חרדים נלחמים בחרדים, מורידים דגלים והעירייה תולה מחדש, חרדים מתחפשים לציונים ויוצאים להפגין נגד ניסיונות הדחיקה של מי שחפץ לשנות מהרגליו ולקבל עליו גזרת מלכות שמים ומלכות בכלל. איסור נוכחות ילדות ברחוב בימי שבת בשעה שמתפללים בדרכם לבית הכנסת חלילה מחשש לחטוא, עין חולנית משהו. וזה על קצה המזלג. כן יש עוד סיפור מעניין, איסור הצבת שולחנות לישיבה משותפת, בעל ואשתו, בן זוג עם אהובת ליבו- וגם איומים על חיילים חרדים המתגוררים בשכונה ומשרתים בצה"ל.

הפגנות ועוד הפגנות. ואין יום שאין שם כותרת, עד כדי כך שהעירייה הציבה בשכונה 'שומר' מטעמה, כביכול עובד בהסברה או בדוברות, והוא מספר לקוראי הטוויטר, מבלי משים לב, 'מחלה' המופצת במכשירים הסלולריים רחמנא ליצלן.

שכונה יפהפייה, נגזרת מתכניות בניה מפוארות שהביאו לשם אוכלוסיה מגוונת, אוכלוסיה שחלקה רוצה להתקדם הלאה, וחלק מבקש הפוך, להקפיד ולהישמר מפני ההתקדמות. הנה כי כן, גם בתוך הקהילות החרדיות נלחמים אלה באלה, נאבקים כל צד על הגשמת הפנטזיות הרוחניות והגשמיות שבליבו.

אגב אוכלוסיה בשכונה יכולה לפרנס עיר שלמה, במילים אחרות, אוכלוסיה כדי להקים ישוב חרדי לצד בית שמש.

מי ינצח?

וכשיש צרות, מישהו הרי צריך להתייחס. הבוקר בהפתעה מוחלטת אנו מקבלים דברים כדרבנות מפי אחד מחברי מועצת העיר, גם חרדי, גם שלוחא דרבנן, גם מאמין בזכות הקיום המשותף של חילוניים, דתיים לאומיים וחרדים, מאמין בבית שמש פתוחה ומתקדמת. ישראל מנדלסון שמו, איש חב"ד, וכנראה חשב על תגובות גם מתוך קהילתו לדבריו הבאים. לא איכפת לו, הוא מפרסם את אשר על ליבו.

"אני קם הבוקר בהרגשת שליחות גדולה מאי פעם. מצד אחד הזלזול בחרדים עובדים בשכונה רמה ד' כאשר אין מוחה משום נציג מפלגה חרדית, ומהצד השני מהנדסת העיר שעובדת על החזרת חרדים בשאלה ומזלזלת באמונה של בעזרת ה'.

גם זה וגם זה לא ראויים בעיני. אני מוחה, הן על המלחמה הבלתי פוסקת של קיצוניים בחרדים העובדים לפרנסתם בשכונת רמה ד' והן על הביטויים החריפים הנשמעים ממהנדסת העיר.

לא יקום ולא יהיה!!!

באחריותינו הנהלת העיר ונציגי הציבור להיות ישרים מול התושבים ולמחות על כל הצקה ופגיעה בחרדים מכל סוג שהוא. לא ניתן לקיצוניים לשים פתקים בתיבות הדואר לשכנים. לא ניתן לקיצוניים לתלות מודעות במעליות הבניינים.

לא ניתן שיבטלו או יפריעו לאירועי תרבות למשפחות, וביחד עם זה לא ניתן יד ולא נעבוד עם מי שיש לו מטרה חלילה להחזיר חרדים בשאלה או לזלזל באמונה של בעזרת ה.

לא אכתוב סחור סחור אני מציע לחברי שמעון גולדברג (שמרבה לעלות את מהנדסת העיר בטוויטר שלו) מחד למחות בריש גלי על מה שמהנדסת העיר אמרה ומצד שני למחות על הקיצוניות שמתקיימת בשבועות האחרונים ברמה ד'.

בשם ה' ובעזרת ה' נעשה ונצליח."

עד כאן דבריו הבוטים ומהפוקחים של מנדלסון. האם יפלו על אזניים קשובות? האם גולדברג ימתן מעט את המהנדסת שלו? אגב, לא באחריותו הפה שלה, אבל בהחלט באחריות ראש העיר ודוברות העירייה לשים לה מחסום לפיה לדבר רק בענייני בניה ולא בענייני חרדים והחזרה בשאלה או בתשובה.

וביקשנו תגובות גם ממהנדסת העירייה וגם מדובר העירייה. כאשר יגיעו נצרף אותן לכאן.

נושאים: עירייה, בית שמש, מהנדסת עיר, ישראל מנדלסון, שמעון גולדברג
תכנון ובניה מתוך הטויטר של שמעון גולדברג
תכנון ובניה מתוך הטויטר של שמעון גולדברג
תכנון ובניה מתוך הטויטר של שמעון גולדברג
תכנון ובניה מתוך הטויטר של שמעון גולדברג
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: